Woensdag, de dag begint toch al met zon, dat hebben we gehad en kunnen ze ons niet meer afnemen !!!

 



De dag begint al frisjes maar toch schijnt de zon, en ja, dat kunnen ze ons al niet meer afnemen.  Dus als er al eens wat regen uit de hemel valt, dan moeten we niet raar opkijken, dat is voorspeld dat het kan gebeuren en we hebben in de morgen toch al zon gehad !  Of we nog meer zon mogen verwachten voor vandaag, dat weet ik niet maar je moet blij zijn met wat je krijgt, is het niet zo ?!

De dag is voor mijn redelijk vroeg begonnen, ik was toch al uit de veren toen het 7u30 was en dat is de laatste dagen wel anders geweest.  Dat komt ervan als je 's avonds niet kan slapen, ach, dat onweer in de voorbije week en nog maar eens toen het bijna middernacht was, ja, dat zit in mijn lichaam, ik ben er niet bang voor maar ik voel wel telkens een soort van onrust over mij komen, is het omdat ik nu hier alleen woon, geen idee wat die oorzaak mag zijn maar ik weet dat het er is.  Dan nog die beslommeringen rond mijn zonnepanelen en de goedkeuring ervan, ook nog de fouten die daarna opduiken en dergelijke dingen meer, het doet er niet veel goeds aan als je nog steeds maar met die muizenissen bent opgescheept, zonder dat je er zelf fout aan hebt maar wel telkens met je neus er weer wordt op gedrukt.  Ach, ooit zal dat wel eens gedaan geraken zeker, ik weet het zo niet maar er lijkt voor mij geen einde aan te komen en dat sloopt een mens zijn geduld uiteindelijk !

Maar ik zat ook nog met andere dingen in mijn hoofd zoals de trouw van de kleindochter, nu weer hoop ik dat we zulk weer zullen krijgen op zaterdag maar dan zonder die regen, als het al mag droog blijven op zaterdag ben ik al blij.  Daarom heb ik toch maar besloten om mijn gesloten schoenen aan te trekken, ook al zullen mijn voeten er dan wel weer vast in zitten na de middag maar dat geeft niet, als je dan aan tafel zit dan zien anderen dat niet, zelf zal ik het wel voelen maar we doen verder, ik hoef toch ook niet ver te stappen om weer terug thuis te geraken, dat zal met de wagen te doen zijn !

Gisteren moet ik toch ook wel wat verstrooid zijn geweest voordat ik slapen ging, valt wel meer voor dat ik al eens wat vergeet klaar te zetten tegen de volgende morgen, zo had ik deze morgen geen koffietas met onderbordje klaar gezet, ik had ook een mes klaargelegd, wat ik normaal niet gebruik omdat ik toch ook een snijmesje klaar leg voor mijn aardbeien te snijden, ik gebruik het dus eerst om mijn boterham door te snijden, dat lag klaar maar ook een gewoon mes om je brood mee te smeren, wat ik dus zelden of nooit doe !  Alleen als ik in het buitenland aan tafel ergens zit vind ik het fijn om wat "goede" boter te hebben op mijn brood.

Ondertussen zit alles in de vaatwasser en is al warm aan het worden, samen met het water in de vaatwasser die alles straks mooi proper weer terug geeft !  Dat doet me er ineens ook weer aan denken dat ik papier moet voorzien in mijn toilet, want de laatste rol is al half gebruikt, wat als er iemand binnen komt die even later ook eens naar het toilet wil en papier nodig heeft, dat ga ik nu eerst klaar leggen om zeker niet te vergeten mee te nemen naar het toilet in mijn woning !  Ik zit in de periode dat ik tussendoor wel wat vergeet, vergeet te doen, vergeet mee te brengen van de winkel, vergeet een afspraak na te komen en dergelijke, ook al staat alles in mijn agenda.  Dus nu doe ik alles dadelijk waar ik op denk op dat moment, misschien een goede tip voor iemand die tussendoor al wel eens een soort van "vergeetperiode" heeft zoals ik ?!

Gisteren had ik dan ook nog een hele tijd hoofdpijn, al van in de morgen maar ik dacht dat het aan mijn bril te wijten was, of liever het ontbreken van die bril.  In de morgen had ik immers al zitten kijken op mijn mails, zonder bril, dat is niet zo gezond als je weet dat je ogen in de morgen het minst goed zijn zijn tegen in de loop van de dag, dus ja, ik weet het daaraan.  Kwam het daarvan, ik zou het niet weten want in de loop van de dag, gisteren dus, bleef ik die zwaarte voelen en dat zit dan de hele tijd ook verder in je hoofd.  Wat later op de dag is het wat beter geworden maar ik had wel een pijnstiller genomen op de middag en wat gegeten.  Ja, ook niet zoveel gegeten als anders en geen warme maaltijd eigenlijk omdat ik nog soep had staan en die wou ik wel eten.  Daar zitten dan ook kippenballetjes in en dat is lekker en voedzaam tegelijk.  En van die ene keer nu eens soep te eten in de plaats van groenten met een stukje vlees en wat aardappelen en groenten, wel dat kan ook wel.  Ik heb er wel brood bij genomen en dat smaakte, mijn maag was de dag ervoor ook niet honderd procent en dat deed me dit dus doen . . . en ik was blijkbaar nadien van alle last verlost.  

De hoofdpijn verdween maar het was wel eerder naar de avond toe en toen werd ik rustiger en heb naar de tv gekeken zonder dat ik ervan iets heb gevoeld achteraf.  Alleen dat inslapen ging weer moeilijk maar ik heb wel vast geslapen van rond middernacht laat ons zeggen tot deze morgen vroeg toen ik even ging plassen en weer mijn bed in trok en toch nog weer ben ingeslapen tot iets na 7u.

En nu straks niet vergeten mijn blauwe zak buiten te zetten zodat we van dat afval ook weer vanaf geraken, alles staat in de kelder wel klaar, alleen moet ik nog wat papier opruimen ook.  En als er eens iemand met een wagen langs komt dan ga ik vragen of ze ook mijn glas en kleding eens willen meenemen, dan ben ik van alles samen af en kan ik opnieuw beginnen vullen . . . al hoop ik dat het met kledij wel voor even zal stoppen !!!

Nog wat opruimen in die ene kamer want daar heb ik weer wat rommel laten liggen, opgeruimd staat netjes maar niet alles is proper gewassen dus kan je dat niet zo maar in de kast weer terug hangen !  We zien wel wat we gedaan krijgen, ik wil wat meer orde en dat is fijn om er achteraf op terug te zien.

Geniet nog van de woensdag, maak er een fijne dag van, ook al is het wat graden minder dan we eerder gewoon waren, we maken er toch een zonnige dag van in ons hart en de rest kan ons niet schelen !  Groetjes.





Reacties

  1. Regenbuien en zon en wind, ze wisselen mekaar af maar weer om buiten bezig te zijn is het niet.
    Ik ben dan maar mijn blogronde begonnen want buiten is het herfst aan het worden door die wisselende regenbuien. Ideaal blogweer dus.Voor de rest nog steeds volop bezig met het inleggen van groenten en fruit.. weer veel te veel. Volgend jaar bouwen de tuin af.. ik heb het gezien en het wordt allemaal te veel en is toch om uit te delen..
    Hartelijke groeten en houd je goed

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!