Het was een weekend om U tegen te zeggen, mooi, zonnig, tussendoor misschien wel eens ergens een buitje met weinig regen, het huwelijk van onze kleindochter, mijn planten verzorgen, er was voldoende te doen om een mens moe te krijgen en om van te genieten, dat vooral !!!

Ook gisteren was het nog druk met over en weer lopen naar de winkel, naar de apotheker, ik heb alles wat zitten opruimen, ja, ook dat snoeisel moet weer zijn weg vinden naar de afvalbakken die ik hier heb staan, heel zeker moest dat niet blijven liggen omdat ik dit vandaag nog moet buiten zetten, dan gaat het samen weg, ik zal nu ook wel eens een afvalbak hebben die zo goed als vol zit !!!  anders zit er maar voor de helft wat in, deze keer zal het gewicht wat zwaarder zijn maar geen nood, als het weg is dan ben je er gerust van en dat is wat we moeten hebben natuurlijk !

Ja, gisteren dus in het zonnetje ermee bezig geweest, zowel met mijn olijfboompje en met de laurier, ook nog wat takjes daarvan weg gegeven aan buren en zodoende is alles mooi opgeruimd, zo hoort het ook voordat de herfst gaat beginnen.  Inderdaad, die staat ook al te trappelen om weer te kunnen beginnen, we zullen het gaan voelen ook aan alles, het wordt killer buiten, regen hoeft niet voor mij maar mag er vallen als het zo even maar tussendoor is of tijdens de nacht, verder mag het nog een aantal dagen mooi weer zijn zodat we toch nog iets hebben kunnen redden van onze zomer.  Een zomer die geen zomer was, er viel meer regen dat dat we zonneschijn kregen en zint de mensen niet, ze zijn niet gelukkig met zulke zomers en de kinderen, die spelen maar wanneer ze kunnen, die trekken zich van dat alles niet zoveel aan, die zullen er wel geraken.

Immers, die zijn ook reeds meer dan een halve maand terug naar school aan het gaan, ook de hogescholen zullen weeral uit de startblokken gaan, universiteit en dergelijke, alles volgt na mekaar en herneemt weer het gewone leven van de studenten en schoolkinderen !

In het voorbije weekend hebben wij ook mooie dagen beleefd, samen als familie en vrienden, het is mooi geweest, onze kleindochter was gelukkig, ze straalde, het is zo'n lieve, echt waar, vol van medelijden toen ik een soort van inzinking kreeg tijdens de avonduren, de tranen kwamen erbij te pas, ik had ze al de hele dag opgespaard maar eens zoeken die een weg naar buiten, zeker als een mens al eens iets gedronken heeft, al heb ik niet veel van alcohol gedronken eigenlijk, ik heb het sober gehouden maar daar voel ik me tegenwoordig nog het beste van alles mee, en ook voldoende water drinken.  Dat werd me vroeger steeds voorgehouden maar ik deed het toen niet echt goed, dronk te weinig water, nu weet ik dat ik dat wél moet doen en dan krijg je geen problemen met je benen en spieren, ik krijg meestal wat krampen in mijn benen en dan kan je ook niet slapen zoals het zou moeten.

Toen ik in mijn bed lag, voelde ik een kramp opkomen, ben opgestaan, kwestie van die voet en dat been wat te ontspannen en ben begonnen met wat meer water te drinken toen ik in de zetel zat, zo gaat dit voor mij het snelste voorbij, anders blijft die kramp terug op komen en op een moment zet die zich door en krijg je echt wel hevige pijnscheuten en dat willen we toch vermijden !  Ook daardoor was ik dus later in bed dan gedacht maar heb wel tot in voormiddag geslapen, ook de dag erna nog heb ik wat langer dan anders in mijn bed blijven liggen maar ik voelde me toen wel uitgerust, zo zie je maar dat je met ouder te worden ook wat meer slaap nodig hebt na een feest of wat langer op blijven !!!

Ik heb de vorige dagen nog eens gekeken naar alle afbeeldingen die in onze groep zijn binnen gekomen, het waren mooie beelden allemaal, ik moet ze nog eens op mijn computer zetten maar of ik daar dan nog veel tijd ga voor hebben vandaag, ik weet het zo niet, er zullen wel andere dingen op mijn pad komen die ook vandaag nog moeten gedaan worden.

Aan iedereen wens ik dan nog een heel fijne dag toe, geniet ervan, want het kan best de laatste zijn in de rij van mooie dagen, je weet het maar nooit, maak van iedere dag een mooie dag en probeer zoveel als mogelijk buiten door te brengen !  Groetjes.






 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!