Woensdag, we zijn in de helft van de week aangekomen !



Volgens de voorspellingen zou het vandaag wel eens een mooie dag kunnen worden, tenminste als er weer maar eens geen regen roet in het eten komt gooien, want dan zijn we er ook weer aan voor de moeite die een mens soms wel doet !  Ach we zien wel wat de dag ons brengt maar we hopen toch op wat zon en dan kunnen we tenminste zeggen dat dit echt wel een mooie dag is geworden.

Gisteren was een dag waarop ik niet zoveel heb gedaan, wel wat opgeruimd, kent ge dat dat er veel papier ligt en dat je daarmee begint om dat in je container te zetten, klaar om opgehaald te worden wanneer het aan de beurt is.  Maar eerst komen er nog andere soorten afval aan bak, zoals het gft en de restafval, dat is ook nog zo iets, van het ene heeft een mens er niet echt zoveel tenzij je heel veel groenten of fruit aankoopt waar je heel wat afval aan hebt, ik denk dan aan meloen en pompoen en zo van die dingen, seldersoorten met veel bladeren die een mens niet altijd nodig heeft en er zijn er nog wel een aantal op te noemen.  Mijn bak zit nooit vol maar ik zet die ook wel iedere twee weken buiten als het omhaling is van het afval van die soort, de zwarte bak, eentje voor het restafval, die zit de ene keer al bijna vol en dan weer de andere keer zit er zo goed als niks in, soms heb je niet veel van die dingen die je daarin kan zetten om mee te geven en dan is dat maar zo, kan best zijn ook, zeker als je echt vaak uithuizig bent en dan ook op andere plaatsen eet.

Papier dat weegt meestal nog wel het zwaarste van allemaal, dat voel je al snel wanneer er enkele magazines van een aantal weken samen liggen op een hoopje, ik zet die altijd onderin de bak omdat dan dat wat er bovenop gaat, sneller mee uit de bak komt als die wordt uit gekieperd in de vrachtwagen die alles komt ophalen.  Maar daar hoef je tot nu toe nog altijd niet voor te betalen in onze gemeente, ik weet niet hoe het op andere plekken is maar ik vermoed dat de gemeente daar zelf genoeg voor krijgt, anders zou het wel op de rekening staan !

Het is dinsdag wanneer ik dit hier neerzet en op dit moment is het aan het regen en tegelijk is het felle wind, alles wordt rondgezwiept van bladeren en takken die er aan de bomen staan die hier bij ons de haag en de leibomen zijn die het geheel omzomen.  Tegelijk zie ik dat de stenen wat nat zijn maar het lijkt me meer een soort gemiezer te zijn, veel meer water valt er niet, tenzij het begint te gieten zoals het eerder op het begin van de dag was, zo rond 5u in de morgen.

Net voordat ik hier kwam neerzitten, bekeek ik mijn tegels die vlak voor de ingang van de living liggen en die zijn vaak bezaaid met allerlei kleine dingen zoals dode kevers, van de spinnen die hier boven huis houden denk ik dan, van waar zouden ze anders komen, van die welke de stoelen voor hun deel nemen en anderen verkiezen dan weer de tafel, zo heeft iedereen hier zowat zijn eigen domein.  Dat deed me eraan denken om ook eens in die verluchtingsgaten te spuiten langs buiten om al dat gespuis buiten te houden want de ene keer zie je wel eentje hier hangen in een hoekje, zo zat ik in de week in de zetel, ik zag er ineens eentje aan een draad naar beneden komen als een volleerd parachutist maar ze vergat dat een mens ook nog ogen heeft en dat ik het gezien had, dat ze niet lang meer heeft geleefd kan je wel begrijpen, daar ben ik echt niet van gediend !

Voordien had ik in de hoek van het raam in de living, wat draadjes zien glinsteren in de zon als ze naar binnen scheen, al komt ze vaak niet gans tot bovenaan het raam, daar is het nog te vroeg voor op het jaar, ik heb die weg gedaan met een "swiffer" en heb me iets later in de zetel gezet.  Dus vermoedelijk zat dat spinnetje daar in dat netje en is ze met mij mee gegaan tot in de zetel toe en daarna wou ze op de eerste rij gaan zitten voor mij maar dat is haar jammer genoeg niet gelukt !!!

Net zoals een paar uren geleden toen ik in de slaapkamer ging het raam dicht zetten omdat de zon scheen en ik wou dat rolletje daar iets verder naar beneden laten, kwestie van de warmte niet naar binnen te laten komen, toen zag ik dat er eentje op het raam zat, die was al weel heel wat groter dan wat ik eerder voor mijn gelaat zag afdalen, die sprong ineens naar beneden op de vloer en dacht dat ze daar weg kon geraken maar ik nam mijn sandaal vast en gaf er een tik mee op de vloer zodat ze bijna zo vlak was als de vloer zelf, daarna een papiertje genomen en alles in het toilet gegooid zodat ook dit diertje zeker niet meer weg zou kunnen komen !

Hoeveel er hier tegen het "plafond" zitten van het balkon boven mijn terras, dat heeft geen naam, ik dacht eerder om er eens met een borstel langs te gaan maar dat moet je in volle dag doen wanneer je alles goed ziet zitten, anders heeft dat ook niet zoveel effect, daarna er eens over spuiten zodat je alles wat je gemist hebt of wat later daar komt zitten, ook nog mee krijgt en ze niet zitten dringen om naar binnen te gaan !

Aan de voordeur doe ik dat meestal ook, al was dat eerder op de week niet zo goed gelukt, misschien ook daar weer eens een streepje spuiten tegen de deur aan zodat alles weer wat meer is afgesloten voor die kleine diertjes die daar toch ook vaak onderdoor kruipen.

En nu gaan we aan onze avond beginnen, vergeet niet, ik ben nog steeds op dinsdag hier bezig met wat te zetten, en hebt ge het al gezien, ik kan terug mijn afbeeldingen zetten, niet echt moeilijk maar voordien was het nog wat gemakkelijker dan nu, dat durf ik toch te stellen en daar ben ik zeker van dat anderen dat ook zullen zeggen, maar zo gaat het nu ook weer !

Nog een heel fijne woensdag wens ik jullie allemaal toe, geniet ervan en maak er voor jezelf ook een mooie dag van, eender wat je gaat doen of niet doen, ook ik probeer wat te genieten maar tegen die felle zon kan ik toch niet meer zo goed tegen, dus kan je best maar wat meer naar binnen trekken, al kan je ook wel even van de zon genieten, wandelen kan ook altijd.  Groetjes.





Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!