Vrijdag, we naderen het einde van de week, fijn weekend !!!

 


Ja, we zijn weeral bijna weekend, straks is het al zover en de zomer, wel die leek de laatste dagen wel het land uit te willen gaan.  Van volle zon was er niet veel te zien, pas op, het was wel aangenaam warm maar als een mens zon is beloofd dan willen we die ook wel zien!  Die bewolking hebben we al voldoende gezien en graag wat meer zon als het even kan ?!

Ook al zit ik hier meestal met het raam in het keukengedeelte vierkant open zodat de warmte naar binnen komt, maar toch is het niet hetzelfde.  En ik die wou in de zon gaan zitten, is was eraan voor mijn moeite, wat heb ik dan gedaan, wel ik ben beginnen stofzuigen en wat opruimen zodat ik vandaag kan gaan poetsen met water en alles weer eens proper is geraakt !

De eerste maand van de grote vakantie is bijna weer voorbij, dat doet me eraan denken dat ik rond deze periode meestal mijn voorbereidingen ging treffen toen we nog met vakantie gingen, we vertrokken meestal op de laatste dagen van juli ofwel begin augustus, dat lag er gewoon maar aan hoe we zelf het zagen zitten, we bleven toch ongeveer een drietal weken in het Zwarte-Woud om daar ons hart te gaan ophalen met wandelen en genieten, zowel van lekker eten als van het mooie weer dat we toch meestal hadden.

Meestal gingen we de eerste dagen naar het "Festival der Kristalle", dat was ons eerste uitje waar er vele verschillende mooie stenen te zien waren, sommige waren maar klein maar ook duur en andere die ware groot en mooi in kleuren, overal kreeg je uitleg van waar ze kwamen en waardoor ze zijn ontstaan, het is echt wel leerzaam om die verschillende vormen te kunnen bewonderen, het zijn meestal mooie juwelen die er ook kunnen van gemaakt worden, wat dan ook ten volle wordt voorgesteld in de verschillende grote tenten die in het midden van de stad Wolfach zijn opgesteld, net aan de inkom eigenlijk van het centrum, waar er ook een museum is over die soorten kristallen.  Het zijn eigenlijk minerale gesteenten van overal over de wereld afkomstig en het is het waard om dat eens te kunnen gaan bekijken.

Dat was het verleden, ons verleden samen, nu komt het daar niet meer van om alleen op pad te gaan, maar dat weet je maar nooit. Nu rond deze tijd denk je daar zo tussendoor wel weer eens aan en dat doet het je hart pijn dat dit niet meer samen kan beleefd worden, we genoten er allebei zoveel van maar ja, dat is nu voorbij.  Al denk ik dan ook soms nog wel eens aan alle bekenden die we daar hebben ontmoet, en met dat bekenden bedoel ik dan mensen van Duitsland, of Engeland, of Belgen, ja, het waren er vele, de meeste waren dan ook Nederlanders maar of iedereen van de mensen die wij kenden ook nog daar zal geraken, ik betwijfel het, een aantal ervan zijn al wat ouder dan wijzelf dus ja, er kan overal wel wat voorvallen zoals het bij ons ook dus was in de voorbije jaren.

Vakantie, we zijn reeds zo goed als in de helft van de vakantie aangekomen, we krijgen op tv nog de Olympische Spelen in Parijs te zien, wat onze atleten er zullen van maken valt af te wachten, hopelijk brengen ze toch wat medailles mee terug naar huis, dat niet iedereen kan winnen op een plek waar de uitgelezen atleten van over de hele wereld bij mekaar komen, het kan niet voor iedereen zijn dat ze op het hoogste schavotje staan !  Maar we duimen als we weten wanneer er bepaalde mensen mee doen die we kennen of waar we een boontje voor hebben !  Dat zullen meestal wel de Belgen zijn maar ik kan het goed zien dat mensen ook veel moeite doen om te winnen, zelfs als het een Nederlander is, waarom ook niet, iemand zien winnen die het echt verdiend heeft en steeds goed presteert, wel waarom ook niet eens mee roepen zodat ze naar je eigen idee wat sneller gaan !

Hopelijk zijn er niet veel zieken in Parijs want dan worden ze ook afgezonderd als het om corona gaat, die is nu weeral fel overal er weer aan het doorkomen, ik ben ook steeds bang om dan weer hier of daar naartoe te gaan, omdat ge zelf weet dat je daar wel eens besmetting kan oplopen, dat loert nu weer overal en ik hoop dat het niet zo ver komt dat er terug mondkapjes moeten gedragen worden.  Het kan best zijn dat het zonder al te veel erg weer uitdooft maar dan zitten we ook weer met de kinderen die naar school moeten en van daar ook weer wat besmetting met zich mee kunnen brengen, ach, die besmettingen komen er toch, we kunnen maar hopen dat we er niet te erg onder lijden, we zien wel hoe het allemaal verloopt !!!

Ik vroeg me in de loop van de namiddag af of mijn buurman zijn gras had afgereden, het rook hier gewoon naar afgereden gras maar het kan best een andere buurman zijn geweest die weer eens op pad was om in de buurt hier zijn ronde te doen met een zitmaaier, was het zo of anders, geen idee, ik weet dat nu mijn naaste buur hier met zijn gras bezig is en ik ruik het natuurlijk ook wel weer tot hier binnen, mijn raam staat als naar gewoonte nog altijd open en ik hoop dat dit kan blijven duren tot in de avonduren zodat het daarna ook nog wat kan afkoelen.  En zou ik mijn bloemen onder het afdak van het balkon hier boven niet best zetten voor deze nacht en morgen, ik ga even het weerbericht voor deze nacht en morgen bekijken en dan zal ik wel oordelen of het nodig zal zijn of niet, ik denk dat ik het toch maar zal doen van ze wat dichter bij de muur en het raam te zetten, je weet maar nooit !!!

Nog een heel fijne vrijdag wens ik iedereen toe, geniet van het begin van het weekend en maak er weer fijne dagen van, ik hoop dat het niet te veel zal regenen en dat ik er ook weeral door kan trekken om mijn boodschappen als naar gewoonte weer te voet te doen, we zien wel, ik heb een goed regenvestje, dat is voor deze zomer geld waard !!!   Groetjes.





Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!