Maandag, een nieuwe week en toch iets zonniger ?! of is dat te overmoedig ?!



Ja, lach er maar eens mee, het kan en het mag, daarvoor heb ik het hier neergezet !  Ach het leven is zo al triestig genoeg zonder dat die regen en wind en koude er steeds hoeven bij te zijn, en ze beloven wat mooier weer maar voor enkele dagen, dus dat is genieten voor wie er kan van genieten en wil je er dan ergens voor naartoe rijden, wel doe dat dan maar, niet uitstellen want uitstel is afstel, zeker als het om het mooie weer gaat . . . !!!

Vandaag allerlei kleine dingen gedaan en ook me bijna gek gezocht naar een bus die ik eerder had gevraagd om bij mijn nieuwe sandalen te doen, ik had ze hier staan maar heb ze ergens neergezet en ik zie ze niet zo dadelijk staan, ik wou namelijk die sandalen ook eens goed inspuiten om te voorkomen dat ze in de kortste keren ook onder de vlekken zouden zitten als je er buiten mee rond loopt, je weet maar nooit dat je ergens in een nog niet opgedroogd plasje trapt en dat er vuil blijft zitten voor zo lang ze leven, dat is een spijtig ding en om dat te voorkomen heb ik ze maar ingespoten, met een andere bus, in de hoop dat ik die nieuwe daarna zou vinden.  Ik had overal in de berging gekeken, ik heb daar een paar bakken staan met poetsmiddelen en met andere dingen die je regelmatig nodig hebt maar die bus vond ik niet, ik wist niet meer waar te zoeken en gaf het op.

Toen ik mijn resten van spuitbussen weg zette in de bak, zie ik daar een andere bus staan, met zwarte dop, niet goed zichtbaar in die grote bak, ik neem die vast en wat denk je, daar stond ze dus, op haar plaats waar ze moest staan, alleen had ik er in mijn haast over gekeken en een bus genomen die vlak in de buurt stond met nog resten van zulke middelen om schoenen te verzorgen . . .  als je toch haastig iets wil doen dan moet je vooral daarna nog maar eens gaan kijken, dat is mijn goede raad, dan vind je dat spul vast en zeker . . . op zijn plaats waar het hoort !!!

Ik kreeg in eens in mijn idee om ook eens met een sopje over mijn stenen van het terras te gaan, er waren daar wat vlekken die ik er wou af krijgen en ja, er stond nog een rest van het poetswater wat ik op vrijdag had gebruikt om de living proper te krijgen, dat kan ik best nog gebruiken dacht ik zo en ja hoor, het vlotte vrij goed, niet dat alle kringen en vlekken eraf zijn maar ze oogt ietwat properder, in de toekomst nog wat van dat restwater gebruiken en er met een natte doek overheen gaan dan is het stof ook geblust.  

Want op dat terras vliegt alles wat de wind ook mag meebrengen en dat is alles en nog wat, niet alleen bladeren maar ook in het seizoen dat de bomen in bloei staan, veel stuifmeel zodat alles geel/groen bestoven wordt en je alles moet afwassen wat er op het terras voor je gebruik staat !!!  Nu had ik eerst nog wel eens even met een borstel over de stenen geweest om het zand en dergelijke wat weg te krijgen toen ik het idee kreeg om ook dat vuile water nog eens te gebruiken, nu is het nog wat vuiler maar ik heb het laten staan en vliegt er veel stof op het terras of zand, dan neem ik dat ook nog wel eens mee als het avond wordt.

Wat ik ook in de voormiddag ontdekte toen ik met opruimen en dergelijke dingen bezig was, dat er op mijn achterhoofd, eigenlijk zowat bijna in mijn nek maar nog net onder mijn hoofdhaar, dat een kleine zweer zich is aan het vormen, ik voelde gisteren al dat die plek daar een beetje stijfjes aanvoelde toen ik in de zetel zat maar ach, dat kan best wel eens zijn dat je spieren het even laten afweten en stijf zijn van altijd dezelfde houding of beweging te doen.  Deze morgen was het dus van iets anders, dat ontdekte ik nu, maar of ik daar nu voor naar de huisarts zou moeten gaan, ik weet het niet, ik ga afwachten want ik heb de indruk dat die al zo goed als rijp is en ik moet dan alleen maar oppassen als ik doorheen mijn haren ga met een kam of borstel, dat ik daar wat voorzichtiger ben dan anders, ik wil wel eens zo rap-rap er doorheen borstelen of kammen voordat ik naar buiten ga, maar met die wind is dat ook niet veel gedaan, je haar blijft toch liggen zoals het zelf wil liggen en voor mijn normen ligt het nu echt niet zo goed en mooi als anders, maar ach, dat kan verholpen worden.

En wat ik zal eten op de middag, ik weet het niet goed, ik wil wat meloen met ham eten en dat zal ook wel smaken, het wat sobertjes houden mag ook wel eens zodat je maag terug leeg komt tegen de volgende maaltijd, maar dat zullen dan eerder restjes worden en daarbij nog een brochette met kalkoenblokjes erop en groenten als paprika en dergelijke, die zitten namelijk ook in mijn saus die er nog rest van de vorige dagen.  Dat het smaakte hoef ik niet te vertellen zeker dus vandaag mag ook dat restje ervan nog op want er was meer dan genoeg voor drie dagen eigenlijk . . . !

Nu maar hopen dat het vandaag ook wat aangenaam weer zal worden want morgen is het iets warmer dan vandaag maar of het echt warm zal worden, dat weet ik niet zo, het is telkens afwachten om meestal geen ontgoocheling op te lopen, we zien wel wat het geeft en wat we dan doen.  In ieder geval zou het welkom zijn, ik zit hier al klaar in een topje maar dat komt omdat ik even buiten bezig ben geweest en als ik werk wil ik licht gekleed lopen, kwestie van het zweet niet te laten lopen van mijn hoofd tot op mijn tenen, ja, ik ben een zweterke, echt wel, daar moet je niet over twijfelen maar ik trek mijn plan zoals het is.

Nog een heel fijne middag en straks toch ook even rustig me bezig houden met lezen en puzzelen, iets doen wat we graag doen en daarna zien we wel, schijnt de zon dan zou je me buiten kunnen vinden, schijnt ze niet, dan blijf ik liever binnen bezig en dat kan ook natuurlijk.  Geniet nog van alles wat het leven ons te bieden heeft en maak er een mooie dag van !   Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!