Woensdag, reeds even geleden dat ik hier nog wat heb neergezet ?!


 Het is inderdaad weer een paar dagen geleden dat ik hier nog iets liet van mij weten, maar weet ge, met mooi weer heb je vaak andere interesses en ja, die gaan dan even voor.  Al heb ik in het weekend nog wat wasjes gedaan die al even lagen te wachten totdat ik de moeite bij mekaar had om ze te wassen, dat heb ik dan op maandag nog gedaan ook eigenlijk, ik ben toen tot ongeveer middernacht op gebleven om nog mijn handdoeken en andere spullen die bij de witte was kunnen, op te kunnen vouwen, al had ik ze ook wel over een stoelleuning kunnen hangen, want ze waren toen ook al wel droog, dus kon het geen kwaad om te wachten tot de dag erna.  

Maar ge kent dat, als je met iets bezig bent dan wil je dat ook gans weer afwerken, ik dacht er dan ook aan om de rest van de volgende dag te besteden aan het poetsen van de vloer en ook alles met een natte doek af te nemen zodat al dat stof dat gemaakt werd door dat boren in mijn berging/technische ruime.  Omdat ik ook wat allergisch ben aan al dat stof en wat er ook nog in leeft in dat stof, moet ik steeds zorgvuldig alles proper maken en dat houdt dan ook in dat je al eens meer met nat moet kuisen ook, niet alleen blijven bij wat stofzuigen van het geheel !!!
Dat poetsen heb ik dan ook gedaan, daarna alles proper gemaakt met een nat vezeldoekje en overal gaan kijken waar ik nog niet was geweest, ach, er kruipt tijd in maar ondertussen bleef de rest van die was dan ook liggen waar hij lag en ja, ik weet het wel, je kan dan je spullen al wel gebruiken maar het ene moet je hier zoeken en het andere in die wasmand en zo verder, neen, dat is niet mijn idee van alles opbergen, al kan het ook wel eens wanneer je ziek bent of zo maar verder . . . wil ik alles uit de voeten doen zoals we dat hier mooi kunnen zeggen ! 

Pas vandaag is dat dus gedaan en ligt en hangt alles in de kast, heb ik ook nog een paar stukken gestreken maar na nader toezien is er toch nog een paar stukken blijven liggen, dat is dan maar voor op een andere keer !  Voor nu is het genoeg geweest, mijn rug speelt wat op, al ben ik gisteren rond 16u toch een wandeling gaan doen overal en nog wat eens rond kijken en doen en even naar het kerkhof, ik was er toen toch niet zo ver vanaf, dat kon best, daar ben ik even tot rust gekomen en ben langs een andere weg terug te gaan, al wou ik nog wel dat andere stuk langs het bosje ook nog doen maar omdat ik last kreeg van die rug, heb ik het wijselijk gelaten en vandaag is het geeneens beter geworden dus wil ik vandaag maar rustig mijn twee afvalcontainers klaar maken om buiten te zetten voor morgen.

Blijkt dan toch dat ik in het voorbije weekend nog wat vergeten was om mee te wassen, dat dan maar snel doen zodat alles daarna echt opgeruimd en proper in de kast kan, al waren het geen kledingstukken waar in niet zonder kan, het zijn er die ik graag steeds beschikbaar hou om snel aan te trekken als je daar zin in hebt.

Ik hoor al dat de weerman voor morgen "misschien" een druppel water kan vallen, een kleine bui van donderdag op vrijdag en ja, iets minder warm en ook minder zon zal dat ook wel in houden maar als het in de loop van de dag nog droog blijft, dan mogen we al niet klagen, eens een droge week mag ook wel, al probeer ik mijn boompjes van de nieuwe haag wel degelijk goed in het oog te houden, het is de vorige keer ook misgelopen toen we een paar echte hittedagen met wind kregen te verwerken en toen sneuvelden ze één voor één, je zag het zo gebeuren voor je ogen, tegen dat het een dag verder was waren ze grotendeels verbrand, en dan hopen dat er nog leven in zit, neen, dat was toen niet waar, ik hoop maar dat deze die er echt wel goed groen en wel bij staan, zo ook blijven, ik waak erover al was het een schat, het kost heel wat om ze zo te laten groeien maar je ziet het, zo kan het ook natuurlijk !!!

Verder deze morgen al de bloemen water gegeven, ik weet dat je die beter giet tegen de avond aan wanneer de zon weg is en er niet zoveel verdamping op treedt maar als je dat in de morgen doet dan kan het ook nog wel, daarbij is er vrij veel water door de bakken gelopen die ik het meeste had gegeven, dat wil dus zeggen dat de grond nog niet zoveel vocht nodig had, mijn planten beginnen opnieuw te bloeien dus goed in het oog houden dat ze gezond blijven.  Wat eraan mankeert, wel ik zie nu wel dat ze nieuwe scheuten maken en dat daar al vrij snel ook bloemen op komen, dat was er wat ze ontbraken.  Al die vorige puntjes die in bloei kwamen, die verdorden door de ene of andere reden en knakten uit zichzelf af, had daar iets op gezeten dat de bladeren ook eraf at of wat, ik weet het niet maar die stonden niet echt gezond.  Nu dat ze weer volop nieuwe scheuten geven lijken ze weer wat meer te bekomen.  Maar zo mooi staan als de vorige jaren dat ik dezelfde planten ook had bij dezelfde verkoper aangekocht, neen, dat zal niet voor dit jaar zijn vermoed ik zo, we zien wel hoe ze zich herpakken nu dat ze toch ook wel wat zon hebben gekregen, in de komende dagen weer eens wat bij mesten en daarna zien of ze het verder nog zo goed doen, hopelijk wel en genieten we er nog een hele zomer van, ikzelf en mijn buren die ervan mee kunnen genieten !!!

Ik ben nu even aan het nadenken wat ik deze middag zal gaan eten maar dat weet ik nog iet zo goed, misschien een eitje zacht koken, kan ook wel eens smaken, of ga ik mijn middagmaal echt warm eten op dit moment, kan ook natuurlijk, al weet ik niet of alles nog wel voorradig is, we zien wel als we de koelkast open trekken.

Ach ja, nog zoiets, ik trok in de week mijn diepvriezer open en toen viel dat bovenste luik van dat geheel er naar beneden, ik wou er iets gaan uit halen maar zover geraakte ik niet.  Wat blijkt nu bij nader toezicht dat er een gedeelte van wat vast stond aan die diepvriezer, ook mee naar beneden kwam en vermoedelijk reeds eerder was afgebroken.  Ik schrok me toen dat op de stenen vloer naar beneden sloeg, gelukkig is er niks anders mee uit gekomen want het kon veel erger zijn, al weet ik niet of dat er niet echt moet zijn, het is het bovenste vakje in die diepvriezer, dat ge gewoon naar beneden doet en dat van in het begin, niet echt goed wou mee werken, en nu zou dat zo maar ineens naar beneden donderen, ik wist dadelijk wat ik moest doen, alles bij mekaar nemen en zo houden tot er een oplossing zou voor gevonden worden, al weet ik niet of ze dat als nieuw stuk zouden kunnen aanleveren.  Zo zie je maar dat je soms toch ook nog voor een voldongen feit wordt gezet, kapot is kapot !  Aan de temperatuur binnen in de diepvriezer zelf, zie ik geen enkele verandering, met of zonder die klep die naar beneden kan, blijft de temperatuur onveranderd dus vermoed ik dat het geen kwaad kan maar dat wil niet zeggen dat het geen raar gezicht is als je die deur open doet, dan staan daar die twee potten van roomijs bloot voor je neus, zin om er wat van te eten is dan niet zo ver meer af natuurlijk !!!

Ach, zo zie je dan maar dat ook mijn leven niet rimpelloos verloopt al heb ik in mijn gelaat nog niet zoveel rimpels als eerst gedacht, goede genen zeggen ze dan, ook die maken al wel eens wat anders mee dan de gewone dagelijkse dingen.

In ieder geval wens ik jullie nog een warme dag toe, geniet van alles waarvan je kan genieten, hou je vooral rustig op de warmste momenten van de dag en verder, drink voldoende maar ik hoop dat dit geen probleem zal vormen, ik drink meestal meer dan ik zou moeten drinken ! Hou je gezond en wel bezig tijdens de warmste uren of neem wat rust, ook ik ben er aan toe zo te voelen !  Maak van deze warme dagen ook aangename dagen voor jezelf, eender op welke manier en supporter deze avond wat mee voor onze Duivels zodat ze een zege mogen behalen, op goed geluk af zou ik zeggen !!!   Groetjes.





Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!