Zaterdag en weekend met zon, warmte en wind . . .

 


Pfff, zo een warme nacht en daarna zo een winderige maar zonnige zaterdag, waar hebben we dat aan verdiend ?!  Wil dat nu lukken dat de eerste echt mooie lentedag gepaard gaat met wind en geen beetje wind ook niet !!!

Ik ben deze morgen rond 7u wakker geworden maar ben nog even blijven liggen, om dan uiteindelijk iets voor halfacht toch op te staan, ik lag al te zweten in mijn bed van de avond daarvoor en nu met die opwarming door die pluim van tropische lucht die over ons komt met misschien nog wat saharazand, die kan echt wel gevaarlijk zijn om te verbranden.  Immers onze huid is nog niet gewend aan de zon en dan die wind erbij kan schade veroorzaken aan je huid als je niet goed beschermd bent !  Maar daar beslis je uiteindelijk zelf over, ik heb mijn zegje gedaan en doe je er iets mee, dan is dat goed, doe je er niks mee is het even goed voor mij !

In de voormiddag heb ik rustig ontbeten zoals altijd, correctie, zoals het maanden geleden was eigenlijk want nu had ik ook al aardbeien bij mijn blauwe bessen en die had ik de vorige maanden helemaal niet.  Ik zeg niet dat die er niet waren maar ik heb ze toch niet gekocht, nu dus vanaf Pasen waren er weer in voorraad, ze komen uit Nederland, en ik heb er dus een paar doosjes aangeschaft, om een week of wat mee verder te doen, ik ben er meestal wel echt zuinig op en heel lekker zoals de vaste-grond-aardbeien zijn ze zeker nog niet !  En wij zijn in eigen land echt wel lekkere aardbeien gewend maar dit kan ook voor een tijdje, al geef je daar echt wel heel wat geld aan uit en dat alleen voor een deel van je ontbijt !

Maar een mens mag zichzelf ook wel eens wat gunnen en als ze door de beugel kunnen dan is het goed voor mij, ik heb graag fruit in de morgen en in de namiddag mag dat ook nog een stuk fruit zijn maar nu eet ik nog altijd peren van het vorige jaar, maar die zullen weldra ook wel op hun einde lopen !  Ik probeer me steeds aan te passen aan het seizoen maar soms spring ik ook wel eens uit de band, moet kunnen, als ik het niet kon betalen dan zou ik het vast en zeker niet doen !

Weet ge dat ik deze keer weer meer dan 100€ heb uitgegeven, en dat is amper om toe te komen voor een week of iets meer, hangt ervan af wat je verder nog eet natuurlijk.  Ik probeer altijd het midden te zoeken tussen mijn middagmalen, wat vandaag sober zal zijn maar toch lekker, en morgen mag het al iets meer kosten en zo gaan we de week dan in.  Wat niet dadelijk wordt opgegeten dat zet ik in de diepvriezer en haal dat meestal de dag voordat ik het gebruik, er weer uit om het dan op te smullen.  Als je alles zo wat op mekaar afstemt dan kom je er uiteindelijk wel, het ene is eerder goedkope kost en het andere is iets specialer en iets duurder, mag het ?!  Ieder doet daarmee wat hij of zij wil maar ik hou het meestal zo dat ik ongeveer een gemiddelde heb, al zal dat de ene keer wel een duurdere aankoop zijn dan iets goedkoop maar als een mens afwisselt van voedsel en drank en fruit en groenten dan kom je uiteindelijk niet echt duurder uit zelfs al geef je eens wat meer uit aan een bepaalde zaak.

Als je eens gaat uit eten dan kost je eten ook wat meer dan anders maar is het daarom beter, ik vraag me dat steeds af, ik kies meestal iets wat ik graag eet en als het dan iets duurder is dan normaal, wel dan mag dat, zeker als het ook lekker is klaar gemaakt maar daar heb ik meestal geen moeite mee, al kan je altijd ergens over zitten zagen, er is steeds wel iets wat niet echt is zoals je dat zelf zou doen, of je smaak is, niet dat wat je had verwacht, kan zijn en weet dan dat missen menselijk is . . . !

Toch nog even dit : ik had een klein ongelukje, zo vlak nadat ik buiten het warenhuis kwam, mijn winkeltas op wielen die viel ineens om, ja, het was wind en kwam het daardoor, geen idee, die tas staat maar gewoon op die twee wieltjes en ik had die nochtans tegen een paraplustaander gezet zodat ze zou recht blijven, mis poes, pats, daar lag ze.  En ik dacht dadelijk aan die vier eitjes die erin zaten, wel goed verpakt in een eikarton maar toch, je weet maar nooit.

Toen ik thuis kwam heb ik snel eerst dat vlees eruit gehaald en die vis, samen met de sla en dergelijke, dat moet nogal snel koel gezet worden wil het een goede smaak behouden.  Ook mijn vlees, kaas en broodbeleg in potjes heb ik dadelijk in de koelkast bovenin gezet zodat het weer koud is, alleen pakte ik ineens in een potje, ja, echt erin, in mijn kipcurry !!!  En ik schrok ervan, dat was het enige dat van die val iets had over gehouden, daar was dan ook het dekseltje van los gekomen en daardoor greep ik in de curry met mijn vinger . . . geen erg echter, met alles weer op zijn plaats te zetten in dat potje en het deksel erop, kon het zo in de koelkast, zonder al te veel erg, was ik even blij met hoe ik alles had opgelost !

Een gelukkige dame nam daarna plaats achter de computer om haar wedervaren te vertellen, het was maar een kleine futiliteit maar ik deel het toch mee aan iedereen die het lezen wil.  Zo zit ik hier nog altijd wat in te tikken, het gaat me weer wat beter af dan ik gedacht had, in de voorbije week was het wel anders met die hoofdpijn maar die lijkt nu zo goed als verdwenen, al hoop ik erop dat ik ook wat van de zon zou kunnen genieten, dat zal pas in de namiddag zijn maar ik kan snel mijn stoel wat afstoffen en klaar zetten, met een kussen erop zie je niet dat die niet is afgewassen.  Zo kan ik ook genieten van alles wat ik mee heb gebracht van de winkel.

Nog een heel fijne zonnige dag wens ik iedereen toe, geniet van dit weekend en van alle mooie dagen die er toch ook nog wel eens zullen komen, maak er fijne dagen van voor jezelf !  Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!