Woensdag begint met regen, krijgen we de zon nog te zien ook ?!

 


Een liefdevolle dag, wie wenst zich dat niet toe ?!  Wisselvallig hoor ik net op de radio zeggen, het zal weer zo'n kwakkeldag worden, het ene moment regenen en wanneer je met iets bezig ben in huis zoals onderhoud en dergelijke, dan wil die zon weer buiten schijnen.  Dat is iets wat steeds zo voor valt, op een mooi moment is je aandacht hier en daar nodig zodat je niet naar buiten kan om ervan te genieten !  Wat ik dan steeds jammer vind, dat doet me er ook aan denken dat ik nog naar de apotheek moet om wat af te halen wat ik gisteren heb laten opzij leggen voor mij, het was er tegen zessen maar net dat moment ben ik dan met mijn avondmaal bezig en ik wou mezelf ook nog wat rust gunnen dus besloot ik om het niet te gaan halen tegen zessen, het houden tot vandaag is dan de zaak voor de apotheker.

Vandaag ga ik mijn koolstoffilter vervangen, ik heb die al van gisterenavond klaar gelegd, ik wou er toen niet aan beginnen, al vlot dat vrij goed, hij ligt nu al klaar in het keukengedeelte.  Eerst die oude eruit halen en daarna de nieuwe er weer in zetten, veel meer valt er niet aan te doen.  Ik was dan eerst wel nog de andere delen van de dampkap af en daarna kan ik weer voor een hele tijd verder gaan, we zien wel wanneer het volgende onderhoud nodig blijkt want ik zou moeten nieuwe filters bestellen, niet uitstellen dus !

En verder ben ik vandaag wat later dan anders opgestaan, ik ben weeral vroeg wakker geworden en toch even naar het toilet geweest en daarna is het gevaarlijk om te blijven slapen tot het zo goed als acht uur is geworden.   Ik was wel vroeger wakker maar heb me nog wel eens omgedraaid en daarna terug vast in slaap gevallen dus, ja, was het weeral rond achten dat ik pas ben uit mijn bed gekomen.  En alles wat daarna komt, zoals je ontbijt en rustig nog een kop koffie drinken en van die zaken, die schuiven dan ook allemaal wat op in de loop van je voormiddag zodat er niet echt veel tijd over blijft om nog andere dingen te doen zoals koken en zo.  Ook wil ik nog snel een douche nemen maar dat snel dat gaat ook niet meer zo snel met het gevolg dat je dag al half voorbij is voordat je echt wat hebt uitgevoerd in huis, al hoeft dat al niet meer zoveel te zijn als wanneer je nog uit werken gaat !

Zo heb ik gisteren in de voormiddag alles opgeruimd wat er zich op de kast bevind van mijn kleine slaapkamer, ik gebruik die plaats meestal om wat was op te hangen waar ik het kwijt kan en nadien ook die spullen te strijken, mijn strijkplank staat meestal wel open zodat ik dat nog het meeste van alles gebruik, ik vouw daar ook mijn was op en leg het dadelijk in de kast zodat het snel weer opgeruimd is ook.  Maar ik heb daar ook nog overschotjes van bestellingen staan, ge kent dat wel, je bestelt iets maar je neemt niet alleen dat was je precies nodig hebt maar een paar stukken meer om de kosten van de verzending te omzeilen en dat blijft dan staan, ik zet dit weg in de kast maar nu had ik op een moment zoveel bestellingen gedaan dat er zoveel restanten stonden in doosjes hier en daar en dat heb ik samen in een paar dozen gezet met een vermelding erop wat erin zit zodat ik niet meer moet zoeken in welke doos was zit !  Dat is dus ook weeral op geruimd, blijven dan nog die dozen en doosjes over om op te ruimen maar dat lukt nog wel bij het karton en papier !

Het zijn dus geen grote werken die ik heb gedaan maar van die kleine dingen die je het leven wat gemakkelijker maken als je alles ordelijk houdt staan zoals het steeds zou moeten zijn.  Je leest het goed : zou moeten zijn maar in de praktijk is het meestal zo dat er soms toch wel wat rommel ontstaat en dat je tijdig moet erbij zijn om op te ruimen, opgeruimd staat netjes, ook in je hoofd doet dit wat en ja, rust is toch iets wat we allemaal willen, zowel in ons hoofd als in ons gewone leven van alledag !

Nog een heel fijne woensdag wens ik iedereen toe, geniet van deze dag en maak er ook een heel fijne dag van, ik zou dit ook wel willen doen maar we zien wel hoe alles vandaag verloopt.  Groetjes.







Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!