vrijdag, het weekend komt dichtbij . . .


De dag is al begonnen met regen en nu hopen we allemaal van de zon toch wat meer te zien maar ik vrees dat we eraan zijn voor de moeite !  Ach, vandaag zal ik toch veel hier binnen moeten doen, dus is het eender welk weer het is maar met wat zon erbij lijkt het leven toch weer wat mooier te zijn dan wat ik nu zie buiten !  

Vandaag zal het hier voornamelijk opruimen en wat poetsen worden, dat ben ik toch zinnens maar hoever ik daarmee geraak, dat weet ik nog niet.  In ieder geval ligt er hier nog een beetje was op mij te wachten maar dat zal de wasmachine wel kunnen verhelpen denk ik zo, en verder heb ik nog een paar nieuwe stukken meegebracht van de stad die ik ook nog wil gewassen krijgen, dus ja, veel tijd om te rusten tussenin zal er niet zijn maar we doen ons best om het hier weer mooi toonbaar te maken.  Als er dan nog wat tijd rest dan zou ik best overal wel eens met een natte doek willen doorheen sleuren om ook het stof en dergelijke mee weg te krijgen, misschien een goed idee om te beginnen met stofzuigen wanneer alles is opgeruimd en weer een eigen plaats heeft gekregen.

Dat komt ervan wanneer je hele of halve dagen in de week weg bent, maar ja, als je weg bent dan zie je die kleine wanorde ook niet altijd, dat is het goede ervan en eigenlijk was ik iedere dag van de week wel ergens naartoe gegaan, alleen vandaag bleef er nog over en misschien moet ik daar maar gebruik van maken om alles tegen het weekend weer op zijn eigen plek te leggen of hangen, eender wat het is, het moet ooit eens opgeruimd eruit zien en dat geeft je weer wat meer ruimte om andere dingen te doen, zoals eens rustig wat eten klaar te maken voor jezelf en ervan te genieten zonder dat je gehaast moet eten en maken dat je weg bent om de ene of andere afspraak na te komen. 

Pfff, de voorbije week was druk, een beetje te druk voor mezelf maar alles is toch gedaan geraakt zonder al te veel moeite, al was ik op sommige dagen echt wel moe, zo moe dat ik eerder naar mijn bed ben getrokken en ja, dan ben je daarna uitgerust maar moet je dringend naar hier of daar en net daar zit dan de moeilijkheid, je dwingt jezelf om alles op een loopje af te handelen en neemt gewoon geen tijd, tijd die er ook niet is, om alles rustig te doen en te genieten, alhoewel er ook wel een dag van genieten bij was, ondanks de regen en de hagel die er toen uit de lucht viel, als een mens dan rustig binnen kan genieten in goed gezelschap, dan heeft men niet zoveel anders nodig.  Dus al bij al een mooie week geweest, zelfs gisteren was nog een mooie dag voor het gedeelte dat ik er toch van genoten heb.

Zelf vroegen ze mij hoe lang het geleden was dat Ivo was gestorven, meer dan twee jaren dus heb ik naar waarheid gezegd.  We hebben dan nog wat over hem gebabbeld en ik heb ook een beetje mijn ziel bloot gelegd over wat me toen is overkomen, het was vreselijk om alles weer boven te halen wat ik ermee heb meegemaakt, ik wens het geen mens toe maar het zou ook op een andere manier kunnen, alleen hebben wij het niet voor het zeggen en je kan het alleen maar ondergaan.  

Maar een mooie tijd was het heel zeker niet . . . als ik aan die tijd terugdenk en ik lig in mijn bed in de hoop van de slaap te vinden, vergeet het dan maar, dan komt mijn ganse lichaam tegen al die dingen in protest en kan ik het slapen vergeten, zo heeft dat bij mij erop in gehakt, het was geen mooie tijd maar een vrij triestige tijd. Corona speelde dan ook nog mee en dan weet je zelf ook wel dat je die periode zo snel als mogelijk wil vergeten . . . maar net dat lukt me dus niet, ik kan de beelden niet uit mijn gedachten krijgen . . . het doet me telkens veel verdriet om de mensen zo behandeld te zien maar kom, ik ga erover zwijgen want het doet mezelf ook geen goed om er weer maar eens iets over neer te zetten !

We kijken nu uit naar het weekend, ik wil er eens van genieten want de 20ste april is morgen reeds en dat is een dag dat ik er voor mezelf een mooie dag wil van maken, mooi in de zin van gewoon genieten van alle mooie dingen die het leven me nog te bieden heeft en daar hoort dan een glas bubbels bij, iets wat wij nooit zouden vergeten op die dag : onze huwelijksverjaardag.  Ook al is het leven niet zo mooi gebleven als eerst gedacht, ik laat het niet aan mijn hartje komen en zal ook op deze dag nog een glaasje drinken en genieten van iets lekkers, al weet ik vandaag nog wel niet wat dit zal worden maar we ziend wel.

Maak dus ook van jullie dag een mooie dag in de hoop dat het iets beter zal gaan met het weer en dat er ook zon aan te pas kan komen, een heel mooie dag zoals het ooit is geweest op 20/4/1968 met volle zon en warm zodat het lichte bier dat voorzien was, reeds van dorst werd opgedronken in de namiddag, met het gevolg dat er alleen nog zware bieren in voorraad waren !  Groetjes en geniet van ieder moment . . . !!!




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!