Vrijdag, eindelijk eens iets warmer weer ? !

 


Vandaag vrijdag is een dag dat het me iets beter gaat, al zit ik nog steeds te hoesten en te proesten, heb ik nog hoofdpijn, kan ik soms mijn ogen niet meer open houden door de aanhoudende druk die boven die ogen zit van mijn sinussen, mijn gelaat gloeit bij momenten en dat zie je ook echt op de konen van mijn gelaat, het is soms lastig om iets te doen dat veel inspanning vraagt, ik sta snel in het zweet bij het minste wat ik uitvoer en ja, in de zetel zitten was mijn geliefde bezigheid als ik me zo voel, veel meer zat er niet in behalve dan soms wat voorbereiden om te eten en ook dat ging met veel moeite gepaard maar het is me toch gelukt.  Na een weldoende nachtrust heb ik ietwat van mijn werklust terug gevonden, ik kon het niet meer, het ging gewoon niet meer . . . en wat doe je dan, ja rusten hé en dat is voornaamste en daar voelde ik me steeds goed bij.  Ik moest alleen oppassen dat ik niet indutte als het me niet zo goed ging want dan deed ik zeker geen oog meer dicht wanneer ik in bed lag.

Na een nacht van zo goed als niet slapen volgde dus een rustigere nacht, al kreeg ik weeral een serieuze hoestaanval om U tegen te zeggen, ik lag bijna weer terug nat van het zweten in bed maar het is toch over gegaan en van de rest weet ik niet meer veel, ik heb dus toch geslapen en lang geslapen ook, wat misschien niet zo goed is als ik deze avond ook weer rustig wil inslapen, maar geen nood, ik ga straks nog eens winkelen om wat meer vulling van mijn koelkast aan te kopen en daarna val ik misschien weer zo goed als in slaap in de zetel als ik me neerzet.  Een ding weet ik zeker, ik heb voor deze middag toch al wat eten voorzien, gisteren nog een blok rode kool gevonden in de diepvriezer en die heb ik wijselijk ontdooid en het smaakte me, raar genoeg dat ik proefde wat ik at, zou het dan toch gaan beteren schoot het door mijn hoofd ?!

Maar mijn hoofd lijkt nog vol te zitten met alles wat me heeft ziek gemaakt, ik voel het nog boven de ogen, ik voel het in mijn gelaat, kortom ik voel het overal nog zitten en dat lijkt me niet zo goed te zijn, ik dacht steeds dat ik die rottigheid die er in de bovenste holtes van je gelaat zit, dat ge dat hoorde "lossen" maar daar heb ik nu nog niks van gehoord of gevoeld, ik voel ook geen verlichting, ik voel nog zo weinig van wat ik wil voelen maar wel alles wat zegt dat het nog niet zover is.  Jammer dat het niet sneller gaat maar ja, ik ben dan ook nog maar de derde dag met die medicatie bezig, als ik nu toch eens had geprobeerd om datzelfde medicijn te gaan halen bij de apotheker, al weet ik bijna zeker dat die niks door de vingers zien, maar ja, het is afwachten dus tot het echt beter lijkt te worden, ook al voel ik er niet veel van maar ik weet wel dat ik toch al weer kan slapen en dat doet me deugd.

Weet ge dat ik tot nu toe nog niks anders gedaan heb dan rustig van mijn ontbijt genieten en de krant lezen, ik zit nog echt in morgenmodus hier aan de computer in mijn pyjama en peignoir maar voel me eigenlijk nog niet beter dan voorheen, geduld is een mooie deugd hoor je dan zeggen maar dat heb ik niet zoveel omdat ik morgen naar het verjaardagsfeestje ga van de achterkleindochter.  Ik weet wel dat ik daar graag bij ben maar ik weet ook dat ik in deze toestand van vandaag me echt wel heel moe zal voelen als ik erbij ben want lawaai is alles wat ik wil vermijden en dat zal ik zeker krijgen met twee kleuters in mijn omgeving en nog anderen die wat te vertellen hebben.

Maar ik mag niet klagen, ze vragen me er nog altijd bij, ach, ik vraag er niet naar maar ik wil er wel bij zijn en weten wat er gedaan en gezegd is, en wat de volgende stap is die er in de familie genomen word, ja er staan nog verjaardagen op de agenda, het is uiteindelijk nog een drukke maand geworden en van die uitstappen naar de steden Leuven en Aarschot is nog altijd niks gekomen, ik geraak er zo gewoon niet, met die zieke kop wil ik daar niet gaan rond lopen want je bent dan alleen en kan niet terug vallen op anderen om iets te doen of te laten in de stad zelf, je moet dan ook telkens beladen weer naar huis toe en dan telkens op de bus en zo verder, ja, dan nog een stuk te voet doen en ja, dan weet je ook dat je weer moe naar huis komt, en zeker voor iemand die dan nog met die sinussen zit te sukkelen !

Ik had mijn alleen zijn hier wel wat anders voorgesteld maar van toen ik aan mijn tanden liet werken is er niks nog goed gegaan, dat heeft me een stuk achteruit gezet en ik heb blijkbaar geen weerstand genoeg als er ergens een verkoudheid of misschien nog wat anders op de loer ligt, hoe komt dat eigenlijk, ook mijn leven is niet meer zo glad verlopen in de voorbije twee jaren, ach, ooit zal het wel weer eens gaan beteren zeker. In ieder geval mag ik al die dingen niet gewoon uit de weg gaan en proberen alles wat terug te laten vallen in de normale plooi, dus nu voor dit weekend toch proberen om wat uit te rusten en vooral niet te druk te zijn met ditjes en datjes, de volgende week zal wel uitwijzen wat en hoe ik me voel en toch vooral voorzichtig zijn met alles en nog wat.

En nu denken we dus aan dat weekend dat eraan komt, ik wens dat ook iedereen een heel fijn weekend toe, geniet eerst maar van de vrijdag die toch ook wat warmer zou zijn dan de vorige dagen en maak er vooral een heel fijn weekend van, en voor mezelf : rust vooral uit zodat je de volgende week weer beter aan kan dan dat het in de voorbije weken was !  Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!