Vrijdag, een druilerig dagje ?!


Vrijdag en alweer regen als je op staat, het was nog vrij vroeg toen ik op stond, voor mijn doen toch, amper een kwartier na zevenen en ik was al aan het beddengoed begonnen, ik moest dat toch eerst van het bed halen voordat ik het in de wasmachine kon steken !  Ach, en nu zoveel later reeds, zit het pas in de droogkast !  Wat een mens toch al niet aan de hand kan krijgen, ook al sta je op tijd op en heb je tijd genoeg, toch kan het soms dik tegenvallen . . . net zoals vandaag !

Ik was aan het sukkelen geraakt omdat ik mijn mail niet gelezen kreeg en omdat ik een mail wilde versturen die maar niet weg wou, ach, hoe dom kan je soms in de morgen wakker worden en niet zien wat er scheelde !?  Ik had immers er een nieuw mailadres ingezet, de naam mooi juist geschreven zoals het hoort en verder alles opgeslagen wat ik nodig had, tenminste dat dacht ik toch.  Ik begin met mijn mail, zet er alles in wat mensen die pas een dossier beheren moeten weten en zal dat zo wel weg krijgen, tenminste als ik mijn plannetje kon meesturen wat ik eerder al had opgeslagen.  Alles vlotte vrij goed en toen ik die mail wou versturen bewoog er niks in mijn computer, wat had ik nu vergeten te doen of wat, geen idee, ik zat er op te kijken maar wist niet zo dadelijk wat ik moest doen.

Weet ge wat, ik zocht die mail op die eerder was binnen gekomen van één van beide beheerders van onze documenten en mails bij die bepaalde firma die  voor ons het beheer deed van de dossiers en dergelijke.  En toen zag ik pas na enkele keren weer beginnen wat er scheelde, ik had geeneens een mailadres ingegeven, gewoon de naam en verder niks, zo kon dat niet werken maar ja, als je in de morgen zoiets wil doen dan wil het niet lukken valt je euro niet zo snel als je wel zou willen, wat was ik toch dom geweest !!!  En toch maar steeds die mail herbeginnen en hopen dat alles goed komt zonder dat ik alles volledig had ingevuld, ge weet wel, dan krijg je zo een soort van formulier op je scherm te zien waar je alles van de persoon die je gaat mailen, kan zetten, van naam tot een alias of schuilnaam en ook nog een paar andere gegevens zoals soms adres en nog een tweede mailadres, kan ook allemaal erin opgenomen worden, ook al hoef je dat niet steeds te doen maar is soms wel handig als je iets meer van die persoon wil bewaren.

Na al dat zoeken ga je beginnen aan je mail, je maakt die op, voegt alles toe wat je wil meesturen en voilà, dat lijkt wel te gaan als vanzelf, ja, zo zou het iedere keer moeten zijn maar ik was nog niet goed wakker zeker, ik weet het niet wat er me scheelde maar het leek wel dat mijn geheugen niet mee wou of dat dit nog niet zo goed wakker was, in ieder geval is dat probleem al opgelost.

Ja, dit ging over mijn zonnepanelen, ook de syndicus moet daarvan op de hoogte worden gebracht, en nu dat dit is afgehandeld zal ik de rest wel kunnen opvolgen, komt er nog bij dat ik mijn panelen nog moet betalen ook, maar ik hoop dat ze me dit wel zullen laten weten zeker wanneer ze geplaatst zijn.  Ik zal ondertussen ook nog wel de ene of andere hier in huis krijgen om wat te plaatsen in mijn berging en als dat gedaan is dan mag ik op mijn beide oren slapen, als dat al kon, ja, ook ik doe mee met de grote hoop en we zullen wel zien hoe alles ermee verloopt, of ik er baat bij zal hebben en hoeveel me dat zal opbrengen, ik weet dat je met die acht panelen niet ver loopt maar alles helpt, zo denken we dan maar en zo begon ik uiteindelijk ook te denken voordat ik die panelen liet plaatsen.

Dat komt er nu van als je in de vroege morgen probeert van je mail te lezen en voor alles te zorgen wat je ook anders doet, ik ga me daar in de toekomst wat minder mee bezig houden, ik zal het bewaren tot in de late voormiddag zodat ik toch ook al wat andere dingen heb opgelost voordien zodat die hersenen volop weer aan het werk zijn en reeds beginnen warm te lopen !  Het valt niet mee om in de morgen ook naar de radio te luisteren en tegelijk te eten en ook nog met mails en dergelijke bezig bent !  Al hou ik er wel van om die mail wat opgekuist te zien staan op mijn scherm, alle spam weg en alleen wat belangrijk is blijft staan, ja, zo zou het steeds moeten gaan maar je ziet het dat je daar het beste niet begint aan het opstellen van nieuwe mails en zeker niet met het erin zetten van nieuwe contacten voor je mail, toch even beter nadenken in de toekomst, al voelde ik wel dat er wat scheelde maar kon er mijn vinger niet op leggen, raar toch zo in de morgen . . . !?

Ondertussen gaat mijn was toch ook verder, die is nu deels aan het drogen, het andere deel gaat er straks pas in en daarna kunnen we weer spreken van frisse beddenlakens en dekbedovertrekken zodat dit ook weeral terug in orde is.  Want morgen vieren we de verjaardag van onze kleinzoon, de jongste van de kleinkinderen, weer een dag om blij over te zijn dat we dit nog mogen meemaken, ik verheug me er al op !

En nu ga ik toch nog wat anders uitvoeren dan hier wat te zetten, dat laat ik dan maar over voor de volgende dagen, we zien wel hoe die verlopen, dat we vandaag veel regen zullen zien weten we al en dat is niet zo gezond en zeker niet zoals wij dat wel zouden willen !  Nog een heel fijne dag voor iedereen al zal die het meeste van de dag doorgebracht worden binnen als het buiten blijft regenen, maak er toch maar een mooie dag van en straks begint dan ook het weekend, ik kijk er al naar uit, jullie ook ?!  Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!