Maandag, een nieuwe week !

 


Alleen dit wens ik : dat iedereen weer mag opstaan met de gedachte dat we er terug gaan in vliegen met een nieuwe week.  Een nieuwe week en de zon schijnt toch al dus waarom zou het dan geen mooie dag gaan worden ?!  En vooral denken : we gaan er vandaag weer eens een mooie dag van maken en hem doorbrengen met wat we allen te doen hebben, vooral genieten staat voorop !  Als je dat niet kan dan moet je dat eens proberen met iets wat je lekker vind te halen in de winkel en zorgen dat het een dag wordt die je kan afsluiten met voldoening, je kan het zelf wel invullen waarmee je dat kan doen, dat kan ik niet doen voor jullie.  Ik heb gewoon op zaterdag een fles cava open getrokken, het was immers de verjaardag van ons huwelijk, ook al is mijn man er niet meer, ik vier dat telkens op mijn manier, ik ben er nog en het geluk dwing je niet af, dat moet je zelf maken.

De voorbije week was meer dan druk genoeg voor mezelf en ik had dan ook wat meer tijd nodig in het weekend om er weer wat terug bovenop te komen, ik had immers vrij veel gedaan ook, winkelen, wassen, passen en wat nog allemaal, alleen mijn woning echt onderhouden dat was er even bij in geschoten en op zaterdag heb ik toch alles dapper gestofzuigd zodat dit ook weer wat meer toonbaar was, al hangt er hier en daar nog wel iets dat in de voorbije dagen is gewassen en dat ondertussen heel zeker droog is geworden.  Weer klaar om gebruikt te worden tenzij het nog wat strijk kan verdragen om er mooier uit te zien, daar ga ik wel eens even moeten in sorteren en  opruimen, wat kleine dingen opvouwen en de grotere, we zien wel of die onderhoud vragen en alles terug een plaats te geven waar het thuis hoort.  En veel meer hoeft er nu toch niet gedaan te worden maar een opgeruimde woning staat gelijk met een opgeruimd gevoel ook in je hoofd en dat wil soms wel veel zeggen !

Zou het vandaag zo mooi blijven als de morgen zich nu aandient, ik weet het zo niet, ik hoop erop zodat ik misschien buiten wel eens zou kunnen gaan doen, het is immers niet nat en dat stelt me wel gerust, zou het dan toch eens lukken om mijn kunstgras vrij van bladeren te zien liggen in dat lentezonnetje ?!  Misschien eerst toch maar beginnen van op de rand van het gras mijn groene boompjes die reeds zijn uitgeschoten, eruit te halen en alles mooi op te ruimen, werken van buiten naar binnen toe, zo kan het ook natuurlijk, we zien wel wat er vandaag kan gedaan worden allemaal.  Dat is wat mooi weer in de morgen met een mens doet, ik wil wel beginnen maar of ik het ook zal afmaken, ik weet het zo niet, zou het lukken of niet, en anders beginnen we hier binnen maar, is misschien wel veiliger, we zien wel.

Aan plannen maken om dit alles te doen ontbreekt het me niet maar wanneer ik ondervind dat er wat veel moeite mee gemoeid is dan geef ik het nogal snel op, al moet ik ooit wel eens aan mijn terras beginnen ook, ik heb er nog niks aan gedaan.  Mijn potten staan nog gevuld klaar onder de tafel maar ook die moeten leeg worden gemaakt wil ik nieuwe planten kunnen aankopen en planten in mijn bakken!  Ach een mens wil alles mooi hebben maar er is heel wat moeite nodig dat je daarvoor moet opbrengen en tegenwoordig is een mens liever lui dan moe, zo is het gewoon.  De winter zit hier nog steeds te veel te woekeren in onze gedachten en met al dat regenweer, de moed ontbreekt al vaak om er toch maar aan te beginnen.

Hopen we niet allemaal op een mooie zomer in de hoop van die ook te krijgen want die van vorig jaar was niet zo fijn als we gewoon waren, mooie liedjes duren niet lang zeggen ze dan en ja, die wisselvallige zomers kunnen we ook wel missen maar zomer moet er toch een beetje tussen komen, en laat het zonnetje maar schijnen, dan lijkt alles weer veel mooier, zo is het toch ook wanneer je in de morgen de zon ziet schijnen ?!

Alleen hebben we het niet voor het zeggen als het over het weer gaat, je kan hopen maar moet steeds afwachten wat het weer zal doen als je iets geregeld hebt, eender wat, mooi weer mag er telkens wel bij zijn.  Ik wens dan ook dat jullie een heel fijne nieuwe week zullen mee maken, ik hoop het voor mezelf ook , maak er ook een mooie week van en laat ons beginnen met de maandag in de hoop dat de rest ook weer wat mooier zal worden dan het al is geweest, al mochten we gisteren in de namiddag daar niet over klagen hier, de zon scheen gans de namiddag.  Er mogen voor mijn part nog zulke dagen komen, ook al was ik wat slaperig en heb ik eraan toegegeven, anderen kunnen best zijn gaan wandelen, zelf heb ik wat bekeken wat me in de loop van de week niet was gelukt.  Ook dat moet van tijd tot tijd al eens bijgewerkt worden.  Geniet nog van je maandag !  Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!