Donderdag, met het zonnetje wakker geworden . . . !


Ja, vroeg was ik niet wakker deze morgen, ik was gisteren te moe om ook lang op te blijven en dan doet het deugd dat je voelt dat je goed hebt geslapen, en dat ook tegelijk het zonnetje schijnt maar ja, dat wil niks zeggen over de rest van de dag natuurlijk.  In ieder geval ben ik blij en goedgemutst opgestaan en aan de dag begonnen, mijn ontbijt heb ik laten smaken en daarna gaat de rest van de dag vermoedelijk in diezelfde zin verder.  Als het maar weer geen hondenweer is zoals het gisteren was met die onweders en hagel en windvlagen die alles deden dezelfde kant uit waaien, ach, we zaten binnen en hadden het goed !

Het was een fijne dag om tussen mensen van ongeveer dezelfde leeftijd te zitten en over alles en nog wat te praten, eens te kunnen lachen tussendoor en nog zo van die dingen te vertellen en doen die iedereen van diezelfde groep ook al wel eens heeft meegemaakt.  Ik vind het telkens een heel mooie dag voor mezelf omdat je allerlei nieuwtjes hoort en verneemt dat er dit of dat wordt gedaan of niet gedaan en hoe zij die zaken zien, het werkt echt wel goed om met mekaar te praten en allerlei meningen te kennen zodat je eigen horizont weer eens wat wijder wordt en je leert ook nog van anderen.  Maar ook die mooie dingen gaan voorbij en zelf kijk ik erop terug met welbehagen en troost me ermee dat ook andere mensen wel eens wat aan de hand hebben en nog hebben.  We zijn tenslotte al wat op leeftijd en hebben heel wat meegemaakt, de ene al wat meer dan de andere en ja, zo goed als iedereen draagt al wel een rugzakje met zich mee maar wie niet ?!

's Avonds heb ik me in de zetel neergezet en aan dit alles niet zoveel meer gedacht, het zit nog wel in je hoofd maar ik heb toen gedacht : ach, ook ik heb mijn deel er al wel van gehad, ik heb met mijn echtgenoot ook mijn deel van de miserie gedragen en doorgemaakt, ieder krijgt zijn deel van de koek wel, de ene wat vroeger dan de andere.  Ik was moe en al een paar keren zouden mijn ogen zijn toegevallen, wat denkt ge, slecht slapen en dan ook nog al die dagen dat ik hier naartoe en dan weer naar daar moest, dat voel je dan uiteindelijk wel, niet zo in de loop van de dag maar wel tegen de avond aan.  En ik besloot dan ook om vroeger dan anders naar mijn bed te trekken, het was nog maar even na tienen dat ik mijn bed al opzocht al heb ik voordien hier en daar nog wel wat opgeruimd ook want er hangt en ligt wel heel wat in die ene kamer maar dat opruimen vergt niet zoveel moed, ik kan er snel aan beginnen en de orde weer wat herstellen, ik heb dat gewoon achter gelaten waar ik het uit trok toen ik thuis kwam en daarna er niet meer naar omgekeken maar wat doe je als je moe bent.

En vandaag ga ik daar nu eens werk van maken, wat ik verder ga doen, ik weet het niet maar als je alles wat meer hebt opgeruimd dan zie je door het bos de bomen wel weer terug staan !  Meer moet dat niet zijn !  Ik wens dan nog iedereen een fijne donderdag toe en maak er ook een mooie dag van, geniet van elk moment dat je gegund is en vergeet dit zeker niet !  Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!