Donderdag, het weekend komt in het zicht.


Wat vliegt de tijd toch snel, het lijkt wel of het weekend is pas voorbij en we zitten al bijna aan het einde van de werkweek toe.  Al gaat niet alles zo vlot als eerst gedacht, neem nu die verkoudheid die ik dacht dat ik had, die is omgetoverd in hoofdpijn met neusverstopping en slijmen die alle gezichtsholtes kan innemen, daarom moest er gericht wat medicatie worden voorgeschreven en dat werd gisteren gedaan.  Ik ben dan ook dadelijk naar de apotheek gegaan en heb alles meegekregen wat ik had laten op mijn identiteitskaart zetten, of toch bijna, op eentje na maar dat is voor later.

Ondertussen heb ik een nacht zonder al te veel slaap achter de rug, ik wist niet hoe ik zou gaan liggen zijn om te rusten, ik hoestte heel de tijd en nu in de voormiddag van de donderdag, voel ik me belabberd.  En ik had me nochtans voorgenomen om naar Leuven te trekken vandaag en morgen naar Aarschot maar bij nader inzien blijf ik beter wat in mijn zetel hangen en hou me verder rustig zodat ik niet te veel last meer heb van datzelfde hoesten.  Ik weet dat het mezelf geen goed zou doen om nu op stap te gaan, al zou ik dat wel kunnen maar ik wil met een frisse kop op stap gaan om nog wat ontbrekende stukken op te halen, ik moest immers mijn lange broeken wat laten inkorten en ja, dat is nu al meer dan een week dat die broeken daar in Leuven op mij liggen te wachten.  En dan denk ik maar dat wat vandaag niet lukt misschien morgen wel kan, we zien wel of ik wat kan uitrusten na die slechte nacht slaap, want slapen was er echt niet veel bij, wel waken en tussendoor een hoestje verwerken, meer was het niet en daarbij nog wat keren en draaien om toch een goede houding te vinden om te kunnen slapen, ik was eraan voor mijn moeite.

Ik hoop alleen dat het tegen het weekend gedaan is want dan ben ik uitgenodigd op het verjaardagsfeestje van mijn jongste achterkleindochter Loua, die kleine deugniet die een stem heeft als een klok, ja je hoort ze zonder dat je ze hebt gezien !

En seffens stap ik in mijn douche want ik moet me dringend gaan opfrissen zodat ik er weer wat beter voor kom, ik was nat van mijn haren tot mijn benen, ik lag zo danig te zweten in bed dat ik niet wist waar kruipen op bepaalde momenten, ik moest alleen zorgen dat ik geen dekbed van mij af zwierde want zo zou je nog wat meer op je lijf halen en dat kunnen we allemaal missen als kiespijn !

Nog een heel fijne donderdag wens ik iedereen toe, hoe mooi het weer blijft weet ik niet echt, er wordt kans voorspeld op wat motregen blijkbaar, dus zullen we wel ietwat gemiezer krijgen maar dat mag wel want alle is zo droog als wat !?  We hebben nog niet genoeg water gehad, de waterstand in de grondlagen zullen wel meer als gevuld zijn dus mogen ze een beetje gaan stoppen met regenen, al zijn er steeds plaatsen bij waar je daar weinig last van hebt en hier heb ik er de laatste dagen niet echt veel van gezien !

Geniet van je donderdag en maak er een fijne dag van, ook al heb ik niet geslapen zoals het hoort, ik probeer er toch het beste van te maken, doen jullie dat ook ?!  Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!