Dinsdag . . . we gaan weer verder met het mooie weer ?!


 Als alles verloopt zoals de weergoden ons voorspellen dan kan het deze week wel mooi weer worden, en ik bedoel dan niet zo snikheet zoals op het einde van vorige week maar wel aangenaam zomerweer . . . en dat is wat we ervan verwachten maar of het ook zo uitdraait dat weet je maar nooit.  Telkens kan er ook wel ergens een bui vallen en het zal eerder wisselvallig worden maar geen nood, we passen ons wel aan, als het maar zacht weer is en niet dat overdadige warme weer dan zijn we al dik tevreden, dan wil ik ook wel weer eens naar buiten gaan om van de zon te genieten !

Voor iedereen eerst en vooral nog een heel fijne dinsdag toegewenst, velen moesten zich aanpassen op maandag omdat er bijna overal werd gestaakt die iets met vervoer van personen te maken hadden, zowel de vliegtuigen die niet alleen kunnen vliegen zonder personeel als van de lijnbussen en van de treinen en van wat weet ik nog allemaal, overal was er wel wat hinder.  Als je dan beschikt over eigen vervoer dan is dat op te lossen maar anders wordt het wel heel moeilijk !

Ik dacht het hier te hebben over iemand missen na overlijden maar ik leg me erbij neer dat de echtgenoot toch niet terug komt van waar hij nu is, en waar is hij nu eigenlijk, weet niemand tot nu toe, er nog geen mens terug gekomen van het hiernamaals, als dat er tenminste al is.  Maar missen kan je ze wel.  Zo las ik een logje over een omhelzing en dan denk ik al dadelijk aan een flinke knuffel van de echtgenoot, hij kon bij wijlen niet van mijn lijf blijven als ik zo in de weer was om alles in goede banen te leiden, hij nam me dan eens in zijn armen en kuste me, heerlijk, dat mis ik nu wel al was dat in de laatste jaren van zijn leven ook al meer achterweg gebleven, ik was het dan die hem eens knuffelde en zijn gelaat streelde . . . dat deed ik vaak tijdens zijn slaap.  Ik werd dan wakker door het ene of andere, misschien ging ik gewoon wel naar het toilet of hoorde buiten iets, of bij de buren, het kan alles zijn geweest, als hij sliep deed ik dat vaak, ook gewoon om te zien of hij er nog was.  Ja, lach maar, zulke dingen gebeuren en wanneer hij dan zich meestal wel eens op zijn andere zijde draaide . . . dan was ik weer gerust gesteld . . . een mens kan immers alleen goed slapen wanneer hijzelf of zijzelf gerust is in waar ze mee bezig is . . . en dat was hier dus slapen !

Maar ook ik heb bij momenten geen echt goede nachtrust en dat was voor mij in die warme nachten dan ook meer het geval dan anders, ik ging vrij laat naar bed, toch nog wel voor twaalven maar 's morgens was ik toch rond 5u30 en 6u wakker, en klaar wakker, gereed om op te staan !  Al deed ik dat niet altijd maar in die warme dagen ben ik vrij vroeg opgestaan en dan had ik tegen het 8u in de voormiddag was, toch al heel wat gedaan met het gevolg dat ik me in de zetel zette en wat op tv ging bekijken wat ik had opgenomen, iets over dieren of iets anders maar gewoon iets rustig.

Op de middag hernam ik dat meestal en het bleef bij natuurbeelden of zo, eender wat me rust kon geven, maar de slaap wou maar niet komen, tot op zondag, toen had ik een glaasje wijn gedronken bij mijn middageten en ik zou warempel in zo goed als in slaap zijn gevallen, ware het niet dat ik meestal wel echt alert blijf als ik rustig in de zetel zit, ik vind nog steeds geen rust, komt dat nog doordat Ivo dan meestal ging wandelen en ik ongerust was als hij eens wat langer weg bleef of wat, ik weet het niet, ik vind op de middag geen rust meer.  Maar ik ben ook nooit echt gaan "slapen" in de zetel bijvoorbeeld, waardoor het komt, door mijn onrustige natuur of wat, geen idee maar ik zou toch ook wel eens willen kunnen een tukje doen zo op de middag, dan voelde ik me daarna weer wat opgekikkerd, al heeft een mens al die rust niet zozeer nodig maar ik voel wel dat dit voor mij zou mogen gebeuren, zo een paar keren per week, geeft me weer wat nieuwe moed om rustig verder te doen.

En vandaag wens ik iedereen dan ook weer wat rust toe, geniet van een mooie dinsdag en maak er ook een heel fijne dag van, vooral voor jezelf maar ook voor je medemensen.




Reacties

  1. Ik kom jou gewoon bedanken voor je bezoekje en je meteen een aangename, zorgeloze dag wensen en sommige dingen die hier staan zijn herkenbaar hoor Chris... als mij, slaapgenoot te rustig ligt te slapen ( hij is nogal een ronker of draaier) dan voel ik ook altijd eens..Gisteren was het aangenaam in de zon niet te warm dus profiteerde ik ervan en viel toch wel in slaap zeker in mijn relaxzetel!! Maar het deed deugd en op onze leeftijd is elke minuut van ons zeg ik dan hoe we die ook doorbrengen! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik begin het stilaan te leren van aan alles mijn voeten te vegen, ik neem mijn tijd voor alles en trek nu en dan eens de natuur in maar als ik zin heb om dit of dat te eten dan schiet ik naar de winkel om het te halen, zou ik vroeger ook nooit gedaan hebben ! Gisteren was ik weer op pad maar ik moet vandaag of morgen, ik denk dan eerder aan morgen, nog wel eens gaan om nog wat bij te halen, ben komkommertjes vergeten (snack komkommers wel te verstaan) daar ben ik weer verzot op en ik speel die naar binnen of het niks is, beter dat dan te zitten snoepen denk ik dan vaak. Ook al snoep ik tussendoor ook wel eens maar niet zo vaak. Gisteren heb ik me wat in de zetel buiten gezet om nog wat na te genieten toen alles was opgeruimd van de maaltijd en had een kaars aangestoken, zo'n dikke met 3 wieken, ernaast mijn tafeltje gezet en daar mijn glas wijn op en dan zit ik daar te genieten van de vogels en alles wat er omheen me gaande is, er waren verdorie heel wat vliegtuigen die over kwamen. Vandaag zie ik ze hier niet en het is verduiveld rustig maar toch, de bewolking is er nu te veel aan, ik zou liever wat zon zien en daarom wil ik nu toch maar mijn keukenkasten ook eens onder handen nemen, zitten kan ik straks nog doen. Al heb ik deze voormiddag wel mijn terras weer eens proper gemaakt, daar vliegt toch wel veel stof en zand op en van dat pluis van de bomen, ach, het is de natuur, ik weet dat ook wel maar toch vind ik het vervelend. De tafel afgewassen en de stoelen die erbij staan, planten verzorgd. En dan wachten die ramen nog eens om gelapt te worden, alleen die grote met schuifdeuren want daar zijn heel wat vliegenstronten op en daar hou ik niet zo van, maar dat is wat langer werk en moet ik in de voormiddag doen wil ik de zon er niet op hebben, al zit die ook al niet veel meer op het glas maar toch. Stil zitten doe ik niet altijd maar seffens ga ik toch nog even in de zetel zitten en we zien dan wel waaraan ik zal beginnen, kan ook buiten de ramen gaan doen want de zon schijnt toch niet hier bij ons ! Nog een heel fijne dag verder !

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!