Vrijdag . . . einde van de werkweek en niet kwaad daarvoor !!!

 


Je kan de mensen veel toewensen maar als het weer niet mee wil werken dan werkt dat tegen en zo zie je nu reeds het verschil met gisteren : toen scheen de zon voordat ik ben opgestaan dus ja, het was een zonnige dag en dan sta je weer met frisse moed op, vandaag was het grijs buiten en blijft het tot nu toe grijs en dat geeft je geen verse moed om nog veel uit te voeren eigenlijk.  Tegelijk moet ik eraan toevoegen dat ik gisteren ook weer last kreeg van mijn rug en dat die weeral niet echt goed aanvoelde, ook niet toen ik slapen ging en daardoor duurde het wel even langer voordat ik de slaap kon vinden.

Maar het was niet alleen die rug hoor, ook mijn gewrichten van mijn handen doen danig pijn en ik ben deze morgen naar de apotheek gestapt en heb iets meegebracht wat ik wel kende maar nog niet had gebruikt, in de hoop dat dit dus ook wel wat helpt bij die pijnlijke gevoelens van de laatste dagen.  Ik had dan ook mijn potten en bakken gevuld, nog niet alles maar zoveel als mogelijk op dit moment, naar de andere kan ik nog wel even wachten wanneer er eens iemand tijd heeft om met mij naar het tuincentrum te rijden.  Ik wist toen niet goed wat te doen en heb nog maar even gewacht in de hoop dat ik later toch een beter zicht op alles had wanneer mijn potten en bakken op het terras staan, je kan het ook niet overal gaan vol zetten.  Het is wel mooi wanneer er iets staat maar te veel kan al snel te veel zijn, je moet nog overal door en tussen geraken ook, al zijn ze snel te verplaatsen omdat ze op trollies staan met wieltjes eronder !

Tot zover wat ik nog wil dat er tussendoor zou gedaan kunnen worden . . . maar met die pijnlijke rug en spieren allerhande, ook die gewrichten, is het beter om me toch maar een paar dagen rustig te houden, ik weet bij ondervinding dat het daarna weer wat beter gaat, ik kan het allemaal niet meer aan blijkbaar, dat laat mijn lichaam voelen, of zo bekijk ik het toch !

'k Had dan gisteren ook nog de kamers gestofzuigd zodat alles weer wat stofvrij was, al is dat nog niet overal zo, maar dat komt nog wel als ze me deze namiddag wat gerust laten.  Mijn blauwe vuilzakken heb ik eindelijk ook meegebracht van het warenhuis en dat is ook weeral opgeruimd, nu die flessen en potjes nog weg doen naar de glasbakken en dan is het hier wel weer wat luchtiger in die berging.  Mijn stofzuiger ligt nog te wachten in de living om verder te doen maar zover ben ik dus nog niet geraakt.  Zal wel gedaan geraken hoor maar ik wil ook tussendoor wat rusten zodat die pijnlijke rug niet meer overbelast geraakt.  Ik moet dit doen voor mezelf en daarna zien we wel verder.  Al dacht ik ook hier nog wel de vloer met water proper te maken maar daar ga ik voor passen, echt vuil is die niet en na het stofzuigen zal het hier al veel beter eruit zien, dan nog wat papieren opruimen en dan proberen ook nog andere papieren die op een antwoord wachten, af te handelen en dan kunnen we er weer wat tegen.  Dan kan het genieten weer beginnen . . . als het weer buiten dan ook nog wat meer mee wil.

Maar zaterdag is het verjaardagsfeestje van Jasper, gewoon iets drinken en eten en daarna een stukje taart en gateau, weet ik veel, we zien wel wat het wordt en dan is die avond ook weeral voorbij !  Wat is een week tegenwoordig nog, zeker als je niet meer goed uit de voeten kan zoals ik ook al begin tegenwoordig.  Maar ik wijt dat ook nog altijd aan die "griep" die ik een maand geleden heb gehad, ik voel dat blijkbaar nog altijd en vele andere mensen ook met mij, eender of het corona of gewone griep was, ik ben er wat van mijn fitheid door verloren en krijg dat blijkbaar niet zo maar weer terug !  Dat mooie weer van de voorbije dagen deed me goed maar nu het grijs is wil ik onder mijn dekentje nog liever wat in de zetel kruipen en naar een filmpje kijken !  Zo is mijn gesteldheid tegenwoordig, mijn moraal staat nogal op een laag pitje deze dagen en dat heb ik niet zo graag, laat de zon dus maar schijnen en dan voel ik me weer heel wat beter, dat weet ik zo !

Genoeg geklaagd nu, ik ga sluiten voor deze week, ja morgen zijn we volop in het meiweekend gekomen en dan luiden er weer andere klokken misschien, we zien wel en hou jullie goed en wel gezond zodat je niet ook een dipje krijgt zoals ikzelf !  Geniet nog van al het goed dat je om je heen ziet en laat niet na om ervan te profiteren !



Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!