Paasmaandag . . . een zonnige dag . . . !


Zelf ben ik deze morgen reeds gaan wandelen, het deed me deugd om weer eens de benen te strekken en die morgenlucht is toch steeds zuiverder dan 's avonds, een mens zou er eens meer moeten van genieten maar doet het niet altijd !

Zo ben ik eerst door een stuk van het bos gegaan, daarna de bewoonde wereld weer opgezocht en verder naar het kerkhof toe.  Daar heb ik even rustig me neergezet, eens goed rond gekeken, een paar keer daar rond gewandeld en . . . ik was er niet alleen !  Iemand die me onderweg voorbij reed die belde met haar fiets en zei me dat ze dit steeds deed, omwille van de mensen niet te verschrikken wanneer ze die voorbij reed !  Een mooie geste die anderen ook wel eens zouden mogen hanteren op een smal fietspad maar ja, wie ben ik om daarmee af te komen !

In het terugkeren ben ik een gans andere weg ingeslagen, een weg die ik nog niet heb gedaan maar ge kent die kleine buurtwegjes wel die hier en daar tussen de huizen door lopen.  Wel hier zijn er wel meerdere, ik nam het kerkhofweggetje en ging maar een bepaalde weg uit, ik wist waar ik wou uitkomen en mijn uitzichtpunt waar ik me kon op oriĆ«nteren was een hoge kraan, die staat ter hoogte van een nieuwbouw en zodoende wist ik goed waar ik zou uitkomen, net daar waar ik wou eigenlijk, al moest ik aan die nieuwbouw zelf niet zijn, ik wou het fietspad nemen dat langsheen de pastorijmuur loopt en dat heb ik dan ook gedaan.  Toen ik op het stuk dat braak ligt naast de lokalen van de jeugd aan het wandelen was, toen keek ik omhoog en zal wel een twintigtal ooievaars zweven op de thermiek, die weten er ook van te genieten wanneer het weer hun het gemakkelijk maakt.  In de zonnestralen oefenen ze hun vleugels zodat ze warm krijgen en vliegen dan weer een stuk verder.  Ze zullen waarschijnlijk gefourageerd hebben in de omgeving, het kan ook een wijde omgeving zijn, in een natte wei of ergens in de buurt van water en graslanden.  Ik herken hun silhouet in de lucht, we hebben ze vaak genoeg gezien in zwermen vliegen wanneer we in Duitsland waren, daar kan je ze in het voorjaar ook vaak spotten, het is mooi om ze in het oog te houden.

Alleen lukt dat hier niet meer omdat ze hogere sferen opzochten en ze zo aan ons oog werden onttrokken, ze weten ook wel wat ze doen !  Onderweg kwamen we mensen van de Lelie tegen die gingen wandelen met hun familie en die keken ze ook even na maar toen waren ze dus iets later wel te hoog geklommen, ook ik zag ze toen niet meer, het waren er eerst een twintigtal, een aantal had zich al van de groep afgescheiden ondertussen.

En ik stapte verheugd naar huis, ik had toch weer wat anders gezien onderweg, al was mijn traject toch bijna iedere keer hetzelfde wat ik deed.  Dat rondlopen deed ook mijn bloed weer wat sneller stromen, mijn lichaam had weer zijn gewone warmte gekregen, al was dat in de vroege ochtend wel gans anders, toen voelde ik nog vrij koud aan, mijn handen en voeten hadden kou, niet verkleumd maar toch te koud voor mijn normale doen.

Eenmaal thuis bekeek ik de beelden die ik had geschoten en er bleek niet veel goeds tussen te zitten, het was immers met mijn gsm dat ik die beelden had geschoten en ja, die is op gebied van foto's niet echt veel waard maar kom, ik had mijn camera net niet bij dus heb ik gewoon pech gehad.  De volgende keer denk ik beter na voordat ik vertrek en vergeet dan best die camera niet !

Mijn paasmaandag is alvast goed begonnen en ik hoop ook op een mooie dag zodat ik nog wat van de zon kan gaan genieten, al zal ik niet net na de middag naar buiten trekken, ik weet dat de zon deze dagen echt wel gevaarlijk kan zijn, dus goed smeren is de boodschap.

Geniet nog van de zon en het mooie weer, wie weet hoe lang zal het nu weer duren eer we zoiets terug te pakken hebben !



Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!