Maandag . . . een frisse week ?!


Een heel fijne nieuwe week wens ik iedereen toe en trek maar een vestje aan in de komende dagen wanneer je 's morgens je neus naar buiten steekt !!!  Kouder zal het zeker wel zijn dan de vorige dagen maar al bij al mogen we nog niet klagen, we hebben kunnen genieten van wat mooi weer en dat kunnen ze ons toch al niet meer af nemen.  Tegen de koude kan men zich kleden maar tegen regen en ontij is er niet zoveel te doen, je kan wel een regenmantel aantrekken, tenminste als je die al hebt, maar tegen die storm en wind is nog niet veel opgewassen.  Maar we komen er ook wel zo zonder al die zon en het mooie weer, al doet dit een mens wel weer eens deugd.

In de voorbije dagen was is weer zo moe, ik weet niet van waar dat blijft komen, ik geraak er blijkbaar toch nog niet aan gewoon om weer alles te doen wat ik voordien ook deed maar steeds stak ik dat op voorjaarsmoeheid.  Daar had ik steeds wat last van en als ik dan kon zorgen dat ik op tijd en stond mijn bed in ging dan hield het na een tijdje vanzelf wel weer op.  Nu is het iets wat blijkbaar wat blijft hangen en nadat ik gisteren of vandaag weer wat heb uitgevoerd dat een inspanning vraagt, dan voel ik dat de dag erna dubben zo hard blijkbaar.  Maar  het zal ook wel weer voorbij gaan denk ik dan.  Gisteren had ik dus de was gedaan, niet zoveel eigenlijk want dat is alleen maar van mezelf, maar daarbij dan ook nog hier en daar wat spullen toegevoegd die ik ééns had gedragen en die daar nu bleven hangen zonder dat ik ze nog eens aan trok, dus bij de was en ja, dan is de hoop wat groter dan normaal. 

Dat wil dan ook zeggen dat ik vandaag dat alles nog wil opgeruimd zien, er ligt ook nog wat van de voorbije dagen, weet je nog wel, we hadden een feestje in de familie en ja, ik wil die ene kamer ook wel eens leeg en opgeruimd zien, opgeruimd staat netjes en geeft je hoofd ook wat meer rust.  Veel anders ga ik dus vandaag niet doen, alleen wil ik het dan weer volledig doen zodat ik er ook misschien wat langer aan zit dan normaal maar dat is geen bezwaar.

Eten maken zal er ook nog wel bij zijn, vooral die soep wil ik wel nog maken en als het kan ook in de voormiddag maar dat moet kunnen, het is nog geeneens 9u en dan zijn er nog wel wat uren te verdoen voordat het middag is ook !  'k Heb dan nog de vloer in het keukengedeelte weer eens bekeken en die is ook niet meer proper, dus ook daar maar eens werk van maken zeker zodat we niet steeds daarmee blijven zitten, je ziet het dan telkens en dan wil je aan iets beginnen maar je denkt : eerst die vloer.  Uiteindelijk had ik dat in het weekend willen doen maar geeneens meer aan gedacht omdat ik toch nog naar een aantal opnames wou zien die ik eerder had opgenomen en waar ik toen net geen tijd voor vond.

En zo zal onze dag weer redelijk gevuld zijn als ik alles wil gedaan krijgen wat ik op mijn lijstje in mijn hoofd heb staan, of maken we een lijstje op papier, misschien toch ook handig, och neen, we zien wel hoe ver we geraken, is het vandaag niet gedaan dan is het morgen maar, er komt dan nog een dag weet je ?!

Voor iedereen nog een fijne nieuwe week en geniet van iedere dag die je is gegeven, neem op tijd en stond wat rust en probeer er ook telkens een fijne dag van te maken, fijne maandag !!!



Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!