Donderdag , een mooie zonnige dag !

 


Een fijne donderdag voor iedereen en geniet er maar van want mooie liedjes duren meestal niet heel lang, maar nog een paar dagen zonnig weer is toch mooi meegenomen.  Zo heb ik gisteren toch ook wat buiten gezeten, eerst ging de zon nogal vaak weg achter de wolken en was het op die momenten ook wat frisser, zeker met die wind die er tussendoor toch ook weer wat tussen komt.  Maar op de andere momenten iets later dan, was het heerlijk toeven, mijn rug was op een moment zelfs nat van het zweet, ook mijn gelaat was bezweet maar ik heb me snel in een andere houding gezet, met mijn rug naar de zon toe en op een gewone stoel, daar zat ik zo goed als maar kon en tegelijk kon ik mijn puzzel verder afwerken.  

In volle zon kan dat soms wel wat problemen opleveren omdat ik niet steeds goed kan lezen welke omschrijving ze dan vaak geven, gewoon omdat je niet altijd even goed ziet met een zonnebril op !  Wanneer het schaduw is en die zonnebril op je neus durft het voor mij ook al wel eens wat te donker worden !  Ja, dat hoort bij het oud worden en duwde mij met mijn neus op de feiten, misschien toch ook weer eens die ogen laten keuren omdat je dat toch vrij vaak begint te zeggen . . . ?!

Ach, ook zullen mijn ogen wel weer wat achteruit zijn gegaan, als ik dan alleen maar nieuwe glazen nodig heb dan valt alles nog vrij goed mee, ik heb immers hier in huis twee leesbrillen : een oude die steeds in huis blijft en een nieuwere al is het nieuw daar ook al lang af.  Geen idee hoe oud ze allebei zijn maar ik gebruik de ene dan ook liever dan de andere, de nieuwste is in mijn idee nu de beste, is daar verschil in de glazen of wat, geen idee maar ik zie er gewoon beter mee.  Dus toch maar eens op de site een afspraak proberen vast te leggen bij de oogarts en dan nog iemand vinden om er naartoe te rijden, al duren die onderzoeken daar nooit lang, je moet er wel zelf naartoe gaan, ook al is het maar voor controle.

Maar die paar uurtjes buiten verblijven heeft me weer deugd gedaan, nu zal ik maar alles dicht laten zeker want er is iemand in de buurt zijn of haar gras aan het afrijden, zou hier ook weer eens mogen gebeuren maar misschien lukt dat wel in de komende dagen dat het nog mooi weer is.  Ach, dat doet me eraan denken dat ik in het begin dat ik buiten was, in het oog kreeg dat er zoveel mieren hier rond kropen, zowel op de warme stenen als tegen de muur die ook fel beschenen werd door de zon.  Ik ben wat gaan speuren en merkte op dat ze een paar holletjes hadden waar ze naar buiten kwamen en ook weer naar binnen gingen, heb daar toch wat over gespoten, een middel dat goed is tegen kruipende insecten, op goed geluk af geprobeerd en ik hoop dat het toch even zal helpen tegen die vloed van mieren die hier rond liep onder op de grond zowel als op het terras en op de muur !  Ik gebruik niet graag iets anders dat best giftig kan zijn, liever dit dan wat anders, dit gebruikte ik ook in onze woning om hier en daar toch wat te spuiten, daar waar we vroeger woonden, hier is het de eerste keer maar ik wil niet voor een verrassing komen te staan wanneer ze hier naar binnen zouden walsen langs de ene of andere spleet !

Nu hoop ik maar dat ze ook uit mijn bloembakken weg blijven, want ook daar voelen ze zich goed thuis, maar dat zal niet zo dadelijk gebeuren, die heb ik gisteren na het planten, ook goed nat gegoten zodat die nu ook nog wat nat is, en zeker onder in die bakken, ze zijn dan ook niet van de kleinste, dus dat kan altijd helpen.  Morgenvroeg ga ik toch al eens poolshoogte nemen of er weer niet veel gespuis rond kruipt op het terras, voor de volledigheid heb ik ook langs de andere kant wat gespoten en de struiken van de haag gegoten, ook daar is het dus nat en hoop ik dat er geen van bij de buren naar mij over komen !  Vorig jaar zaten er daar ook en toen heb ik van die lokdozen gezet maar dat hielp ook niet veel, ik geloof dat dit nog wat beter is tegen kruipend ongedierte.

Met het mooie weer komen ook die plagen opdagen natuurlijk maar ja, ook daar komt wel eens een eind aan, soms is het genoeg dat het eens deftig regent maar dat zal er in de eerstkomende dagen niet echt in zitten denk ik dan zo.  Dus geniet nog maar van het mooie weer, in eigen tuin of ergens anders, dat kan me niet schelen, maar laat die mooie tijd niet ongebruikt voorbij gaan, je weet het, hij komt nooit meer terug !



Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!