Dinsdag, weer een mooie dag ?!


Weer een zonnige dag en ook lijken de volgende dagen nog redelijk mooi te worden ook, tenminste als we de weergoden dan ook mogen geloven, dat ze zo nog maar even verder doen zodat de mensen kunnen genieten van het mooie weer en naar buiten kunnen.  Ook al is het bij sommige dan maar alleen om in de tuin te gaan werken !  Zelf zou ik me best wel voorbereiden om bloemen aan te kopen voor in mijn bloembakken zodat ook mijn terras weer mooi is aangekleed !  Maar we zijn nog steeds maar in april dus is het vaak nog wel ietwat te vroeg om alles gewoon buiten te zetten, er kan nog wel wat koude komen ook, de ijsheiligen zijn nog niet voorbij en dat is pas half mei ! 

Gisteren was mijn dag in ieder geval al mooi, ik heb bezoek gekregen van onze jongste aanwinst in de familie : baby Loua !!!  Toen het middag was geweest en ook ik pas had gegeten, toen kreeg ik plots telefoon van onze kleindochter Maaike, ze vroeg me of ze mochten langs komen met hun nieuwe dochter Loua en de ganse familie dus !  En ja hoor, dat mocht natuurlijk, mijn hart maakte reeds een sprongetje van geluk, nu kon mijn dag al niet meer stuk, al liepen toen wel ook al wat tranen over mijn ogen, zoveel geluk tegelijk ben ik echt niet gewend !  Het ging me door mijn hoofd dat Ivo dat nog graag zou meegemaakt hebben . . . maar daar heb ik wijselijk niet al te veel van gezegd, gewoon om de sfeer niet te verpesten !  Ik weet hoe gevoelig ik was toen onze kinderen werden geboren en ik wou er echt niets van zeggen, zijn foto staat hier nog altijd op een tafeltje in de living.

Is dat nu betoverd of niet maar telkens als ik deze familie op bezoek krijg, heb ik niks meer in huis, zelfs geen koekje, geen wafeltje, geen cake, niks van dat alles, raar toch, maar ik had dit zelf echt niet voorzien en kon ook op maandag niet meer snel naar de winkel hollen om nog wat te halen ook, daar was het te laat voor !
Ik kreeg een heel voorbeeldige grote zus te zien, ze liep hier gewoon rond, ging eens naar buiten kijken en moest wel twee keren terug gaan om zeker te zijn dat er niks was waar ze kon mee spelen !  Jammer genoeg heb ik ook niks meer voor kinderen waar ze zich kunnen mee bezig houden, daar is hier echt geen plaats meer voor.  In ons vorig appartement zou dat nog gelukt zijn maar hier is de helft minder bergruimte dan waar we vroeger woonden, dus al die spullen zijn dan ook weg gedaan.  Maar al bij al werd het toch nog een fijne namiddag, wat over en weer gepraat over hoe de baby het maakte, ik zat er steeds mee in mijn arm, ze hield haar oogjes open, al vielen ze soms wel bijna weer dicht maar ze bleef heel rustig liggen, ze voelde zich goed bij mij en het deed me deugd om weer eens dat jonge leven in handen te hebben !

Na hun bezoek ging ik me klaar maken om buiten te genieten, en dat was echt genieten deze keer, het was heerlijk buiten.  Maar ik had me wel goed voorbereid, op tijd en stond mijn huid ingesmeerd tegen zonnebrand zodat ik toch ook weer een paar uren kon genieten van de zon, ik zou wel zien wat ik ging doen, ging ik naar muziek luisteren, maar dan hoorde ik niks meer van wat er in de omgeving gaande was, ik zou dan zelfs de bel niet meer horen als er mocht aangebeld worden, wat je dus nooit weet.  En ik besloot me rustig in de zetel neer te vlijen met mijn benen wat omhoog zodat ik het wel even kon vol houden !  Ja, dat lukte vrij goed zo, al weet ik wel van mezelf dat ik niet lang op dezelfde plek kan blijven zitten of liggen of hangen, of wat ik ook nog wil doen.  Nooit kon ik zo van de zon genieten als gisteren, ik was zo rustig en pas toen ik honger voelde opkomen, toch al iets na zessen, ben ik naar binnen gegaan om koffie te zetten, net nog vroeg genoeg om ook iets van het nieuws mee te pikken !  Tegen dat alles was opgeruimd begon dan het nieuws ook om 19u op tv en ik zette me neer in de zetel, zou dit reeds het begin van de avond worden, ik denk het wel, ik zat rustig en genoot van alles, behalve van het nieuws over de oorlog in Oekraïne, ik neem dan meestal een puzzelboekje vast zodat ik me daarmee kan bezig houden, ik wil al die ellende niet zien en ook daarna werd er wel wat anders verteld ook en dat heb ik dus meegekregen.

Nadien beginnen de normale dingen die je iedere dag voorgeschoteld krijgt, je soap van het ene of andere, een serie "dwars door de lage landen" die ik meestal ook wel volg en dan nog hier en daar iets anders wat ik had opgenomen.  De ene keer kijk ik naar dit en dan weer naar dat, kwestie van je niet te laten meeslepen door al die verhalen die toch steeds op hetzelfde uitdraaien maar eens iets anders te zien dat ook je interesse met zich mee draagt.

En mijn avond was zo goed als voorbij, ik zette alles klaar voor de volgende morgen en daarna trok ik rustig naar bed, waar ik zoals gezegd niet snel de slaap kon vatten maar geen nood, het was iets later maar ik was genoeg uitgerust omdat ik in de loop van de dag toch niet echt veel had gedaan !

Ik wens iedereen nog mooie dagen toe en geniet terwijl ze er zijn, ze komen nooit meer terug, dus maak er tijd voor, ook dat moet je leren !!!




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!