Donderdag, hopelijk geen regendag op Witte Donderdag ?!

 


Hopelijk hebben we vandaag ook een mooi weertje te pakken, in ieder geval heb ik er gisteren wel van genoten moet ik zeggen.  Ook al moest ik vlak na de middag naar de kapper gaan, maar daar heb ik nog een vervolg aan gebreid en ben een dik uur later pas weer thuis gekomen.

Ja, het was mooi weer toen ik naar de kapper ging, ik had al eerder een ommetje gemaakt om er te geraken maar daar kon ik ook nog wel wat meer van genieten van dit zonnetje en ik besloot om naast het bos af te gaan en de fietsstraat te nemen om weer naar huis te gaan, een wandelingetje dat goed te doen is en je hebt er meestal ook wel een goede ondergrond, want als het geregend heeft dan moet je op sommige plekken wel goed oppassen, ik weet ervan mee te spreken !

En dat ik van dat buiten zijn goed heb genoten kan ik bevestigen, de lentelucht deed me goed, de zon scheen maar de wind was tussendoor toch ook venijnig al heb ik geen koude gehad, wel gezweet in mijn vestje maar ja, dat weet je als je een inspanning doet dat je geen te dikke kledij moet dragen want je beweegt en als vanzelf begin je dan snel te zweten.  Daar moet ik in het vervolg wat beter op letten maar ja, het is dan ook weer een mooie dag geweest en nadien vergeet je al die goede voornemens nogal snel, al ga ik proberen om er in het vervolg toch wat beter op te letten.  En ook mijn schoeisel zat niet echt vast genoeg, dat voelde ik toen ik nogal een ferme stap door zetten op dat beton van de rijweg, al had ik er geen last van dat ik op zulke ondergrond liep, toch niet met mijn schoenen die nog bijna nieuw zijn en echt wel een degelijke zool hebben !

Moet ge weten dat ik hier vroeg was vertrokken en bij de kapper al zo goed als gedaan had toen het pas de tijd was dat mijn afspraak in ging, ik moest om 13u bij hem zijn en iets daarna ben ik dan ook al naar buiten gegaan, niet zonder hem een fijne Pasen toe te wensen en ook nog een fijne vakantie, want blijkbaar gaat hij iets later nog wel eens even er tussenuit, moet kunnen natuurlijk.  En toen kreeg ik ineens zin om een wandeling te maken, al had ik die beter van daaruit begonnen maar daar dacht ik toen nog niet aan, ik dacht er pas aan wanneer ik een dame voorbij zag stappen die ik eerder ook al ergens gespot had toen ik naar de kapper ging !Ze begroette me nogal vrolijk en zei dat ik vast van de kapper kwam, ja, dat zag ze natuurlijk aan mijn haren maar ik was ook zinnens om een ommetje te maken.  Dus ik volgde haar maar zijn deed eerder aan snelwandelen, en daar pas ik nu wel voor.  Ik heb te lang last gehad van mijn rug en vooral die rechterzijde van in mijn lende tot aan mijn voet toe.  Maar alles vlotte vrij goed, ik liep in het zonnetje en genoot, ik zag hier en daar mooie bloempjes staan, zocht naar iets mooi maar vond het eigenlijk niet, was het door de regen dat ze verregend waren of zo, geen idee maar van die voorjaarsbloeiers zag ik er niet zoveel en zeker niet naast ge weg en naast de beek waar ook nog dat beton loopt waarop ik stapte.

En al vlug kwam ik weer zo goed als in de bewoonde wereld, ook daar leek er niet zoveel te zijn veranderd sinds ik er nog was geweest, zag wel een woning staan die daar voordien ook was maar nu te koop stond.   Bijna in de buurt waar ik woon, was het dat wat ik gehoord heb dat ze werken aan het uitvoeren waren toen ik nog op mijn terras zat in de zonneschijn van vorige zomer, al was dat ook niet echt denderend toen ?

Eindelijk kwam ik weer op eigen terrein terecht, ik stapte fors door om te laten zien dat ik ook nog kon bewegen en dat ik dat meer zou moeten doen . . . dat ging doorheen mijn hoofd . . . om nooit meer te vergeten zeker ?!

Vandaag hoop ik wat nieuwe kleding te vinden die me goed staat tegen dat ik zo nog eens ergens naartoe wil gaan zoals een etentje hier en daar, we zien wel, of ook andere gelegenheden en dan kan er zelfs een huwelijk bij zijn ?!  Maar tot nu toe zijn daar nog geen vaste afspraken over gemaakt en ligt een datum nog niet in het verschiet, geduld hebben is een mooie deugd.

Ik hoop er dan ook op dat het vandaag geen verregende dag zal worden want dat haat ik, zeker als je een paar winkels wil bezoeken maar die liggen voor mijn part nooit ver uit mekaar, ik kan ze op wandelafstand bereiken als ik in de buurt ben aanbeland.

Nog een heel fijne donderdag wens ik iedereen toe, geniet ervan, eender waarmee je bezig bent of zinnens bent van te doen, probeer van ieder moment het beste te maken en valt het even tegen, dan is het ook maar zo, we moeten het nemen zoals het komt.  Groetjes.







Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!