Donderdag, een iets mindere dag misschien ?!


Ook al zou deze dag niet zo mooi meer zijn dan de twee voorgaande dagen maar je kan toch al genieten van deze mooie bloemen, al zijn het eerder zomerbloeiers, dat neemt niet weg dat je daardoor toch al wat goed gezind je dag ben begonnen !!!

Zelf heb ik me in de laatste dagen ook bezig gehouden met dingen die ik voor in de toekomst nog op mijn lijstje heb gezet, een bericht in dat verband deed me uit mijn mijmeringen ontwaken en maakte me weer terug klaar wakker.  En ook de voortdurende hoofdpijn veroorzaakt door . . . ja, door wat eigenlijk, ik weet het ook niet zeker maar er kunnen alvast twee dingen zijn die dit veroorzaken : ik dacht aan die allergie die weer opspeelde terwijl ik buiten bezig was maar daarna dacht ik ook na over die implantaat die werd in mijn bovenkaak gezet, het kan van alles zijn en ik durf echt niet uitspreken waarvan het kan komen !  

In ieder geval is dat plots gisteren gans weg gebleven, in de late namiddag heb ik nog mijn struiken uitgepakt, ze stonden nog in hun winterkleed en nu mogen ze naakt genieten van de zonnestralen.  Daarna heb ik de potten goed begoten, eerst de grond in de pot goed nat gemaakt en daarna nog eens over de plant zelf met mijn gieter, de bladeren ietwat stofvrij gemaakt, ik hoop maar dat ze me daar gunstig gezind zullen zijn.  Nu kon ik ook gaan genieten van de vele bloemen die op mijn laurier staan, voor de olijf zullen ze weldra ook wel gaan volgen, of zou die van de droogte wat veel weten, ik kan er niet op antwoorden, dat zullen we in de komende dagen wel uitmaken.

Nu met dit mooie weer begint alles te herleven, je ziet andere mensen buiten rond lopen, je ziet de kinderen, alhoewel dat bijna niet anders kan als het woensdagnamiddag is en nu met dit mooie weer er nog bij, iedereen is verkwikt door die zonnestralen, al heb ik er nog maar heel rustig van genoten, ik wou niet weer met die hoofdpijn zitten !

En waar ben ik verder mee bezig geweest, in de voormiddag doen ik wat voorbereidingen voor het middagmaal, al neem ik dat de laatste dagen wel tegen de avond aan, maar morgen staat vast en zeker op mijn programma dat ik moet gaan winkelen, mijn voorraad van bepaalde voedingsmiddelen zijn zo goed als opgebruikt en dan moet je vers halen.  En zeker niet te lang laten liggen in je koelkast zoals ik nu toch al twee keren op een tijd van mekaar heb moeten bij het afval doen, jammer maar helaas.

Ik was vooral opgeschrikt toen ik een mailtje kreeg om mijn gsm op G4 of G5 te laten werken, pas op, die is al wat oud en ik heb er toen eentje gekocht toen ik mijn radio niet kon aan zetten . . . omdat die niet genoeg geheugen had blijkbaar om daar een app op te zetten om dat te doen.  En ge kent dat, ik deed daar toch niet zoveel mee maar ondertussen is dat dus ook allemaal gegroeid en is mijn gsm dus achter gebleven, die groeit niet zo maar mee, ik dacht al eerder eraan om een nieuwe te kopen omdat ik ook last ondervond om alles te kunnen lezen maar dat lag meer aan mijn ogen dan wat anders, ik ben zinnens om een nieuwe te kopen.  Ook al heeft de oudste dochter ook al gezegd dat ze er op het einde van de week als ze hier is, er eens zal naar kijken, alleen weet ik nu al dat die daarop niet voorzien is, de keuze tussen G4 en G5 is daarop niet mogelijk, wordt nergens vermeld voor zover ik het kon zien, heb het wel goed uitgezocht !  Dus wat dit gaat worden dat weten we nog niet maar ik vermoed dat het heel zeker een nieuwe zal worden, die van mijn echtgenoot die hier nu nog altijd ongebruikt klaar ligt, die wil ik daarvoor niet gebruiken, al weet ik niet of ik een nieuwe wel snel gewoon zal worden, ik hoop van wel, zeker als ik in dezelfde reeks blijf als die van mijn echtgenoot was.

En dan is er nog iets wat ik zou willen vernieuwen en dat is mijn stofzuiger, of ik er wel goed aan doe om een andere te kopen weet ik niet maar die van mij is al meer dan 20 jaren oud en werkt nog altijd maar die zou ik willen gebruiken om tussendoor eens over mijn (kunst)-gras te gaan als er blaadjes op liggen, zou wel handig zijn als je er twee hebt voor zulke zaken en tussendoor ook al wel eens over mijn terras te gaan om het stof wat weg te krijgen, dat vliegt daar allemaal samen en je hebt er wel altijd last van en zeker ikzelf met mijn allergie voor verschillende soorten stoffen en pollen en dergelijke.

Dus wat heb ik gedaan : ik heb alles opgezocht wat ik zou willen aankopen en waar ik het koop dat staat al vast.  Dus ja, ik heb mijn werk voordien reeds gedaan, nu de aan schaf nog en dan die oude gsm afdanken voor de vele jaren goede dienst, ik mag er echt niet over klagen maar ik wil die wel houden als reserve, je weet maar nooit dat je die eens nodig mocht hebben . . . in de hoop dat dit niet nodig zou zijn !

Vandaag wil ik ook nog wel wat poetsen hier en daar en daarna een fikse douche nemen zodat we weer proper en wel ons bed kunnen in duiken om rustig te slapen, tenminste dat hoop ik toch.  Nog een heel fijne lentedag en geniet er maar van, het kan best de laatste zijn en als daarna de regen weer zal komen, dan zullen we er weer snel genoeg van hebben.  Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!