Zondag, en de dooi gaat beginnen . . .

Vandaag begint alle sneeuw te verdwijnen, of het ook voor de zon is dat weet ik niet maar ik hoor dat er plaatsen zijn waar ze regen zullen krijgen ook, dat is niet zo goed eigenlijk want die kan nog best wat gaan aanvriezen ook, de grond is immers nog steeds bevroren en dat kan tot gevaarlijke situaties lijden maar we zien wel hoe het gaat met die dooi . . . !

Dat zou wel eens een papje kunnen opleveren op de wegen want hier en daar zal er nog wel wat sneeuw liggen ook.  Op mijn tuintje is de sneeuw al voor de helft weg gesmolten en je ziet er daarna ook niets meer van, ik hoop maar dat die vorst op niet te veel plekken schade heeft veroorzaakt.  Ik hoorde ze deze morgen op de radio zeggen dat je best nu leidingen die mogelijk te lijden hadden van de vorst, best goed controleert, al weet ik zo niet hoe je dat goed kan doen, immers als er nog ijs in zit dan moet dit toch eerst smelten voordat je ziet of er ergens een fit is ontstaan.  In ieder geval zou dit wel problemen kunnen opleveren hier en daar en niet alleen waar er water doorheen loopt . . . !

In ieder geval zal dan alles er achteraf weer vuil uit zien en gaan de mensen weer wat borstelen en zuiver maken maar of dat veel uit haalt, ik weet het zo niet, ik denk van niet want er kan weer terug een koudegolf komen en dan ben je eraan voor de moeite !

Zelf heb ik er gisteren een heel rustige dag van gemaakt waarop ik toch ook wat opruimwerk heb gedaan en dan wel wat betreft het papier.  Morgen is er immers normaal gesproken een omhaling van papier en karton en ja, dan wil een mens toch ook eens alle papier verzamelen, zoals ik dus ook deed maar ik kreeg er deze keer wel wat meer bij mekaar dan in de vorige keren.  En ik heb hier nog wat kartonnen dozen staan ook, dozen die je kan gebruiken om wat te verzenden, daar hebben ze dus ook voor gediend en ik vraag me af of ik die allemaal zal bij in mijn kleine container krijgen, ik kan het maar proberen en daarna hoop ik dat we voor de volgende ronde kunnen alles verzamelen : gft en restafval.

Maar het is zondag en ook de zondag zal dus meestal vrij rustig verlopen, ook al moet ik wel zorgen voor eten, maar we zien wel, ik heb ook nog wat restjes staan van de voorbije dagen maar dat is niks om op een zondag van te genieten. Dus wat het zal worden dat weet ik nog niet, eerst wil ik nog wel wat andere dingen doen zoals zorgen voor mijn eigen toilet, ik wil nog wel een douche nemen ook en dat gaat nu even voor, daarna zien we wel.

Rest er mij nog alleen jullie een fijne zondag toe te wensen, geniet van de mooie momenten en maak er liefst nog enkele bij zodat het een dag wordt die niet meer stuk kan, eender wat je gaat doen of wil doen, ik hou me binnen vandaag, mag ook wel eens zijn !  Groetjes.





 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!