Woensdag, en vandaag . . . zien we wel hoe dat weer buiten evolueert . . .


 

In ieder geval is deze hond er al wat op voorbereid dat het kan sneeuwen maar zijn wij dat ook als we de baan willen op gaan, we zien wel hoe alles verloopt en als het slechter wordt dan maken we ook dat we weer thuis zijn !  Of het nu gaat sneeuwen en vriezen of dat er veel sneeuw zal vallen en nog wat ijzel ook, het is al eender, het zal altijd gevaarlijk blijven op de baan met zulk weer, als je dan niet naar buiten moet dan doe je dat ook niet maar blijven uitstellen is ook geen goed idee !

Gisteren weer iemand over de vloer gekregen, ik had hier en daar nog wat vragen gesteld op een chat en daarna kreeg ik de prijzen te zien van hoeveel ze daarvoor vroegen, dan besloot ik wijselijk om de mij vertrouwde personen aan te spreken en eens te luisteren wat hij ervan te vertellen had.  Die man zei dat je in zulke situaties je gezond verstand moet laten werken en een tv die reeds een aantal jaren oud is niet meer te laten herstellen omdat die herstellingen meestal heel wat werk met zich meebrengen en dat zij er ook hard moeten naar zoeken.  Ook voor hen is het meestal de kwestie dat ze een aantal dingen willen uitsluiten en daarna de beslissing nemen om de andere delen te vernieuwen, wat dus werkuren met zich meebrengt en ook kosten van de onderdelen die vernieuwd werden.  Of je dan ook een tv terug krijgt die er nog wel even tegen zal kunnen valt nog te bezien want na een aantal jaren kunnen er weer andere delen zijn die sleet vertonen en die je beter laat vervangen, wanneer houdt dat dan op en wat heb je er dan niet reeds aan uit gegeven ?!

Dus nu heb ik besloten van er gewoon een blokje tussen te leggen zodat ik die snel kan uitschakelen wanneer ik ergens naartoe ga of als ik ga slapen, dan ben ik tenminste in die periodes al geruster.  Anders kom je ook wel eens thuis dat je tv aan staat, weeral dus, en dat die ook tijdens de late uren nog op springt en dan ben je al in een soort van rustmodus beland en dan begint je bloed weeral even wat sneller te stromen omdat je weer met die zorgen zit !

Alleen blijft de vraag, waar moet ik dat blokje nu tussen zetten, ik kan het niet na de hub zetten want dan komen er zoveel verschillende lijnen naar binnen, ik moet dat toch voor die hub zetten zou ik denken, anders vermengen die twee of drie andere lijnen zich toch en kan er van daar ook weer een impuls worden gegeven die er niet nodig is, dat willen we toch net uitsluiten, ik weet het niet zo goed meer eigenlijk, ik moet de zaak ook even laten bezinken en dan nog eens goed navragen waar precies ik dat blokje moet plaatsen, stopcontacten heb ik genoeg, dat is geen probleem, ook al lachten ze met mij maar je ziet het wel, die heb je dus ook nodig soms, niet altijd maar soms zijn ze echt wel nodig, en net daar waar je ze niet verwacht !

En nu hoop ik nog op een mooie dag morgen, een mooie dag in de zin dat ze misschien al mijn pakjes brengen die ik had besteld, ze zouden allemaal vroeger besteld worden maar uiteindelijk zit ik er al drie dagen op te wachten, steeds wordt dat met een dag verlengd en ik vraag me af of ze dat nu niet allemaal samen kunnen houden zodat ze het na een week toch kunnen komen leveren op het adres aan huis ?!  Ik weet wel dat de post werk genoeg heeft met dit alles maar ze willen het doen, doe het dan ook goed hé, mijn schoenen zouden zeker al op maandag zijn gebracht, nu zijn ze er nog altijd niet en als ze zien dat de wegen slecht berijdbaar zijn dan krijg ik het vandaag nog niet, waarom niet eigenlijk ?!  Ach ik maak me er niet druk om, het is niks dat ik dringend nodig heb maar zo blijft dat uiteindelijk toch maar aanslepen en ik ben dan zelf niet thuis als het geleverd wordt, dus ik zie wel wat ze er dan mee doen, ik hoop dat ze het binnen af zetten en dat er iemand van de buren de deur voor hen wil open doen.  In ieder geval bedankt, ik ben vandaag ook al een paar keren de deur gaan open doen en telkens controleren of het wel juist was dat er werd neergezet want je weet maar nooit !

Deze datum, twee jaren geleden, is mijn echtgenoot overleden, we wisten dat hij het niet lang meer zou trekken, zijn gezondheid was niet echt goed meer te noemen en hij was danig vermagerd en ja, dan weet je wel dat het naar het einde toe gaat.  Hij heeft geen pijn gehad in zijn laatste week, dat is hem toch bespaard, ik hoop dat je het hierboven beter hebt lieve man, ik ben vandaag op pad met de jongste dochter als het even kan en kan het niet dan is het ook maar zo, we zien wel hoe het met het weer verloopt.

Nog een heel fijne dag iedereen, geniet van ieder moment dat je gegeven is en hou je vooral veilig en gezond op deze dagen.  Groetjes.






Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!