Donderdag, een dag met nog wat sneeuw ?!


Deze ijsberen die draaien hun hand (poot?) er niet voor om wanneer ze door de sneeuw moeten, die zijn het gewoon en zitten er niet mee in dat het veel sneeuwt, hier is het wat anders, met veel sneeuw zou het verkeer wel eens in de miserie kunnen verzeilen en dat is iets wat we liever niet zien gebeuren.  Of er vandaag nog sneeuw zal vallen, ik heb er eigenlijk geen idee van, ik heb niet echt naar het weerbericht geluisterd, ben met andere zaken bezig geweest en het was gisteren nog een speciale dag, de tweede verjaardag van het overlijden van mijn echtgenoot, dat raakt een mens wel altijd meer dan andere dagen.

Maar we zijn toch gaan winkelen, tenminste, we hebben gedaan wat het dringendste was en dat is allemaal gelukt, ik moest nog wat nieuwe spullen hebben voor mijn woning, om ze wat op te frissen en iets vervangen wat al wel even versleten leek, dat is dus nu gelukt ook en ik ben blij dat we ook voor mijn bril geweest zijn, ik kreeg die mail al op 4 januari en we waren gisteren al de 17de dus ja, ik wacht niet graag zo lang maar omdat mijn jongste dochter het me voorstelde, wist ik eerst niet zo goed wat te zeggen, ik had in mijn idee geprent dat ik op dinsdag zou voor mijn bril gaan omdat ze dan nog niet zulke sneeuwval voorspelden maar toen ik hoorde dat het met de wagen ook kon gedaan worden, dan heb ik niet echt getwijfeld. 

Alleen waren we niet zeker van wat het weer zou gedaan hebben maar in de voormiddag was er nog niet zoveel sneeuw te zien, het was al iets voor twaalven toen we zagen dat er sneeuw viel en daarna zijn we dadelijk ook naar huis gereden, ik had bij wat ik moest hebben en nog iets meer ook want je ziet dan dingen terwijl je daar rond loopt en dan denk je ineens eraan, och, dat moest ik ook nog opschrijven op mijn briefje, gelukkig dat je dit dan ook weer zag.  Zo had ik nog een klein zeefje nodig en nog een kleine maatbeker, ik heb zo'n grote in pyrexglas maar dat is zo'n zwaar geval en voor een kleinigheid zijn die kleinere veel beter !

Gisteren heb ik in de namiddag mijn schoenen, nieuwe en andere nog eens goed ingespoten tegen het vuil en tegen de regen, zo, die kunnen er ook wel weer voor even tegen, je moet dat toch regelmatig herhalen en omdat ik die enkellaarsjes toch al even draag, heb ik die ook maar mee naar buiten genomen en ze snel ingespoten.  Want dat is toch meestal met een goedje dat niet zo goed ruikt en binnen kan je die geur het beste vermijden.  Verder nog wat spullen afgekuist ook, samen met een paar nieuwe matjes om onder je bord en dergelijke te leggen wanneer je iets gaat eten.  'k Had ook een nieuwe tafeldoek bij en nog wat schrijfgerief en zodoende ben ik weer van alles voorzien.  

Onze dochter dacht ook aan ovenwanten met een antislip zodat de kommen en potten en pannen die je uit de oven op tafel zet, niet uit je handen kunnen glijden.  Veiligheid dragen we hoog in het vaandel maar dat moet wel wil je niet met verbrande handen rond lopen, 'k heb het al een paar keren aan de hand gehad maar niet door het uit je handen glijden, maar ja, dat kan nog altijd gebeuren.  Ik dacht nog een stoffen tafellaken aan te kopen maar dat heb ik niet gedaan, ik weet niet wat ik ermee moet doen, ik wil wel eens iets over mijn tafel kunnen leggen ook zodat ze er wat anders uit ziet en niet steeds hetzelfde uitzicht heeft.

En een "stok" om mijn keukenrol op te zetten heb ik dus ook nieuw, ik denk dat dit wel voldoende is, nog een stel voorraaddoosjes van een halve liter heb ik meegenomen en dat schrijfgerief, dat vond ik niet in die uitvoering, vroeger toch niet, nu dus wel gevonden en meegenomen.  Zo had ik heel wat spullen mee en uiteindelijk was ik blij dat ik dit allemaal had gevonden, nu moest ik daar niet hier of daar gaan naar zoeken, op internet kunt ge dat ook wel vinden maar wat krijg je dan, hier zie je wat het is en kan je beslissen of je het neemt of niet, gewoon eenvoudiger gaat het zo, ik geraak er alleen niet op eigen houtje en dat is dan mijn probleem.

Ik ben altijd zo blij als een kind wanneer ik weer terug thuis ben aangekomen met mijn spullen allemaal, de gemoedsrust heeft ook voeding nodig en dat kreeg ze nu wel, ik voel me rustiger als voorheen en nu nog hopen dat die sneeuw niet te veel problemen met zich mee brengt hier en daar.  Want wanneer het weer gaat vriezen zou dat nog wel eens kunnen gevaar met zich meebrengen, toch maar voorzichtig zijn want je komt zo maar zonder al te veel te moeten doen in de berm terecht of in een gracht.  En voor wie te voet er door moet, iedere voet voorzichtig neer zetten en geen felle beweging maken zodat je zelf recht kan blijven mocht je ergens op uit glijden . . . en dan maar hopen dat je goed neer komt !

En vandaag zal het een dag worden dat we niet zoveel gaan doen, wel wat stofzuigen en eens door de living gaan met een natte doek zodat die sporen van natte en vuile voeten van de sneeuw verdwenen zijn.  Maar als er iemand binnen komt dan heb je dat toch terug weer, en je kan toch niet vragen dat de mensen steeds hun schoenen uit doen, ik zou dat nog niet durven ook niet, al zijn er landen waar dit wel de gewoonte is.

Nog een mooie donderdag met de mooie beelden van de sneeuw, geniet van deze schoonheid want ze is geen lang leven beschoren.  Anders hou jij je maar beter knus binnen en geniet ervan om iets te doen waar je misschien anders geen tijd zou hebben omdat je naar buiten wil !  Maak er nog een fijne tijd van, groetjes.





Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!