Vrijdag, we beginnen straks al aan het weekend !


Lente is het niet meer maar we zijn echt wel in de herfst en gaan stilaan de winter tegemoet maar dat er nog mooie dagen kunnen komen, dat weet iedereen, al zijn die niet zo dik gezaaid, we hebben er al heel mooie gehad in deze maand en dat hebben we echt wel meegenomen.  Een mens denkt dan ook snel dat het niet meer beter kan en vergeet dat ook de tijd verder gaat !

Gaat nu net vandaag De Lijn weeral maar eens staken, overal het openbaar vervoer weer gestoord en jammer voor de kinderen die hun laatste dag voor de herfstvakantie tegemoet zien, ze geraken weeral niet op hun bestemming zonder hulp van buren en/of eigen familie, ouders grootouders, ja, het is een soepje dat ze er hier van maken !  Moet dat nu echt vraag ik me dan af of doen ze zo maar, dat ze personeel nodig hebben is een feit maar dat ze dit zo willen oplossen is eigenlijk de passagiers gijzelen en ze zijn er steeds maar het slachtoffer van !  Als je zo gaat doen dan is er voor de mensen de lol ook wel af, anders zou je ze nog medestanders vinden maar nu vind ik het gewoon godgeklaagd dat dit wordt toegestaan, al zullen ze wel hun redenen hebben hoor maar het kan ook door wat anders kenbaar gemaakt worden !

Verder gaat hier ten huize van Chris steeds zijn normale gangetje al wou ik dat het iets vlotter ging en dat zullen anderen met mij wel beamen maar ja, ik heb gisteren toch weer heel wat werk verzet ook, al is alles helemaal nog niet gedaan, ik had er goede moed op.  In de voormiddag snel overal met die stofzuiger rond geweest en daarna alle voorbereidingen getroffen zoals een deel van de grond zetten, en ik zette mijn emmer klaar om te gaan poetsen, al heb ik toen eerst nog mijn middagmaal gegeten en ik besloot om te wachten tot na de middag om met nat overal eens alles een goede beurt te geven.  Ik moest immers toch zo voorzichtig zijn dat die pijnen in mijn rug niet meer terug keerden, ook al waren ze van mijn bekken afkomstig, het laat zich nog altijd gevoelen en dat is niet altijd even fijn.

Verder ben ik eens niet in slaap gevallen, welja, dat is misschien wel eens een goed teken, in de namiddag had ik dus gedaan met poetsen en toen heb ik me wijselijk in de zetel gezet en heb ik wat gelezen, ook gepuzzeld en daarna even naar tv gekeken.  Nadat ik mijn boterhammen had naar binnen gewerkt toen ging ik weet even in de zetel zitten maar dacht eraan dat er hier en daar nog wat spullen van de grond waren gezet en dat ging ik al snel recht zetten zodat ik de avond rustig tegemoet kon gaan.  Ik had gedaan gekregen wat ik toch al even moest uitstellen omdat ik mezelf niet zo goed voelde eigenlijk dan ik eerder wel aangaf, ik ben steeds zo moe en dat wil zeggen dat je dan beter ook wat rust en dat heb ik gisteren zo voordat het nieuws van zeven begon toch ook wel gedaan, daarna ook nog en het was dan ook weeral rond kwart voor elf dat ik mijn bed in trok !  Wat laat misschien maar ik haal dat in de volgende dagen wel weer in !

Ik kon met welbehagen op mijn dag terug kijken, had gedaan wat ik me had voorgenomen en dat was wat telt, zou ik dat voor de volgende dagen ook nog kunnen of moet het dan echt anders gaan, zou er iets in de weg kunnen komen ?!  Ik hoop van niet en hoop op wat rust want die heb ik nu echt wel wat verdiend.

Doe zoals ik en ga het weekend welgezind tegemoet, ook al lijkt het niet zo mee te vallen met die regen maar ja, het is nu eenmaal zo, we maken er toch telkens het beste van.  Geniet samen van de mooie momenten en dan kan je wanneer het avond is, zeggen : deze dag is goed geweest, laat ons gaan slapen en genieten van de rust.  Ook ik moet me dat telkens wel voor ogen houden omdat bepaalde toestanden zoals pijn en andere dingen, ons wel eens kunnen tegen werken.  Dat hebben we zelf niet altijd in de hand en maak ook van die dagen nog iets moois, ze zullen ervoor zorgen dat je beter door alles heen spartelt en vergeet vooral niet dat alle tijd die je nu laat voorbij gaan nooit meer terug komt !  Waar je misschien vroeg of laat wel spijt ven kan krijgen, daarom : leef in het hier en nu en geniet van ieder moment . . . of probeer dat toch !

Nog een fijn weekend en daarna in de komende week nog wel enkele mooie vrije dagen, mogelijk meer dan eentje en onze nieuwe week die er dan ook weer aankomt, kan niet meer stuk.  Genieten mensen, eender van welk ogenblik , ook al lijkt het niet zo speciaal, maak er iets aparts van en hou jezelf voor ogen dat dit moment nooit meer terug komt !  Lieve groeten !




Reacties

  1. dag Chrisje,
    jij kan altijd zo heerlijk vertellen over wat je bezighoudt..
    Het koude en vochtige weer is voor niemand goed en zeker niet als je al vaker last hebt van rugpijn...de herfst laat zich momenteel in al zijn glorie zien...ik krijg het ook maar niet warm ook al staat de verwarming aan...hoop maar dat het wat beter gaat als we binnen 2 weken er enkele dagen op uittrekken naar het zee-tje...ik zie er echt naar uit en dan heb ik het geluk dat ik een ganse week niet hoef te koken :-)...altijd plezant is het niet?
    Ik zal ook wat nood hebben aan rust want een mens is toch altijd maar bezig...we zijn het immers zo gewend geweest om alles tot in de puntjes netjes te hebben, maar soms moeten we durven bekennen dat we geen 20 maar zijn en alles aankunnen zoals vroeger he...
    en als je al eens in slaap valt, wel dat is dan een teken dat je lichaam het echt nodig heeft...aan toegeven is het beste medicijn dan...
    Geniet van je weekend he, dikke knuffel en maak het goed daar
    Cecile

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!