Woensdag, een winderige dag . . .


En de dag is ondertussen ook al voor de helft voorbij maar laat dat maar zoals het is, ik heb al veel werk verzet vandaag en straks misschien nog wel iets anders dat erbij komt en ja, we zien wel hoe alles verloopt, niet op de zaken vooruit lopen !

Ik was vrij vroeg wakker maar bleef nog even liggen en toen was het al rond 7u30 toen ik dacht dat ik beter kon opstaan, kwestie van niet terug in slaap te vallen, al zou dat moeilijk worden want ik had ondertussen ook al alles hier open gezwierd zodat de kamer kon verluchten !  Gisteren was ik weer iets vroeger gaan slapen maar ik kon de slaap niet vatten en rond middernacht ben ik weer even uit het bed geweest om wat te zitten puzzelen en weldra lag ik daarna in dromenland in mijn eigen bed, warm ingeduffeld, want dat heb je wel nodig om in te slapen : genoeg warmte hebben om je behaaglijk te voelen en dan komt de rust ook wel.

In de voormiddag ben ik dan gaan winkelen, niet zonder eerst te zorgen dat in mijn berging wat plaats werd gemaakt, al had ik gisteren ook al wel wat opzij gezet maar nu ging ik dat nog eens controleren en vond dat er op de vloer wat veel pluis en dergelijk lag, ja, dat kan nu onder die wasmachine en droogkast ook nog wel liggen maar daar had ik nu even geen tijd en zin voor om daaraan te beginnen, als de rest al zuiver genoeg was dan moest dat zo maar gaan ook !  Ze komen immers deze namiddag naar die machine kijken die je water onthard en dan wil ik ook wel dat de mensen daar voldoende plaats hebben in die technische ruimte en dat ze proper zitten, want dat werkt meestal ook beter, hoe zou je zelf zijn.  Niet dat mijn berging vuil is maar er staat dan ook nog een soort van ladenkast in, mijn boodschappentas op wielen, een trapje met twee treden, een droogrek, ja, als je dat al kan weg nemen dan is er heel wat ruimte meer op de vloer en werkt het toch gemakkelijker.  Zo heb ik nu mijn droogkast ook naast de wasmachine gezet en dat vind ik wel beter, ik had daar eerder ook al wel aan gedacht om dat zo op te lossen en de rest in dat hoekje samen te zetten, maar ge kent dat, je stelt het uit en kan komt er niet meer zo dadelijk van.  Nu was dus het geschikte moment en ik hou het voorlopig zoals alles hier staat en straks zullen we zien hoe we alles regelen, dat is werk voor deze avond, tenminste dat vermoed ik zo, dan staat het ook goed, al zie ik nu die modem niet meer zo goed staan, het licht zie ik er wel bovenuit maar er staan nu dozen voor en dat geeft wel een ander beeld, we zien wel . . . !

Mijn gieters staan nu ook al in de living maar hinderen niemand, tenzij je aan het raam komt staan, maar dat kan ook nog wel, alleen moet je dan wel voorzichtiger zijn.  'k Heb ook alle afval al bij mekaar gezocht want straks moeten die containers worden buiten gezet, ook nog wat restant van het eten en heel wat afval opgeruimd ook weer van wat ik had meegebracht uit het warenhuis.  Ach, tegenwoordig is zowat alles verpakt, ik heb het liefst nog wat papier of licht karton want dat doe je gewoon bij het papier, al die plastiek heb ik niet zo graag maar nu is er ook wel wat metaal, aluminium bij dus, geen nood, daar weten we ook wel weg mee.

Verder moest ik dus ook eten op de middag en ik heb wijselijk voor een boterham met wat beleg van wat ik had meegebracht uit het warenhuis.  Ik had ook 3kg aardappelen bij, ik wist niet wat te nemen omdat er geen zakjes meer waren van 2kg, dan maar 3 keren 1kg meegebracht, die zullen ook nog wel zo lang goed blijven, alleen moet ik ze dan niet in de berging laten liggen maar wel naar de kelder doen, wat ik dus ook heb gedaan.  Ik kan weer voor een moment of twee verder, tot volgende maand zal alles wel weer goed verlopen, ondertussen heb ik ook nog wat visjes bij en een lekker stuk vlees, dan kunnen we terug smullen als we daar zin in hebben, de meeste stukken gaan nog meer dan een halve week mee en als ik alles goed regel dan kan dat misschien nog wel een paar dagen langer ook zijn.  Je kan immers twee stukken dadelijk samen bakken en dan kan je ze nog een paar dagen langer in de koelkast bewaren, meestal doe ik het dan ook zo als het anders gewoon "restjes" zouden worden waar je weinig mee kan doen, jawel je kan ze nog eten maar dat is dan ook alles, meestal gaat het niet echt goed samen en dat vind ik dan weer spijtig, daarom regel ik het zo !

'k Heb dus al heel wat stappen gezet, zowel naar het warenhuis als in het warenhuis en ook hier thuis, naar de kelder, naar voren naar achteren dan weer op het terras mijn potten goed zetten zodat ze nog wat zon kunnen vangen en ze mooi blijven tot het einde van het jaar toe.  Daardoor zit ik nu eerder ook wat te zweten, al heb ik maar een licht pulletje aan, een fijn ding met zowat driekwart mouwen erin maar mijn rug plakt tegen alles waar ik tegen ga zitten dus aan de computer zit ik zonder tegen de stoelleuning te komen, moet ook kunnen en is gezond als je met een rechte rug kan zitten !  Ondertussen is het al 13u voorbij, niet zover voorbij maar wel een tiental minuten, ik ga me even in de zetel zetten en het nieuws bekijken, tot seffens !

Hier zijn we dan terug, ik ga gewoon afsluiten zodat ik alles verder kan opruimen van wat ik reeds heb klaar gezet voor de vuilnisophaling van morgen.  Geniet nog van een mooie dag en mocht de zon weer volop schijnen zou het ook nog mooi worden buiten, in ieder geval geven ze geen regen, al kunnen er wel enkele druppels hier en daar vallen want dat weet je maar nooit.  Nog een mooi vervolg van je woensdag, groetjes.





 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!