Maandag, een nieuwe week en frisser weer . . . ?!


Het weekend is alweer voorbij en ondertussen krijgen we weer wat ander weer en een nieuwe week, wat zal die ons weer brengen, is telkens toch de vraag die iedereen zich stelt.  Weet ge nog dat ik vertelde dat er allerlei dingen waren stuk gegaan, iets wat moet vervangen worden dat kan je vervangen en vandaag zou dus ook mijn set van twee (led)spots voor mijn dampkap worden geleverd, nog wat werk dus voor de boeg want die dampkap dan weer deels ontmantelen; de filters moeten er allemaal uit, samen met die koolfilter ook en ja, dat is vaak een smerige en vettige boel.  Maar eens dat achter de rug is en je hebt de lampen vervangen, misschien ook alles binnenin weer wat zuiver gemaakt, dan kan je weer voor een hele tijd verder.  

Alleen denk ik nu aan die ene lamp die zo lang blijft branden en die eerste die het heeft begeven, waarom was dat dan zo vroeg.  Ik heb vroeger nog ongeveer hetzelfde in huis gehad en toen gingen die lampen toch maar zelden stuk, ik denk in die twintig jaren dat we daar gewoond hebben, dat we toen maar één enkele keer ze hebben vervangen, al werd dat licht toch ook vaak aangestoken als je de dampkap op zet.  Hier kan ik nu wel kiezen om het ook uit te laten, dat is mogelijk en was bij de vorige ook wel zo maar waarom die ene lamp stuk gaat en de andere die dezelfde leeftijd, hier bij mij toch, heeft, die begeeft het dan zo snel, na een dikke twee jaren en vind je dat niet raar, ik wel, en nu denk ik aan wat anders, zit er ergens een slechte koppeling in mijn dampkap of waaraan ligt dat nu eigenlijk ?!

Ook dat geraakt wel weer terug opgelost, ook op zaterdag kreeg ik er nog wat bij op mijn schotel gezet, de waterontkalker vroeg zout dat er nog wel in zit maar waar hij waarschijnlijk niet aan geraakt om te gaan regenereren.  Die restant zout dat er nog in het vat zit, koekt iedere keer weer samen en dan werkt dat niet zo goed zoals het zou moeten.  Ik heb dan ook mijn plantenschupje gehaald beneden in de kelder en daarmee heb ik die korst doorbroken, ondertussen had ik de machine al aan gezet en laten regenereren, in de hoop dat ook alles goed is verlopen, dat weet ik op dit moment al wel maar wanneer ik dit hier neerzet is die functie nog bezig en hoop ik dat nu weer alles terug normaal zal verlopen.  Ik heb het de man zien doen die hier was om nazicht te laten doen van het geheel, als ik het zo iedere keer zelf kan verhelpen dan is het niks maar als dat ding daar steeds staat te piepen en licht knipperen, dan wil ik dat ook zo snel als mogelijk weer uit de voeten hebben.   

Ik hoop dat ge me verstaat dat dit echt wel hinderlijk is, ik zit dus met een groter verbruik aan water want dat moet allemaal gespoeld worden en het zout hopelijk opgenomen, al weet ik ook wel dat het daar in die technische ruimte echt wel heel vol zit met allerlei toestellen, van de luchtafzuiging tot de verwarming en de wasmachine en droogkast.  Het staat er dan ook overvol maar beter dan dit konden we daar niet echt zetten en als er nog een aansluiting van het water bij komt om de tuin te verzorgen, dan is alles er om zeep en zit het zo vol als een ei.  Misschien toch ook tijd om eens wat naar beneden in de kelder te doen, al weet ik niet of alles er dan nog terug uit naar boven zal geraken, ik hoop maar van niet te veel spullen hier te houden die voor niks meer dienen, daar ga ik toch nog wel even een grote kuis in doen !  Maar dat is voor dagen dat het buiten altijd regent, met mooi weer doe je andere dingen.

Maar wat ik eerder heb aangekocht online, ik was toen echt verbaasd over mezelf maar ik had mijn stoute schoenen aangetrokken en het toch gewaagd om dit te doen : een mantel kopen die je niet gepast hebt !  Ja, ik heb het aangedurfd en ik ben toch zo tevreden erover dat ge niet weet hoe blij ik was dat alles tot een goed einde werd gebracht !  Ik zag een mantel tussen de reclame staan en dacht dadelijk : dat is nu iets wat ik wel eens zou willen, ik kijk er altijd naar uit om eens iets met een speciale look te hebben en dat was dit wat ik zag.  Nog even nagedacht, ja, het is een site waar je toch kan vertrouwen in hebben, ik doe het en mijn bestelling was weg.  Wat later kreeg ik een bevestiging en een week of wat later kreeg ik alles thuis bezorgd en de man die het bracht wenste me nog veel geluk met mijn aankoop, toch mooi dat ook dit nog eens zo mag verlopen, de andere personen zeggen dit nooit of zetten het gewoon af binnen de buitendeur van onze ingang, wat ik ook wel voldoende vind, als het veilig staat voor buitenstaanders.
Een dag of wat eerder was ik alles eens goed aan het controleren aan die mantel en ik vind er niks aan wat abnormaal zou zijn, misschien als ik hem draag, en weet je wat, die is gemaakt van recyclagemateriaal, wat ook nog eens goed is voor ons milieu, zo worden een aantal dingen toch opnieuw gebruikt!

En de regeneratie is mislukt, ja, dan is het maar een mail sturen naar de firma die hier in de omgeving gevestigd is, ja, we zien daarna wel eens horen wat zij ervan zeggen en afwachten wat alles daarna doet.

Dit waren dan ook nog wat nare voorvallen en prettige belevenissen die er tussendoor toch ook wel eens mogen bij komen.  Alleen hoop ik dat alles vrij snel opgelost worst want dat voortduren gepiep kan je afzetten maar daarmee is het euvel niet opgelost.  Ik weet niet goed wat ik mis doe maar zout bij doen doe ik zeker niet, er is nog een bodem en wat meer erin en ik wil dat dit ook opgebruikt wordt.

Nog een fijne nieuwe week, geniet van de frissere dagen en maak er ook maar het beste van als het al gaat regenen, je kan er toch niet onderuit geraken, ook daar moeten we door !  Genieten mag wel en dat doen we dan ook maar.  Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!