Dinsdag, de post doet raar . . . ?!


Ja, van geluk hebben met iets was gisteren niet echt aan de orde van de dag.  Ik had namelijk een bestelling geplaatst voor mijn lampjes aan de dampkap, eentje had het immers vorige week voor bekeken gehouden en wou nog maar amper een vuurvliegje zijn !  Dus ik bestelde zo snel mogelijk een paar lampjes, al was dat ook wel lang zoeken voor ik het juiste had gevonden maar ik keek er toch naar uit om dat lampje te vervangen omdat ik anders op mijn kookvuur bijna niks zie !  Al heb ik nog wel twee lampjes opzij onder de kastjes en samen met dat ene resterende lampje, lukt me dat nog net.  En ach, wat meer aandacht geven aan wat je aan het doen bent kan ook geen kwaad dus slaan we ons er wel doorheen voor het weekend, zo dacht ik de vorige dagen nog altijd.  Op maandag immers zou mijn lampjes worden geleverd maar dat bleek zonder de waard gerekend te zijn, de post geeft forfait voor vandaag.  

Eerst krijg ik een bericht dat het vandaag zal gebracht worden, mis poes of mis post eigenlijk !!!  Ofwel doen ze hun werk maar half als je anderen mag geloven ofwel is er geen volk maar wat blijkt nu : de post is maandag gesloten !  Ik dacht niet verder na en geloofde het al kreeg ik eerder wel een bericht dat alles maandag zou geleverd worden tussen 9u en 13u30 dacht ik dan.  Oh, ook goed dacht ik bij mezelf en begon maar met het poetsen, dat moest ook gedaan worden en ge kunt daar beter maar bijtijds mee beginnen, ook al kreeg ik maandagvoormiddag niet meer volledig gedaan, ik kon dat in de namiddag nog wel verder doen ook.  Zo gezegd zo gedaan maar op een moment zet ik me even aan de computer en zocht het postkantoor van Rotselaar op, ik vond de gegevens, samen met het telefoonnummer, ik belde op, wachtte even af tot ze die hele rimram van nummers waren afgegaan die je kon intoetsen om je zegje te doen.  Dat was echter zonder de waard gerekend want nadat ik dit deed, kreeg ik geen antwoord, niks nada, alles wat er nu negatief over de post valt te zeggen in België kwam ineens in mij op en ik moest de anderen die er steeds maar zitten op te vitten, nog gelijk geven ook en kon er nu zelf mijn eigen "schepje" nog eens bovenop doen.

Had ik immers niet de kans gekregen om mijn zegje te doen en waarom denkt ge dan dat ik zo pissig was, ik kreeg ineens een bericht dat de post daar ter plekke gesloten was en volgens het internet was ze de ganse dag geopend, kan dat zo maar vraag ik me dan af ?!  Mag je de mensen gewoon om de tuin leiden.  Tot mijn verbazing kreeg ik via de app van de post dan nog een bericht binnen dat ze mijn zending niet hadden kunnen leveren "omdat de post vandaag gesloten was"  En waarom dan wil ik vragen, werken jullie dan niet meer.  Ik kan begrijpen dat ze niemand vinden om de post gewoon rond te dragen zoals het zou moeten zijn, maar deze morgen stak er toch al wat in mijn brievenbus dus ja, iemand zal dat toch wel erin hebben gestoken, kan dat zo maar dat ze iets beloven en het dan niet doen.  Of gewoon zeggen voor iedereen dat de post gesloten is, dat kan ook natuurlijk maar dat geeft niet echt een goede indruk, of zeggen dat je alleen pakjes kan afgeven en post in de bus steken die ervoor bestemd is aan het postkantoor ?!  Maar zo doen dat trekt er gewoon niet op, eigenlijk is dat zeggen dat ge beter naar een andere leverancier van je pakjes gaat, kan ook natuurlijk maar dit, ik heb het nog nooit meegemaakt en eigenlijk ben ik blij want nu is mijn poetsen van de vloer, toch al gedeeltelijk gedaan ook, tenminste nog iets goed . . . bedenk ik me dan zo, alleen niet in huis wat je zou moeten hebben, en neen, dringend was het niet maar wat wanneer dat wel eens zo was !?

Verwachte leveringsdatum

Geschatte Leveringstijd

vandaag

09:31 - 13:35

Je pakje kon niet geleverd worden door de postbode vandaag om 09:56. De levering was niet mogelijk wegens sluitingsdag. Hij probeert je pakje de volgende werkdag opnieuw aan te bieden.


Al die dingen zijn toch raar, maar we leggen er ons beter bij neer dan er tegen te vechten want je verspilt meestal toch wel meer energie als je verzet aantekent tegen zulk gedrag.  Maar ja, ik moest mijn onvrede met dit voorval toch eens lucht geven, het lucht op en ja, morgen zien we dan wel weer denkt een mens.

Dat wil niet zeggen dat je vandaag niks te doen hebt, ik ga me voorbereiden op mijn middagmaal, alleen zullen het nu wel boterhammen zijn en straks zien we wel waarmee we ons verhemelte weer tevreden mogen mee stellen, ik hoop maar dat het iets lekkers zal zijn want dat heb ik wel verdiend met al die belevenissen !

In ieder geval wil ik iedereen een heel fijne dag toewensen en wens mij maar geluk toe met het inpassen van mijn lampje, daarvoor moet je immers wel wat delen van die dampkap weg nemen zoals de filters allemaal, de twee metalen vetfilters, samen met de koolstoffilter, het is me wat.  Het eerst zal zijn om die lamp eruit te nemen en de andere erin te plaatsen en hopen dat alles werkt.  Mocht dat niet zo zijn dan zal er een elektrieker bij te pas moeten komen want van elektriciteit heb ik wel wat verstand maar niet om daar nu dadelijk zelf te gaan zoeken naar het euvel dat er zou kunnen in zitten, heel waarschijnlijk de bedrading en dat is werk voor gevorderden, niet voor mij !

Geniet nog van de tijd die je vandaag gegund is, maak er een mooie dag van en hopelijk tot morgen, we bekijken de dagelijkse gebeurtenissen vandaag met een roze bril, tot de avond toe, groetjes.





Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!