Woensdag, we kijken uit naar een mooie dag . . . !


De week is weeral in de helft gedaan, wat vliegt de tijd toch snel, zeker als je wacht op mooi weer, maar dat is er nu ook wel, al kregen we gisteren tussendoor wel wolken voor diezelfde zon maar het was ook een gewone zachte vakantiedag voor velen, zelf heb ik ervan genoten en danig mijn neus gesnoten ook !  Denk nu niet dat ik weer een verkoudheid heb, neen, nu met dit warmere weer gaat die neus vanzelf weer open en kan ik goed ademen zonder te hoeven spuiten in die neus.  Ik weet  het ook wel, dat is niet goed dat je dit altijd doet maar wat doet een mens als die neus vaak dicht zit ?!  Zich behelpen met de middelen die er zijn en ik neem dan vaak nog de minst sterke ook, want een neus is heel gevoelig en daar mag je niet mee overdrijven met dat spuiten in de neus, dat weet ook wel iedereen maar niet iedereen handelt ernaar.

Echt waar, het is raar maar waar, die neus gaat open, die zwaarte boven mijn ogen is opgelost, natuurlijk, nu kunnen die voorhoofdsholtes weer eens leeg lopen en daardoor zit een mens dan te snotteren, net alsof je hebt zitten huilen maar daar is echt niks van aan.  Ik voel me heel wat beter en zo zie je maar dat ook die warmere periode goed is voor bepaalde ongemakken die een mens heeft, te warm is niet gezond, dat weet iedereen maar als je er zo mee vanaf komt dan ben ik blij en ik zat dan ook te lachen terwijl die neus maar bleef zijn snot af geven, het is nog niet gedaan en ik hoop maar dat alles eens helemaal leeg geraakt boven die ogen en ook eronder want daar zit ook vaak wat van dat spul en als dat blijft zitten dan kan dat beginnen ontsteken en veel erger veroorzaken.

Ik kijk hier net naar buiten en er komt een eerder donkere wolk naar hier toe, is dat gewoon wat vocht dat zich heeft opgestapeld in een dikke wolk of is dat regen dat we zullen krijgen, er was eerder wel wat regen voorspeld maar nu ben ik niet meer naar de regenradar gaan kijken, kan best zijn dat we toch wel een paar druppels zullen krijgen die eruit vallen als die wolk helemaal over ons voorbij komt . . . afwachten !

In dit weekend heb ik eigenlijk niet echt veel gedaan, wel wat eten klaar gemaakt, een deel was er al klaar en sla gekuist, tomaten gesneden in vier zodat ik de zaadlijsten eruit kon halen en alleen het buitenste met nog wel een pel over bleef, ik heb dat tegenwoordig liever zo omdat ik dan rustig verder kan eten zonder dat je daar onder in je bord een waterige saus krijgt van al wat je erbij had gevoegd.  Op dinsdag was het dus koude schotel in de late namiddag met gekookt ei, garnalen, nog een rest van gekookte boontjes, verschillende slasoorten en daar moest ik het dan ook mee stellen, het was genoeg voor mij en sla lag er nog wat in de koelkast maar dat zal eerder voor woensdag zijn denk ik dan zo, of ik moet meer zin krijgen in bloemkool, is ook steeds lekker, zowel warm als koud, gelukkig dat er zo toch een aantal groenten zijn die je op verschillende manieren kan eten en dus ook klaar maken !  Op de middag had ik een lichte pasta met wat kippenballetjes eronder klaar gemaakt, samen met wat groenten en dat smaakte ook, daarop een lekker sausje en je hebt een eenvoudige schotel zonder al te veel werk.

Vroeger maakte ik dat ook wel klaar met een mengeling van groenten eronder verwerkt zoals wortelen, erwtjes, wat maïs en wat nog allemaal, als het maar smaakt, eender of het een specialiteit is van hier of ginder, wat je hartje lust en je eet het graag, meer moet dat niet zijn !  Je honger is gestild en morgen is er weer een dag dat je iets anders kan klaar maken, zo denk ik erover.  Ik zat dan op maandag ook nog met soep maken in mijn hoofd bezig maar dan dacht ik dat ik dat ook nog in de komende dagen kan klaar maken, nu heb ik er even geen zin in en dat is omdat het warmer is en mensen dan meestal iets koud eten, al is dat niet altijd zo! 

In de namiddag heeft hier vaak een donkerkleurige vlinder rond gevlogen, wat hij zoekt of waar hij wil gaan zitten, ik weet het niet, ik hield hem tussendoor wat in het oog maar hij vliegt dan ook nog even tot opzij naar die andere appartementen die boven het mijne zijn maar ietwat vooraan dus boven dat gedeelte blinde muur.  Staan daar misschien bloemen die hij of zij graag bezoekt en zit daar iemand op het terras, ja, ik kan dat van hieruit niet zien, maar dat kan best.  In ieder geval in die hoek hier naast mij aan het raam is hij of zij vaak geweest, zit daar te fladderen maar ik heb daar een product gespoten en misschien ruikt hij of zij dat wel, ik heb er geen idee van, maar zou best wel andere insecten kunnen weghouden uit die hoek onder het bovenhangend terras.  Nochtans een goede plek om te komen rusten als het mocht gaan regenen, dan zie ik hier vaak van die nachtvlinders een plek zoeken, het zijn echt wel grote nachtvlinders want hun vleugels zijn dan toch al dicht geplooid maar dan nemen ze nog een redelijk stuk van die muur in om zich rustig te laten zitten als het mocht regenen.

Op dinsdag heb ik ook naar de koers gezien in Leuven, ja dat is een stad die je toch wat kent en dan wil je dat zien ook, niet de hele koers gevolgd maar wel het laatste gedeelte, dat is het voornaamste want dan worden er beslissingen genomen die goed uitdraaien maar die ook verkeerd kunnen uitwerken, dat zal dan pas in de finale zichtbaar worden.  De Lie heeft gewonnen, dat weet ik zeker maar de anderen hebben ook goed gereden natuurlijk, er kan dan ook maar één persoon de eerste zijn, anders zal er via een finishfoto worden gekeken wie er nu juist zou gewonnen hebben !  Ze kunnen dus nooit met twee eindigen . . . !

En die wolk, wel, ik zie nu weer meer delen blauwe lucht dan dat er wolken hangen, dat kan best binnen dit en een kwartier gans anders zijn maar van regen zal er zeker niks in zitten volgens mij.  In ieder geval ga ik me nu rustig voor de tv zetten met mijn puzzelboekje, de tv aanzetten in afwachting dat het nieuws gaat beginnen en daarna krijgen we weer een hele blok sport.  Soms kijk ik daar gewoon niet naar als ik naar iets anders wil kijken dat voor mij belangrijker is, we zien wel wat ze ons nog te vertellen hebben en daarna beslis ik.  Een heel fijne avond wens ik iedereen nog toe en geniet er maar van, deze avond misschien voor mezelf eens wat vroeger naar bed trekken, het was gisteren weer mis met die installatie van tv en alles wat samen hangt. 
Opeens : op mijn tvscherm komt tekst op, gewoon het merk en type van toestel, daarna wordt het beeld wit, of bijna wit en blijft zo staan, zonder meer.  Ge zet dat dan af en daarna rond 00u15 of iets later, springt die tv weer aan, ook de tvbox en blijft spelen, ik denk dat er nog een uitzending van het nieuws of zo bezig was, of een herhaling.  Daarna weer afgezet en niks meer ervan vernomen.  Maar je weet nu ook nooit of die tv tijdens de nacht niet op staat en stroom verbruikt, er zit immers geen "aan"- en  "uit"knop op die tv.  Ik weet ook wel dat ik die op een latje kan zetten zo met een schakelaar eraan zodat ik die wel kan uitzetten, maar wat dan met de opnames die in de late avond gedaan worden en in de vroege morgen ?!  Ik weet ook wel dat er dat niet veel zijn maar toch valt dat voor dat die blijft opnemen op mijn commando.

Ik was eergisteren rond 22u30 naar bed gegaan omdat ik voordien niet zo goed had geslapen, ik heb wel even wakker gelegen maar dan ben ik toch vrij snel ingeslapen.  Maar tijdens de nacht kreeg ik krampen in mij benen, ben een paar keren uit bed gemoeten omdat het maar niet ophield en doorwerkte en ja, dan moet ik op koele vloer kunnen lopen met mijn voeten zodat die krampen schrikken en de spieren niet meer verkrampt over komen, wat alles wat kan oplossen, al lukt dat niet altijd, deze twee keren dus wel maar ik heb die momenten dus ook niet door kunnen slapen en dat voel ik al van in de namiddag dat ik slaap te kort kom, al is dat niet zoveel maar toch.  Ik probeer daar toch telkens wat rekening mee te houden en een normaal slaappatroon aan te houden met weinig verschil in begintijd van slapen gaan.

Geniet nog van het zachte zomerweer en maak er ook mooie dagen van, eender hoe je dat doet !  Groetjes.








Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!