Woensdag, naar de kapper en verder ?!

 


Ook al begint de dag grijs en krijgen we niet zo vaak de zon te zien als we zouden willen, de dag begint en we moeten er doorheen.

Maar eerst nog wat over gisteren, ik kreeg het in mijn bolletje van de vloer te poetsen, ja, ik wou toch met de stofzuiger alles weer proper maken maar omdat er overal zoveel vuile plekken waren gemaakt, gewoon door zelf door een spat water te lopen, wou ik toch alle weer eens onder handen nemen.  Niet echt uitgebreid poetsen maar dadelijk aanvallen waar het vuil was . . . en dat was zowat overal.  Een mens loopt van de ene plek naar de andere en als je tussendoor nog wat met water bent bezig geweest zoals de bloemen gieten, dan weet je het wel dat er meestal wat meer is op te ruimen dan wat je met het blote oog dadelijk ziet !

Voor de middag had ik al zo goed als alles behalve de living gedaan, en dat is vrij veel op een niet echt lange periode.  Ook al had ik op de middag weer even mijn rust nodig, heb ik genomen ook en daarna ben ik er maar weer in gevlogen, de werken aan het plaatsen van zonnepanelen en de aansluitingen verder binnen verzorgen, was nog steeds bezig, ook deze morgen ben ik daardoor wakker geworden, al was het gewoon op de tijd dat ik anders ook uit mijn bed kom.  Echter vandaag wou ik nog wat langer blijven liggen maar het boren hier en daar liet me dat niet toe, je blijft dan toch niet liggen luisteren en staat beter op !  Ja, ook zo kan je dag dan beginnen, al krijg je daar vooraf geen verwittiging van maar ja, dat moet je er maar bij nemen wanneer je met twintig appartementen hier samen woont in de huidige samenstelling voor zover ik dat weet. 

Zelf heb ik geen zonnepanelen laten zetten, en waarom niet hoor ik je dan vragen, loont dat voor mij als je toch al zo weinig energie gebruikt en wat voordeel heb ik daar dan anders aan mocht ik het leggen ?!  Dat waren de vragen die ik me stelde en waarom zou ik toch een aantal briefjes van 1000 moeten neertellen eer het zover was en dus kosten maken, en waarom ook.  Ik weet dat we met herbruikbare energie en dergelijke moeten rekening houden en dat de voorraad aan materialen waaruit we kunnen putten, niet echt onuitputbaar is en we daar misschien wel heel hoge kosten op gaan betalen na verloop van tijd, maar weegt dat nu op om daarvoor nu die panelen te leggen en daar je energie uit te halen.  Vandaag zouden ze niet echt veel opbrengen met die grijze wolken die ik hier zie hangen ! 

In de namiddag ben ik dus op pad en ik hoop dat ik dan ook droog en wel kan thuis geraken, ik ga toch mijn regenvestje aan trekken, kwestie van goed voorbereid daar aan te komen.  Een paraplu in je handtas mee nemen is ook telkens handig en je weet maar nooit dat het eens zou gaan gieten, al kan je hier of daar wel gaan schuilen maar droog thuis geraken zal er dan niet echt in zitten, dus we zorgen dat we voorbereid op stap gaan in de namiddag.

Om eten moet ik me geen zorgen maken, 'k heb gisteren groenten gemaakt voor vandaag erbij dus die staan zo goed als klaar, ach ja, ik moet nu mijn ontbijt nog gaan aanspreken want ik zit hier weer te tokkelen op dat klavier van mijn computer.  Als ik dat gedaan heb gekregen dan mag mijn dag beginnen en kan ik met een gerust hart doen wat ik wil in de voormiddag en straks kom je weer wat "nieuwer" voor de pinnen als je haren weer gefatsoeneerd zijn !  Dat er daarna nog veel zal gedaan worden hier in huis durf ik te betwijfelen, al is er nog steeds een strijk die staat te wachten of liever die er "hangt" te wachten !  Zou ik daar nu niet aan beginnen of wachten we totdat de week bijna op zijn einde loopt ?!

Mijn dag is vandaag niet echt druk te noemen, we nemen onze tijd en doen wat we moeten doen : naar de kapper gaan en daar weer wat uitleg geven over het ene of andere, weet je nog dat ik daar wat papieren ben gaan binnen steken terwijl ze met vakantie waren.  Ik hoop dat ze die papieren hebben gevonden, ze zaten nochtans in hun brievenbus, ik zal het wel te horen krijgen, in ieder geval hoop ik dat ik er toch iemand heb mee verder geholpen.

Nog een heel fijne woensdag, dat doet me eraan denken dat ik vandaag toch ook nog de blauwe zak zal moeten buiten zetten !, maar dat is geen zwaar werk, het is letterlijk licht op te nemen.  Het is eens wat anders dan containers, ach, we geraken ook die dag wel weer doorheen, en verder moet ik me niet te veel zorgen maken, gisteren nog wat geregeld in verband met mijn tanden, ik hoop dat alles nu goed geregeld is dat ik ook met betalen nog verder kan gaan dan normaal.  Ja, dat had ik gevraagd aan de bank omdat ik toch wat boven mijn daglimiet zou gaan bij de tandarts, weer iets bij geleerd en ja, tegen dat je het weer zou kunnen nodig hebben, ben je dat toch weeral vergeten ook maar nu ben ik toch ook iets slimmer geworden in die zaken !

In ieder geval, geniet van je dag, zo even overdenken doet je beseffen dat je dag toch weer wat drukker zal worden dan eerst gedacht, geen nood, we slaan er ons wel doorheen, een heel fijne dag nog en probeer er ook maar een mooie dag van te maken, ook al kan je niet zoveel tijd buiten doorbrengen dan gewenst.  Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!