Donderdag, krijgen we terug mooi weer ?!

 


Donderdag, zo ver zijn we reeds in de week, morgen nog een dag en de werkweek is weeral voorbij, het vliegt voorbij, zeker wanneer je er niet zit op te wachten !  Ach, als we maar wat meer mooi weer zouden krijgen zoals het gisteren toch ook wel gedeeltelijk was.  In de voormiddag viel er wel regen maar nadien droogde alles op en scheen de zon uitnodigend, ik dacht in de voormiddag net mijn boodschappen te gaan doen maar was er dus aan voor de moeite.  

Die boodschappen zullen vandaag moeten gedaan worden, is ook een goede dag om die te doen maar eerder wachtte ik tot het vrijdag was, al vond ik dat soms wel wat te laat op de week.  In de namiddag moest ik naar de kapper en daarna nog een ommetje gedaan om toch weer wat frisse lucht te happen en daarna toch maar naar huis toe, al dacht ik er nog even aan om bij de beenhouwer naar binnen te gaan om wat vlees mee te nemen maar dat heb ik wijselijk niet gedaan, al is mijn voorraad echt wel erg geslonken in de diepvriezer.  Maar mocht ik zin hebben in een lekker mals stukje vlees dan kan ik snel mijn stukken konijn naar boven halen want dat had ik er al een paar weken geleden in gestoken nadat ik het had klaar gemaakt.  En dat is altijd lekker en o zo mals !  Misschien moet ik dat maar beter houden voor in die periode dat ze aan mijn tanden hebben gewerkt, of beter gezegd : wanneer mijn tanden er zijn uit gehaald !  Immers dat is toch eerst de bedoeling en daarna die implantaten zetten en een voorlopig gebit aanbrengen.  Waar na een hele tijd later, toch ook de definitieve tanden kunnen erop worden vast gezet !

Groenten moet ik ook meebrengen maar welke, eerst toch eens goed kijken wat ik best kan klaar maken en wat ik daarvoor nodig heb allemaal.  Ik wou ook nog wat lekkere saus  klaar maken om bij zowel vis als vlees te eten een soort van paprikasaus met kruiden erin verwerkt, op basis van bouillon en wat wijn.  Ik vrees alleen dat mijn lijstje geen kleine lijst zal blijven als ik zo alles wil maken wat er binnen mijn goesting allemaal is, dat kan meer zijn dan je kan denken.  Maar als ik echt niet weet wat ik bij een steak moet eten dan maak ik er gebakken champignons bij en die smaken steeds zo lekker dat ik er meestal te kort heb !  Of er te veel van eet, net hoe je het wil zien maar dat is geen schande, mij smaakt ook alles, er zijn maar weinig voedingswaren die ik echt niet lust, tenzij het iets pikant is, daar moet ik vanaf blijven willen mijn maag en darmen gezond blijven ! 

Vandaag wil ik nog eens rustig door brengen, hopelijk is er geen mens meer die er aan denkt om te gaan boren hier en daar, neen, ze doen maar, als het werken aan die zonnepanelen deze week maar gedaan geraakt, ik hoop van wel want morgen zijn we al een dag verder en dan blijft er niet zoveel meer over. En ik weet het ook wel dat mensen hun werk moeten kunnen doen maar dat boren op momenten dat het net niet zo goed voor je uit komt, het moet dan maar, ook al ben ik er geen voorstander maar, werken mag maar het mag niet blijven duren.

Wat er me scheelt weet ik niet zo goed, toen ik vandaag op de middag mijn schoenen aan trok, waren die zo vast aan mijn voeten dat ik ze bijna niet kon verdragen.  Ik deed de nestel wat losser en dan leek het ietwat beter te gaan maar het was nog niet echt dat wat ik ervan verwacht had.  Iets later ben ik toch ander schoeisel gaan aantrekken en daarna voelde ik dat het wat beter was dan voorheen, ook tijdens mijn kleine uitstap naar de kapper en later nog even verder door en zo weer naar huis toe, een klein ommetje was het maar maar het deed me deugd.  Misschien morgen toch weer een andere ommetje maken als het weer het toelaat; weergoden, zorg ervoor dat het morgen redelijk weer is, zoals vandaag maar dan te beginnen van in de vroege voormiddag !?

Seffens ga ik wat koffie zetten, ik wil een boterham gaan eten en een stukje van die Zwarte-Woudham eten en misschien ook een stukje kaas snoepen, ik weet het zo niet maar ik heb er nu zin in terwijl ik dit neer zet, dat wil zeggen dat een mens grote goesting krijgt !  Weet ge, sms zijn van die gewone dingen die een mens in huis heeft, toch nog veel dingen die lekker smaken ook, en waarom zou ik dat niet gaan eten als je er zin in hebt, waarom niet ?!  Ik zie op dit moment hier een donkere wolk over komen , ze trekt schuin over ons voorbij, de zon is even verstopt maar zal zo wel weer te voorschijn komen !  Het is iets van voorbijgaande aard maar toen het eerder een onweer was toen werd het toch zo donker, een paar mensen hadden het er nog over toen ze ook bij de kapper aan kwamen.

Ik kijk nu even uit naar de donderdag, ik hoop dat het een heel mooie dag zal worden, zonder al te veel regen want die kunnen we wel even missen, ik wil gaan boodschappen doen en dan wil ik gerust naar huis toe kunnen komen zonder nat te worden, al is dat vaak ijdele hoop maar ja, we zien wel.  Maak van de donderdag nog een heel fijne dag en vergeet vooral niet te genieten van ieder moment ! Groetjes.





Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!