Dinsdag, nog een zonnige warme dag ?!


Een heel fijne dag aan iedereen, geniet van alles wat deze dag je mag brengen, ik hoop dat je er gelukkig mee bent !  Niet iedereen heeft even graag dat het zo warm is maar ja, dat moet een mens er maar bij nemen, denk ik dan bij mezelf.  Al heb ik wel medelijden met mensen die ziek en bedlegerig zijn, mensen die moeten werken onder zware omstandigheden zoals verpleging en dergelijke, ook mensen die de baan op moeten en steeds maar die zon moeten trotseren, niet iedereen heeft het even gemakkelijk in het leven . . .

Maar ook met dit warme weer slaan we ons er wel doorheen, in de voormiddag gaat dat hier vlotjes van de hand allemaal, ik lees mijn krant online en dan ook nog even langs de blogs gaan die er zijn en die mijn aandacht krijgen, meestal zet ik wel iets hier en daar maar niet altijd, ik vergeet het ook wel vaak moet ik zeggen, en dan zeker als ik om de ene of andere reden gehaast ben, dan kan het niet snel genoeg gaan vaak !  Dat is echter niet iedere dag want ik ga nog wel wat ander nieuws lezen dat doorgestuurd word via mail en dat brengt ook wel wat werk met zich mee eer je overal doorheen bent ! Maar geen nood, de voormiddag is nog lang en meestal wacht ik dan ook tot het bijna middag is geworden eer ik aan mijn warm middageten ga beginnen !

Vaak zet ik dan nog de tv even aan om te zien of er die dag nog wat is dat de moeite loont om te bekijken, of programmeer nog snel een film of dergelijke, die ik eerder niet had gevonden maar nu ineens te zien krijg op het zendschema, ja, het kan van alles zijn wat een mens doet.  En het meeste van alles doe ik het opruimen, dat is iedere keer wel weer nodig wil je alles goed in orde houden, er valt ook heel wat te sorteren tegenwoordig en daar kruipt ook wat werk in, evenals het zuiver houden van je afvalcontainers, ja een mens heeft nooit gedaan, ook al denk je dat vaak.

In de namiddag is het hier afwisselend naar tv kijken of naar het nieuws op de middag, al is dat ook al niet veel zaaks dat ze daarin vertellen, alleen het weer is wat ons het meeste nog interesseert, ach, ze hebben het ook niet altijd juist en wat ik nog het meeste van alles doe is naar mijn gsm kijken en de site oproepen van de regenradar, als daar niks op te zien is dan mag ik gerust gaan wandelen, al heb ik dat in de laatste dagen nu ook weer niet zoveel gedaan, in de namiddag is het meestal veel te warm voor mij om naar buiten te trekken.  Ik ga dan wel verder op de temperaturen die mijn thermometer op het terras aangeeft, zo rond 16u denk ik dat die wel op zijn hoogste zal staan, toen ik ging kijken gisteren, stond die op 33°, tel er daar minstens 5° vanaf en je zal er ongeveer zijn.

Nadien is het in de hoek waar de zon alweer weg is en er schaduw is gekomen, toch aangenaam om te zitten, niet om lang blijven te zitten maar wel om rustig wat te doen zoals ik in het weekend deed : puzzelen in de weekendkrant !  Alleen blijft mijn tuintafelblad dat uit glas bestaat, we heel warm en moet je voorzichtig zijn als je daar je armen gaat op leggen !  Maar glas warmt snel op en is ook weer snel afgekoeld, ik heb geen idee hoe warm dat zou zijn in volle dag maar je kan er toch niet met blote armen gaan op liggen vermoed ik dan want dan wacht je beter totdat je er met een natte doek bent over geweest om zowel de hitte als het stof weg te nemen.

Vandaag weet ik echt niet wat ik in de namiddag zal doen, misschien wel een filmpje kijken, ik zie wel wat er voor mij nog te wachten staat dat het bezien waard is, er zijn tegenwoordig heel wat filmpjes op die ik ofwel al gezien heb ofwel niet de moeite zijn om naar te kijken, het kan ook anders maar tussenin zit er toch wel ergens eentje dat nog echt de moeite waard is geweest, ik dacht toen echt wanneer het gedaan was : dit was nog iets wat heel erg is meegevallen !

Nog een heel fijne dag iedereen, geniet ervan en maak er een mooie dag van zodat je straks als het avond is kan terugkijken op een dag die je heeft laten lachen ofwel een goed gevoel heeft gegeven.  Allebei samen is nog beter maar dat is zelden.  Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!