Zaterdag, een rustdag voor mezelf . . .

 


Gaan we vandaag de zon wel zien, het is altijd afwachten, op vrijdag immers werd er maar raar weer voorspeld, eerst zonnig, tegen de avond aan zou het regenen en toen ik dit hier neerzette toen scheen de zon nog maar ze was al ietwat gesluierd, ik zag ze volop schijnen ook maar toen was ik nog met mijn opkuis van de vloeren bezig en ja, daarna is er nog wel wat opruimwerk ook te doen.  Al is het meeste wel gedaan, je wil alles toch weer tiptop in orde zien zodat je rustig het weekend kan in gaan.  Ik neem aan dat niet iedereen dit doet maar zo ben ik nu eenmaal ingesteld en zo kan ik ook genieten van de rust van datzelfde weekend, tenminste als er niemand op bezoek komt.  Maar zo vaak gebeurt dat nu ook weer niet dus ja, we proberen er steeds het beste van te maken en te zorgen dat alles in orde is.

De vrijdag is dus vrij druk geweest, in het begin toch maar daarna kon ik ook wat uitrusten, mijn rug heeft dat tegenwoordig echt wel nodig maar daarna denk je daar al niet meer aan en je doet gewoon wat je normaal doet en dat is maar het beste ook.  Deze morgen was ik al vroeg op pad, mijn buurman was ook al onderweg naar het warenhuis, en ikzelf ging eerder in een slakkengangetje naar de apotheker.  Daar moest ik nog wat ophalen dat voor mij was besteld en nadien nog wat vragen gesteld over het ene en andere en dan toog ik op weg voor mijn echte boodschappen, die in het warenhuis.  Maar ook daar was ik vrij snel weer terug op weg naar huis toe, het vlotte vrij goed en ik was zo goed als thuis toen mijn buurvrouw, die ook nooit verlegen zit om een praatje, op weg naar de beenhouwer, ze had daar wat besteld en ging dit afhalen.

Wij stonden daar dus te praten en toen kwam een buurman met de fiets voorbij, die zei nog wat over het weer en ja, daarna zijn wij ook maar weer verder gegaan, de ene weg van haar woning en ikzelf ging mijn eigen woning naar binnen en daar begon dan eerst het uitpakken van de boodschappen, alles mooi weg zetten en dat was het dan weer.  Ik las nog snel iets op de verpakking van wat ik van bij de apotheker had meegebracht en bezag ook nog eens het andere en daarna snel alles klaar gezet, want ook omhoog zetten van tafeltjes en dergelijke hoort daarbij, zeker in de living.  Verder was alles reeds klaar gezet en ik vulde snel mijn emmer, deed daar een paar dopjes van een poetsproduct bij en ik kon beginnen met de vloer.

Na een tijd had ik zo goed als gedaan in de slaapkamers, badkamer en ook de hal en ik besloot maar verder te doen met de living ook nog, alleen moest ik wel de stoelen nog wat weg zetten zodat ik ook daar de vloer goed kon poetsen onder die tafel, daar ligt meestal nog wel wat zoals kruimels brood, zaadjes die in het brood zitten en dergelijke dingen meer, en ja hoor, heel snel die samen geveegd en opgezogen met de kruimeldief zodat ik daarna met water kon beginnen !  Daarna die stoelen weer op hun plek gezet onder de tafel deels geschoven en daarna verder gewerkt, ook de tweede kant gedaan en daarna was het zwaarste achter de rug.  Nog snel even met nat terug over de vloer daar waar de stoelen hadden gestaan en dan was alles zo goed als proper.

Alleen dat laatste stuk in het keuken gedeelte is echt wel telkens vuil te noemen, ik had er in de loop van de week dan ook niks meer aan gedaan en zodoende was er nu wel wat meer werk aan, een keer meer erover heen gaan zou dat wel oplossen maar toch zijn er telkens bepaalde delen die niet dadelijk proper zijn, dus daarom die keer meer dan voor de rest van de living.  En dan trek je naar de berging toe, waar ondertussen mijn was van het beddengoed werd gedaan en daar alles nog mooi gedroogd ook zodat we voor de middag met alles gedaan hadden.

En daarna ben ik naar de kamer getrokken en heb iets anders aan gedaan, ik zweette zo fel maar na de middag was dat ook al heel wat minder.  Ik dacht wat naar buiten te trekken, gewoon even op mijn standenstoel daar te gaan zitten genieten van het mooie weer maar ik besloot wijselijk van dat niet te doen, ik was nochtans volledig ingesmeerd tegen de zonnestralen had voordien ook mijn gelaat waar ik die rode vlekken heb, ingesmeerd met een speciaal product dat de dermatoloog had voorgeschreven.  Dat moet ik nu 6 weken iedere dag twee keren smeren, dat wil zeggen ééns 's avonds en de tweede keer iedere morgen.  Daarna mag ik overschakelen naar maar één keer per dag, dat kan dan ook tegen de avond aan pas want dan hoef ik er in de loop van de dag niet op te letten, wat ook steeds handig is als de zon mocht doorkomen, die zonnestralen geven je dan ook wel weer nieuwe moed en die heb ik tussendoor echt wel nodig !

Dat was het dan voor zaterdag, wat er vandaag nog op het programma staat weet ik niet, hangt vooral af van waar ik zin in heb maar als ik liever wat zit te puzzelen in de krant of zo, dan doe ik dat wel eerst mocht het weer niet denderend te noemen zijn, ik vrees dat het steeds afwachten zal zijn, wat denken jullie ?!  Groetjes.






Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!