Zaterdag, een rustdag voor mezelf, al weet ik nog wel wat te doen . . . !


Volgens wat ik heb gelezen zou het vandaag iets minder mooi worden dan in de voorbije dagen.  Van die voorbije dagen mogen we echt niet klagen, het was tussendoor wel wind maar als je wat uit de wind iets buiten kon doen, dan was het goed te verdragen.  Ik heb toen al lopen zweten, zeker op donderdag, toen heb ik die grond uit de potten gedaan waar nieuwe bloemen moeten in komen, ik was ook zinnens om die laurier nog te verpotten maar dat is nog niet gedaan geraakt, of het moet op vrijdagnamiddag zijn geweest, ik zet dit al klaar op vrijdag omdat ik mijn tijd ook wel eens aan andere dingen wil besteden dan steeds maar aan de computer zitten !

Toen ik op donderdagavond in de zetel was beland, het liep toen rond 19u, ik weet dat het nieuws op stond, had even voordien mijn tv aangezet en ja, ik wou daar ook wel wat van meekrijgen . . . maar toen voelde ik dat ik toch andere dingen had gedaan dan wat ik normaal gewoon ben geweest.  Mijn halsspieren voelden hier en daar stijf aan, was dat nu van iets te heffen of door meer gebogen te staan over die tafel om alles uit mekaar te halen : grond, onkruid, stukken wortels en nog zo van die dingen allemaal, ik weet het niet ?! 
Een tijdje later voelden die spieren weer terug normaal aan en ook in bed voelde ik er niks van, wel als ik mijn hoofd draaide, zowel langs links als langs rechts, ik voelde er nog wel iets van maar weldra ben ik dan toch ingeslapen.  En deze morgen voelde ik er niks meer van, geen stijve rug, geen pijnlijke spieren hier of daar, toch maar telkens zorgen dat we een warme fleece overaan trekken zodat je in de wind niks kan bij op rapen want dat zou jammer zijn, nu dat er weer wat gewerkt werd aan je rug, al voel ik ook aan die rechterheup nog wel wat.

Maar dat lentegevoel dat een mens nu heeft als de zon schijnt, daar moet je toch van profiteren eigenlijk.  Dus ik kan iedereen aanraden om toch ook eens een wandeling te maken, trek je wandelschoenen of anders je stevige schoenen aan om er toch ook eens op uit te gaan, het hoeven geen uren te zijn dat je op pad bent maar een half uurtje per dag zou reeds volstaan en dan geraak je echt niet ver van huis daarmee, dus ik raad aan om toch een vol uur te nemen, zo kom je wel moe misschien maar toch fris en monter ook weer thuis aan en als je dan in de zetel neerploft dan mag je eens daarna je ogen dicht doen, had ik ook in de week en ik heb ze laten doen, het was maar een paar minuten, meer niet want ik had van het nieuws niet echt veel gemist, en toch voel je dat achteraf, het mocht voor mijn part langer hebben geduurd !

Nog een heel fijn weekend wens ik iedereen toe, geniet ervan en probeer toch ook reeds wat dat lentegevoel op te doen, eender waar of hoe, doe het zoals je zelf wil, al is het op een terrasje om wat te drinken, als we maar buiten zijn.  Dat is ook steeds wat ik zelf ervan maak, als ik buiten ben geweest slaap ik de nachten daarna dubben zo goed als anders en ik voel me dan 's avonds ook vermoeider, en die slaperigheid, geen zorgen, die gaat ook wel weer voorbij !  Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!