Dinsdag, toch proberen om wat te doen in huis . . .

 


Vandaag zullen we nog zien of we iets in huis gedaan krijgen, ik ging gisteren immers naar de kinesist en de dag erna weet je nooit zeker of je wel veel kan uitvoeren !  Het is altijd wat afwachten hoe je lichaam daarop reageert maar ik ben iemand die de dag erna nog erop reageert en dan is het beter om toch maar voorzichtig te zijn, al moet ik mezelf niet echt gaan inhouden, die tape die geplakt is op mijn schouders zal dat al wel doen !  Maar ik ga toch proberen van kleine dingen gedaan te krijgen, de grotere zal ik nog zien of het me lukt maar ik wil toch ook weer eens een opgeruimde woning hebben en het poetsen is hier dan toch ook al enkele weken geleden gedaan, al stofzuig ik wel heel regelmatig.  En dat wil ik dan ook eerst wel doen zodat je toch in een propere omgeving iets kan uitvoeren en dat scheelt.

Gisteren heb ik ook kervelsoep gemaakt in de namiddag, kervelsoep met aspergestukjes erin, kan niet slecht zijn en nog een grotere kom ook dan die welke ik meestal gebruik, ik vind dat dit potje met kervel meer kleurt dan dat het vroeger deed, en daarom heb ik een ietwat grotere maat van kom genomen om de soep in te koken, de rest is hetzelfde gebleven, al wil ik nog wel wat courgettes meebrengen van de winkel want die zijn zo goed als verbruikt allemaal.  'k Heb gezien dat er toch grote gaten komen in de schuiven van mijn diepvriezer die in de kelder staat en ja, dan mag je wel weer wat anders mee brengen ook dat je daar in dan weer kan zetten.  Ik weet een schuif die zo goed als leeg is, alleen dat gedeelte van mijn parkkonijn heb ik erin gelegd en dat neemt niet echt veel plaats in.

Verder dacht ik gisteren ook warm eten klaar te maken maar dat heb ik wijselijk achterwege gelaten, ik had op de middag twee boterhammen gegeten en die waren in de namiddag nog niet verteerd, ik heb daarna dan maar een groot bord soep gegeten met een boterham en daartussen lag een stukje gerookt vlees, meer was het niet.  Toen ik me hier neerzette aan de computer, had ik voordien een klein bordje genomen en daar wat druiven opgelegd, die heb ik hier nog lekker naar binnen gespeeld, terwijl in het kookeiland mijn vaatwasser reeds aan het draaien was, zodat tegen de avond aan alles gedaan is en de rust hier weerkeert, mag ook wel eens zijn.

Voor vandaag heb ik eigenlijk geen enkel idee wat ik zal uitvoeren of kunnen uitvoeren, we zien wel hoe het loopt allemaal, lukt het niet zo goed dan probeer ik wel iets anders, desnoods nog eens een wandelingetje maken, mag ook wel zo heeft een mens nog wat meer beweging.  Al had ik die gisteren ook wel omdat ik steeds alles te voet doe, dus ook die afstand tussen mijn woning en de kinesist, al is dat maar een kwartier, of zelfs nog niet helemaal.  Maar als ik wandel hoef ik dan ook weer niet dringend ergens aan te komen, ik doe het heel rustig zodat ik ook mijn pijnlijke spieren niet meer belast dan nodig, het is wel genoeg geweest in de laatste tijd, nu mag alles ook eens in de juiste richting uit gaan en dan kunnen we heel rustig naar de zomer uitkijken, want immers, we zijn in de lente aangekomen en het is ook vrij zacht, ik hoop dat het zo nog even blijft, niemand is daar kwaad om, ook ik  niet en ik hoop dat ik tussendoor wel eens wat zou kunnen opruimen op mijn terras en daarna zien we wel weer hoe het dan gaat.

Volgende vrijdag moet ik me nog een keer laten behandelen en dan zullen we zien hoe vaak ik nog moet gaan, dus volgende vrijdag moet je ook al niet te veel op mij rekenen om hier iets uit te voeren, want dan gaan we het weer het weekend tegemoet en zo gaat de tijd snel voorbij, ik probeer alles te doen wat ik moet doen en ja, we zien dan wel waar we uitkomen ?!

Nog een heel fijne dinsdag wens ik iedereen toe, geniet van de rust en van de zachte temperaturen, luister naar de vogeltjes die toch ook al wat fluiten in de morgen, kijk naar de natuur die stilaan wakker wordt uit de winterslaap en breng wat meer tijd door buiten als je daar de kans toe krijgt.  Groetjes.




Reacties

  1. dag chrisje , inderdaad , LENTE vandaag , maar niet echt , hier grijs en af en toe druppelt het
    ik zou ook heel graag hebben dat de tuin al wat opgekuist wordt , maar mijn vaste tuinhulp ziet het niet zitten , zegt : ik kom pas in mei , heb het bureel laten weten dat het April zou moeten zijn --- MAAR ---- afwachten , misschien zoek ik een andere ---
    verder , niets nieuws hier , saai zou ik het noemen --- liefs Ani

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!