Woensdag, ook tegelijk Aswoensdag . . .


Vandaag is het Aswoensdag, de dag dat de christenen een assenkruisje gaan halen in de kerk, zo was het vroeger toch maar ik meen dat die gewoonte helemaal aan het verdwijnen is, hoe lang het geleden is dat ik nog een askruisje ben gaan halen, ik kan het me al gewoon niet meer herinneren . . . maar het was vroeger zo.  Vanaf dan begon de vasten voor Pasen en ja, ook dat feest staat dan ook al zo ver niet meer van ons af.  Maar meer ga ik er niet over zeggen, iedereen doet voor mijn part wat hij of zij wil, eender van welke godsdienst hij of zij is en ja, dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken.

Gisteren ben ik dus mijn mondvoorraad gaan bijvullen, ik dacht er eerst aan om het op maandag te doen maar dan is het warenhuis maar een halve dag open en dan zijn niet alle rekken volledig bijgevuld.  Wanneer je dan op dinsdag gaat na de middag dan vind je zo goed als alles weer in de rekken, dat is iets wat scheelt, dan hoef je daarna niet weer terug te komen van iets wat nog niet was bijgevuld.  Maar ook dan kan je wel iets vergeten zoals ik deed, ik stond aan de kassa te betalen en ineens schiet me dat te binnen dat ik nog vlees was vergeten mee te nemen aan de "verstoog", ja, dan moet je natuurlijk terug gaan hé.  Ik mocht mijn kar met aankopen langsheen de kant zetten en de dame aan de kassa zou alles wel in het oog houden terwijl ik mijn vergeten aankopen ging doen, dat lukte vrij snel en ik was vijf minuten nadien alweer aan de kassa om de rest te betalen !  En vlak daarna vertrok ik dus terug naar huis toe, te voet wel te verstaan met aan de ene hand een grote zak gevuld met toiletpapier en een klein potje bloemen in het zijvak zodat die bloemen niet in de verdrukking kwamen, in de andere mijn karretje vol geladen met allerlei groenten en fruit en nog wel wat anders ook daar tussenin.

Mijn koelkast zat weer bijna vol, al dacht ik er daarna aan dat ik toch wel binnen een dag of wat zou terug moeten gaan om nog wat kaas bij te halen want ik had er maar voor één enkel ontbijt meer staan, of gaan we dat uitstellen tot op donderdag of vrijdag, we zien wel hoe de volgende dagen verlopen.

Verder heb ik niks speciaal gedaan eigenlijk, wel eten gemaakt op de middag : witte selder met witte saus en dat heeft me vrij goed gesmaakt ook, daarbij een worst gebakken, ik had nochtans nog heel wat soorten vlees in de diepvriezer zitten maar ik had zin in een worst, die worsten zullen weer veel te snel op geraken !  En vlak na de middag zat ik daar wat rustig weg te soezen maar slapen, neen hoor, dat komt er bij mij nog altijd niet van !  Ook al voelde ik me deze keer echt wel heel rustig en voldaan door goed te eten maar ja, als het niet komt dan blijft het maar weg !

En de namiddag is dus reeds goed gevorderd, het loopt tegen vieren aan in de namiddag, tijd om ons vieruurtje te gaan eten : een geschilde peer !  Daarna ben ik zinnens om eens een beetje in mijn boekje te lezen wat ik meebracht, een magazine eigenlijk en daarna belanden we maar weer in de zetel om naar tv te gaan kijken, of er wat op is, ik weet het niet maar meestal programmeer ik mijn gewone programma's steeds vooraf en ja, ook deze keer zal dat zo weer gebeuren.  Al bekijk ik tussendoor ook wel eens wat anders, het moet niet altijd hetzelfde zijn waar je naar kijkt, de wereld is zo groot en ook andere dingen mogen eens aan bod komen, gelukkig maar !

De laatste avonden ben ik heel ontspannen naar bed toe gegaan, met het gevolg dat je toch wat sneller kan in slaap geraken en dat voel je dan zelf toch ook wel achteraf.  Maar die rust die ik vroeger voelde, die heb ik niet vaak meer terug gevonden, komt het omdat je steeds zo onrustig bent geweest of dat je met zoveel in je hoofd zit, het kan allemaal, ik weet het ook niet, de aard van het beestje noemen ze dat dan.  Wanneer ik ben gaan wandelen in de namiddag en niet zo maar een half uur of een uurtje, neen, iets meer wel dan dat, dan val ik vrij snel in slaap, tenminste als ik niet ergens achteraf begin pijn te voelen maar ja, dat heb je zelf niet in de hand.  Wat houdt me dan echt tegen om snel in te slapen, geen idee , nadenken zeker over alles en nog wat, en uiteindelijk weer klaar wakker worden.  Net zoals in de week geraakt ik niet in slaap, stond weer op en heb een beetje whisky in een proefglaasje gedaan en dat snel opgedronken, daarna nog een glas water gedronken, naar het toilet geweest en dan in je warme bedje beland, ik weet niet of het toen lang geduurd heeft eer ik sliep maar ik meen dat ik vrij snel in dromenland lag . . . !

Nog een heel fijne woensdag wens ik iedereen toe, voor wie vakantie heeft, geniet ervan en wie weg is van de eigen woonst en elders verblijft, geniet van alles wat er is want verloren tijd komt nooit meer terug !  Denk daaraan en doe wat je graag doet, dat is iets wat iedereen kan toepassen, probeer het maar !  Groetjes.





Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!