Donderdag, vandaag zal het toch wat poetsen worden, of niet ?!


Gisteren al mijn ruiten gekuist, gelukkig kreeg ik tijdig gedaan, niet dat daar een tijd op staat maar ik werd een paar keren onderbroken door de bel die ging en ja, dat zet je dan toch weer wat achteruit iedere keer.  Op de middag heb ik maar snel wat soep gegeten en daarna een stukje vlees dat er was overgebleven, samen met een boterham en dat kan ook wel eens smaken, al had ik verder niks klaar gemaakt, zelfs geen aardappelen, niks stond er klaar. 

In de morgen was ik daar reeds aan begonnen en had mijn vaatwasser laten staan, gevuld en alles nog wel maar wel reeds afgewassen spullen, ik heb zelfs mijn thermos met koffie laten staan met het oog op misschien tussendoor eens een tas koffie te drinken, niks van dat alles heb ik gebruikt.  Want eerst werd ik dus door de eerste bel opgehouden met kuisen van die ramen, een heer belde aan met het bericht dat hij alle liften kwam controleren die nog vrij recent in gebruik zijn genomen.  Hij gaf daar wel een degelijke uitleg aan maar ik stond daar met mijn sleutel in de hal, samen met hem en hield in het oog wat hij dus aan het doen was, ik weet dat je beter iemand niet echt kan vertrouwen dan steeds maar gewoon alles voor waarheid aan te nemen . . . en bedacht me ineens dat ik mijn terrasdeur nog had open staan.  Ik was immers langs de buitenkant reeds met de ramen bezig en daar werd ik dan opgehouden, als er iemand iets slechts in de zin had dan was ik eraan want ik was onvoorzichtig geweest, deur open en ik kon die niet in het oog houden van in de hal.  Dus in de toekomst steeds eerst voor jezelf zorgen en dan voor wie er komt aanbellen !

Daarna hervatte ik de werkzaamheden en toen ik binnen was gegaan omdat ik aan de achterkant, wat het grootste gedeelte glas is van mijn living, daar had ik toch al gedaan, wou dus naar voor gaan beginnen maar de bel ging weer net toen ik me had in de zetel gezet en de tv had aangezet om even te kijken wat er vandaag allemaal op was en wat ik kon zien of opnemen.  De buurvrouw van het eerste was hier, Josephine, die haar man vorig jaar ook is overleden.

Ze vroeg me of ik zinnens had om ook eens mee te gaan eten in het rusthuis hier in de buurt, daar kunnen buitenstaanders, mits zich op voorhand in te schrijven, ook iets gaan eten en dat enkel voor de prijs van 9€ wat niet veel is want daar kan je zelf niet voor koken.  Alleen ben ik iemand die graag zelf wat in mekaar steekt om te eten, de ene keer dit en de andere keer dan weer dat, zo had ik er niet snel genoeg aan gedacht om met Valentijn wat scampi voor mezelf klaar te maken, gewoon bakken met wat look en boter en daarbij een bordje salade, ik had alles in huis maar had er niet aan gedacht.

We zaten hier rustig samen te praten in de zetel en op een moment realiseerden we ons dat het al middag was, die ramen vooraan zullen moeten wachten totdat ik iets heb gegeten dacht ik bij mezelf, en ja, zo was het ook goed, het was nog geeneens 15u toen ik reeds met alles had gedaan.  Wat ik daarna nog moet doen is de vloer eens onder handen nemen want hier en daar werd wat met water gemorst en dat wil je achteraf niet steeds zien op die vloer, ik ben toch zo dat ik dat zo snel als mogelijk weg wil.  Maar geen nood, een stofzuigbeurt stond al op mijn lijstje in mijn geheugen en daarna wil ik er wel eens met water doorheen gaan, wat ik eigenlijk ook op woensdag reeds zinnens was !

In de namiddag had ik dus volop nog de tijd om even uit te rusten, mag ook wel eens zijn, al had ik me eerder wel voorgenomen om mijn was op te vouwen van dat beetje dat nog moest gedaan worden, de rest had ik eerder al opgevouwen maar ook dat is blijven staan.  Dus wat zal er vandaag nog gedaan worden : die was uit de voeten en dan wat opruimen hier en daar zodat alles klaar is om met nat een beurt te krijgen, wat vrij vlot gaat, tenminste als je alles in de hoogte kan zetten, doe ik ook met mijn wasmanden en met alles wat er tegen de grond staat.

Dan was ik nog bezig met te rommelen in mijn kasten, alles eruit wat te oud is en wat toch niet meer past, je zou ervan versteld staan hoeveel het ondertussen reeds is geworden en de hoop zwelt nog steeds maar aan, alleen moet ik het eens in een doos zetten, tenminste toch dat wat nog draagbaar is, de rest kan ik wel ergens anders kwijt.

En zo was die woensdag, die ik had uitgekozen om zoveel als mogelijk te doen, ook heel wat ingekort maar misschien nog goed ook, zo overdreef ik niet voor mezelf want je bent bezig en wil daarmee gedaan krijgen maar dat is ook niet altijd zo goed, het mag ook wel eens gedaan zijn op een moment ofwel een beetje rust inbouwen !  Ik werk graag en vooral dan in de grond en dat poetsen maar je voelt daarna dubben zo goed wat je hebt gedaan en als je jonger bent gaat dat weer snel uit je systeem maar tegenwoordig blijft er wel ergens wat pijn doen en dat is niet altijd even gezond !  En overdrijven is nooit goed maar je doet het soms wel zonder dat je er erg in hebt, nog wat verder doen en ik heb met alles gedaan, oké maar dan tussendoor wel even een kleine pauze, dat mag en moet zelfs wil je gezond blijven !  Ik zal het goed in mijn oren knopen maar of ik het altijd zal doen is nog wat anders, ach, de aard van het beestje zeker, als je bezig bent dan doe je dat graag verder tot je met alles hebt gedaan, ik weet het maar daar is nu de tijd van door, hoor je dat ?!

Nog een heel fijne donderdag voor iedereen, ik weet niet of die nog even mooi zal zijn maar misschien begin ik nog aan ons terras om alles vrij van bladeren te maken, ik vond er overal, zelfs onder de potten die op wieltjes staan, daar kwamen er ook nog onderuit, dus ik zal goed moeten uitkijken van waar ze komen allemaal eer ze allen zijn opgeruimd !  Of ik vandaag donderdag met alles gedaan zal krijgen, geen idee maar proberen zal ik, op mijn terras sta ik nog altijd wel in het droge mocht het even gaan regenen, je weet maar nooit, al geven ze nog mooi weer, regen valt er soms zonder dat je er erg in hebt ! 

Vergeet vooral niet te genieten en ben je het vergeten er komt daarna nog wel een dag dat je dat kan, iedere dag is er goed voor en ook ik zal tegen het einde van week blij zijn dat alles wat opgefrist is, maar dat is pas wanneer ook alles is gedaan wat ik in mijn gedachten heb !  Groetjes.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!