Dinsdag . . .


Een mooie nieuwe dag wens ik iedereen toe en probeer er toch ook een beetje van te genieten terwijl we nu weer dat mooie weer bij ons hebben !  Het is niet iedere dag zo mooi maar gisteren kwamen er in de namiddag wolken op steken en eerlijk, ik vond dit niet zo goed want ik genoot van die zon op mijn huid !  Maar na een tijdje moest ik toch naar binnen gaan, ik wou daar niet blijven zitten in mijn topje en kou krijgen, niet dat ik echt een koukleum ben maar ik kies altijd voor het te voorkomen zodat ik nog gezond blijf, wie kan me dat kwalijk nemen ?!

Gisteren had ik nog een tijdje een buurvrouw wat gezelschap gehouden, ik zei dat ze gerust mocht verder doen met wat ze bezig was en dat deed ze dan ook.  Ik ben wat later wel vertrokken, nu was ik eerder wat gerust gesteld en toen kon ik buiten nadien gaan genieten terwijl de zon zo mooi scheen, al ben ik toch wat laat naar buiten gegaan maar ja, wie weet dat allemaal op voorhand, ineens die wolken voor de zon, dan weer een moment met wel zon en dan weer een dikke laaghangende wolk en je kan het dan al snel vergeten.  Iets later gaat ze dan schuilen achter een paar bomen en de woningen dus ja, dan ga je beter maar naar binnen.  We hebben nog geen zomer hé, de lente is nog maar pas begonnen dus is het nu nog drie maanden wachten eer het weer zover is !

Veel heb ik echter gisteren ook niet gedaan, wel hier en daar wat maar dat zie je nog niet dus zal ik vandaag maar eens in een hogere versnelling alles gaan opruimen zeker wat ik nog niet heb weg gedaan van die was die ik zondag deed ?!  En dan op de middag niet te lang wachten met naar buiten te gaan, dat was een beetje mijn fout eigenlijk, ik zat eerst buiten met een bloesje aan maar ik vond die al snel wat te veel, ik wou er eentje die meer open was, al is het nog geen zomer, ik wil wel een klein beetje kleur krijgen ook en zo in die lentezon is dat mooi meegenomen.  Ik ben daar altijd een voorstander van geweest, vroeger zette ik me vooraan in onze garage op een zeteltje zodat ik kon van de zonnestralen genieten, ze verklaarden me misschien wel voor gek in de buurt maar ik deed het toch maar en zodoende had ik ook vrij snel een klein beetje kleur op mijn gelaat, armen en benen, meer moet dat toch niet zijn !

En verder zien we wel, ik weet niet goed wat klaar maken maar daar vind ik wel wat op, er zitten nog groenten genoeg in de diepvriezer zodat ik daar steeds wel kan uit putten, al dacht ik in het weekend wel soep te maken maar ik had gekozen voor pompoen, is dat nu nog voor dit seizoen, ik weet het zo niet, maar we zien wel.  Als ik er geen tomaten bij doe dan kan dat geen kwaad, want daar wist ik in de week wel van aan mijn maag, ik verdraag dat niet meer zo goed blijkbaar omdat ik dat ook niet snel meer klaar maak wegens de last aan mijn maag.  En ja, dan past een mens zich al snel weer aan al lukt dat niet voor alles.  Ook een boosdoener voor mijn maag is chocolade, ik weet het maar kan er echt niet vanaf blijven, dat gaat met zijn periodes.  Soms is het drie maanden geleden dat ik nog een stukje at maar eens het er weer eens aan komt en als ik er van geproefd heb zeker, dan is stoppen er niet zo dadelijk meer bij !  Ach een mens leeft maar eenmaal, Ivo zou zeggen : jij mag dat niet eten !  Maar hij kan het niet meer zeggen en als ik maaglast heb, dan moet ik het niemand anders verwijten dan mezelf !

En met die wijze woorden ga ik afscheid nemen voor vandaag, nog genieten van de zon wanneer dat kan en zo niet, hebben jullie toch ook een dag dat de zon er nog is wanneer je straks naar huis toe gaat van het werk.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!