Vrijdag . . . en goed nieuws !


Een heel mooie vrijdag wens ik iedereen toe, eender of het weer nu buiten mooi is of warm of koud, we maken het binnen gezellig en zorgen dat we ervan kunnen genieten.  Is het niet de ganse dag dat je dit kan, dan doe je het zoals het jezelf het beste vindt.  Ook dat moet kunnen, iedereen doet ermee wat hij of zij wil en zo ook is dat voor mezelf, alleen is maar alleen maar ik ben niet zielig.  Ik trek mijn plan er maak er het beste van en dat is voor mezelf al mooi genoeg : ik vraag niet meer dan tussendoor een beetje rust . . . want daar ben ik op dit moment wel weer eens aan toe !

Zo had ik een paar dagen geleden ook nog wat gekookt op de middag en ik moest daarvoor een paar keren in de diepvriezer zijn, om wat kruiden eruit te halen en te gebruiken en om de rest weer terug te zetten dat niet werd opgebruikt.  Zo gezegd zo gedaan, ik had lekker gegeten, de restanten in een doos gedaan en in de koelkast gezet, zo had ik in de komende dagen wel weer snel iets klaar zonder al te veel werk te moeten doen.  En ik keek naar het nieuws, zat wat in de zetel te dutten, nog snel naar een opgenomen programma gekeken en ik kon weer aan de slag.  

Hoe het kwam, ik weet het niet maar ik ben in het keukengedeelte en zie plots dat die deur van de diepvriezer niet goed gesloten is.  Ik trek de deur open en merk op dat er overal aan de schuiven reeds druppels water hangen, die alweer zijn bevroren.  Om een lang verhaal kort te maken, de strip die de schokken tussen de deur en sluiting opvangt is los gekomen, tot in de helft van de diepvriezer, hoe het komt, geen idee, nooit wat aan opgemerkt maar nu dus wel en ik was ook al bang dat alles zou ontdooid zijn maar dat was niet na controle.  Ik heb die rubberen strip weer op haar plaats geduwd in de deur en alles sluit weer als normaal, dat heb je nu met die soft-close sluiting van de deuren of is het wat anders wat er scheelt.  Ik weet het niet maar ik ga wel een mail sturen naar de baas van de firma die ze hier heeft gezet maar die zal wel weer alles afwentelen op iemand van de firma die het apparaat heeft geleverd.  Ik wil wel dat dit nogmaals kan voorkomen worden want wanneer ik eens een dag weg moet en heb dit weer aan de hand dan wil ik niet thuis komen in een keuken die half staat te ontdooien !  

Daar heb ik niet voor betaald, wat ik wel al eerder had opgemerkt is dat het precies een apparaat is dat niet volgens de regels is geplaatst, overal hebben ze daar wel iets moeten aan "plakken" of verhelpen zoals ik heb ondervonden.  Hier vind je wat lijm om wat op te lappen, daar staat een stukje scheef ergens op gezet en nog zo van die dingen allemaal.  Toch eens informeren of dit allemaal normaal te noemen is, ook nog een paar andere dingen zijn niet volgens de regels geplaatst, mijn koelkast heeft die soft-close niet in de deur en geeft steeds een "klets" tegen het toestel zelf als je de deur dicht doet !

Over zulke dingen maak ik me dan weer zorgen en ook dit draagt niet bij aan de rust in je hoofd, jammer maar helaas.  Toch maar dadelijk werk van maken, weer iets meer bij alles wat ik nog zou moeten doen vandaag of morgen, het houdt hier maar niet op !

De feestdagen naderen met rasse schreden en ook daar zit je dan mee in je hoofd, ik doe wat ik kan maar het is niet altijd even gemakkelijk.  Je kan dan ook je zorgen niet steeds tegen iemand anders kwijt en ja, dat blijft dan vaak wat langer hangen dan dat je dacht en dan begint het piekeren over allerlei dingen waar je in je hoofd mee bezig bent, niet echt gezond te noemen.

Maar bij dit alles kreeg ik in de week toch weer wat emoties te verwerken die ook een mens wel eens goed doen.  Zo was ik op woensdag op bezoek bij de echtgenoot en ik zit dan meestal wel op een veilige afstand zodat je mekaar zo weinig mogelijk kan besmetten, al ben ik zijn knuffelcontact, ik hou vaak wel eens zijn hand vast maar veel verder gaat het niet meer.  En zo zag ik dan dat zijn trouwring ontbrak, och, is die nu ook weeral zoek !?  Ik dacht bij mezelf : houdt dat hier nu echt niet op, ik heb nog maar pas een brief naar iemand gestuurd met alles erop en eraan wat er nu weer ontbrak en ja, veel vinden ze er niet meer van terug moet ik zeggen.  Al kan ik dat wel begrijpen, de verplegenden hebben wel andere zorgen aan hun hoofd dan te gaan zoeken naar kledij maar toch.

Toen ik dan weer terug naar huis toe ging zei ik dat tegen de verpleegster, het was er eentje die steeds meevoelt met de mensen, je ziet dat al snel of ze willen luisteren naar wat je te zeggen hebt of niet.  Maar ze stelde me al snel gerust, meestal doen ze die ringen zelf wel uit en leggen hem ergens in bewaring, waar moet ik niet weten, ik heb hem terug gekregen, hij zat in de safe in een gesloten omslag.  En ik vroeg haar dan of ze kon lezen wat daarin staat geschreven, het was die werkelijk van hem, ik wou dan ook geen ring van iemand anders gaan mee geven, dat wil ik niet, zulke dingen doe je dan ook best niet.  Ze noteerde dan dat die werd meegenomen door de echtgenote, ikzelf dus en ik heb ze heel vriendelijk bedankt.  Met een gerust gemoed ging ik dus weer naar huis toe en een extra ring aan mijn linker ringvinger, daar paste hij nu net bij mij, zou vroeger niet waar geweest zijn !

Toen ik eerder op de week ook de rekeningen bij de bank ging controleren, zag ik dat er een bedrag was gestort van een verzekeringsmaatschappij.  Ik kon daaruit opmaken dat het van de annulatieverzekering was van onze reis, het bedrag viel mee maar ik vroeg me nu af of er niet nog iets zou komen.  Op donderdagmorgen kreeg ik telefoon en het was het reisbureau waar we meestal naartoe gaan om zulke zaken te regelen.  Zij hadden bericht gekregen dat er een bepaald bedrag mocht gestort worden, daar zat ik natuurlijk wel op te wachten en nu is dat mooi meegenomen.  Een mens moet toch kunnen verder doen en deze maanden zijn meestal de duurste op een jaar, voor mij toch omdat ik de laatste jaren steeds iets zet op ieder zijn rekening, tel daarbij nog wat verjaardagen en je weet dat je geld zo erdoor geraakt zonder dat je echt slecht omspringt met je financies !  Al bij al is het toch een mooie som die je reeds een tijd kwijt was omdat je de reis volledig had betaald.  We trekken niet alles terug omdat het over een gekende toestand gaat op gebied van zijn gezondheid dus maar wat we krijgen is mooi meegenomen.  Het is tenslotte ons eigen geld dat we nu terug krijgen en waar ik iets anders mee kan doen.

En dat is reeds besteed eigenlijk, we gaan samen chinees afhalen en dat samen verbruiken, ik doe dit met nieuwjaar en dan hoeft er niemand zich druk te maken wat we gaan eten, ieder kiest iets voor zichzelf en het samen verorberen valt dan altijd mee.  Als de stemming goed zit, en waarom zou dat niet, dan hebben we een fijne dag zonder al te veel zorgen.  Dan is het genieten voor iedereen en kunnen we nog wat bij praten om het jaar goed in te zetten.

Zo begint ons jaar 2022 hopelijk ook mooi en dat is een wens voor iedereen die ik heb, dat iedereen een mooi nieuw jaar kan aanvangen, maar voordien : geniet ook nog van de kerstdagen en vrede en vreugde want het is tenslotte het feest wat gelijk staat met wat rust voor iedereen !

Straks begint dan ook weer het weekend en ik hoop dat ik dan ook weer terug wat rust zal vinden, het is iedere keer wel iets wat moet opgelost worden.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!