Woensdag . . .


Ik ben er zeker niet rouwig om dat de helft van deze week al zo goed als voorbij is, het is al druk genoeg geweest en ook mijn geest wil wel eens wat rusten !  Pfff, al die papieren en nog maar papieren die moeten worden ingevuld, ook al is het maar om door te sturen, wat een werk dat een mens daarmee heeft . . . en zeggen dat alle kledij en spullen van de echtgenoot in een wip waren verdwenen, terugvinden is een andere zaak, als dat al lukt tenminste, maar daarvoor moeten ze wel wat werk verzetten en naar mijn idee is dat een verloren zaak !

Ondertussen zijn we toch al wat dagen verder en is er hier en daar toch wat geregeld ook of er zijn afspraken gemaakt, die nu nog uitvoeren en daarna zien wat er nog allemaal te doen valt.  Ik zou ook nog die hospitalisatie van de echtgenoot moeten afwerken, dat wil zeggen dat ik daar eigenlijk nog niks voor heb gedaan wegens de drukte om andere dingen die dringender bleken en die ondertussen toch al deels zijn opgelost, gelukkig maar !

Zelf ben ik nog niet naar de echtgenoot geweest sinds zijn overbrenging, buiten diezelfde dag dan wel te verstaan, ik ben zinnens om dat morgen te doen, alleen weet ik niet precies wanneer ik zou gaan, en regenen doet het altijd dus ja, daar moet ge ook al geen rekening mee houden, al moet ik er wel voor een stuk door gaan ook.  En dat is niet handig als je wat bagage met je mee hebt en dan ook nog een paraplu moet hanteren maar ik zie wel morgen hoe ik dat ga oplossen, alles goed inpakken en dan zorgen dat je zelf een kap op je hoofd kan zetten en dan moet dat wel lukken ook !  

Het is dat stuk dat ik moet doen naar het station toe dat iets te lang is, dat heb ik eerder in de beginperiode van zijn opname daar ook nog wel gedaan maar dan is het ander weer en je ziet alles goed, nu is het vaak zo donker als in de hel wanneer er een stevige bui komt opsteken en daar wil ik niet doorheen gaan, dan wacht ik liever een beetje al kan je zo wel je bus verspelen natuurlijk.  En er bestaat nog zoiets als een taxi ook maar daar heb ik geen idee van waar die daar ergens staan, misschien ook wel in de buurt van het station, eens opzoeken zou goed zijn misschien ?!

En verder heb ik hier toch alles weer wat opgeruimd, nog die ene koffer weer op de kast leggen zodat die ook uit de weg is en ik kan gaan stofzuigen zodat die vloer ook weer eens proper kan gemaakt worden door te kuisen, dat kan morgen nog wanneer ik ben gaan winkelen om mijn verse voorraad van broodbeleg nog wat aan te vullen maar toch niet te veel meebrengen, er ligt nog een rest van vorige week en als het oud is geworden dan pas ik daar ook voor en dan het weg gooien is ook niet zo goed voor het milieu, het kost ook geld en je kan beter wat minder aankopen !  Hoor wie het zegt, ik ben vrij zuinig op dat gebied, dat wel maar bij de echtgenoot vloog dat oude spul dan al snel bij de gft en daar hou ik niet zo van, ik hou ervan dat je niet te veel mee brengt zodat het verdwenen is tegen dat je wat nieuw gaat indoen, zo moet je dat rekenen en dat is niet van zuinigheid maar gewoon voorzien wat je eet en wat niet, zeker met de feestdagen.

Maar ik heb toch ook weer wat meegebracht dat ik anders niet snel zal kopen, ik eet graag die kleine vierkante gebakjes met bresiliennenootjes erop en met mokkaboterroom, die zijn lekker en daar neemt iedereen wel eens wat van mee, heb ik al vaak zien gebeuren.  Nu heb ik ook zo een kleine minikerststronk meegenomen, ik wil daar ook eens van proeven, van het eerste weet ik al dat ze lekker zijn, van dit nog niet en als er daar in het komende feestweekend nog staan in de koeltoog dan neem ik dat ook nog eens mee.  wat veranderen in je gewoontes is niet slecht, je moet alles weer maar eens uitproberen.  En zo heb ik ook een kleine quiche meegebracht, van de soort die ik steeds lekker vindt !  

Ja, je gaat niks meebrengen dat je niet lust, dat zou dom zijn, ik hou daar van tijd tot tijd eens van en ik heb ook nog een boerenbrood meegebracht, gesneden en alles, ook maar eens proberen.  Ik hou er namelijk niet van om mijn brood zelf te snijden, ik heb last van mijn handen en kan dat heel moeilijk deftig en wel in de zak krijgen en ik wil dat dus vermijden en daarom probeer ik nu een aantal soorten uit.  Hier in de buurt, twee huizen van ons af eigenlijk, staat er ook een broodautomaat maar daar lag in de voorbije week geen brood in en nu heb ik gezien dat er daar ook weer in steekt.  Ik lust dat ene brood ook wel en als dat beschikbaar is dan ga ik daar ook wat van in de diepvriezer steken, kwestie van wat voorraad te hebben.

Dat had ik niet meer toen het na Kerst was en ik was er wat triest om, ik zocht hier en daar naar brood maar weinig wat ik echt graag had en daarom steeds broodjes gehaald, van die keizersbroodjes in verschillende uitvoeringen, en ze smaakten steeds lekker, je hebt er daar ook van met spek maar dat neem ik nooit, gewoon de normale uitvoeringen, wit of grijs en dat is voldoende.  Nu had ik ook nog van die sandwiches meegebracht, de verse wel te verstaan, geen voorverpakte en die waren echt wel lekker maar die ben ik snel weer beu, gewoon omdat dit zoet is eerder dan die broodjes die ik ook al heb genomen.  En ik hou niet zo van zoet, er is hier ook niet zoveel suiker in huis en dat ondervond ik dan zelf wel toen er iemand naar suiker vroeg . . . maar ik had niet meer dan wat er in de doos zit of zat en dat is het dan.  Hier wordt bijna geen suiker of zout gebruikt dus ja, wat zou ik daar dan veel van in doen, moet dat wel eens doen want dat wordt niet slecht maar toch als je bezoek krijgt dan moet het er wel zijn, sommige mensen nemen graag een klontje of maar een halfje maar toch !

En nu gaan we nog wat poetsen, want anders geraakt dat ook niet gedaan, maar dat vlot wel snel en dan kan ik daarna nog eens wat naar een kerstfilm of zo kijken, ik heb er nog een aantal opgenomen en de maand is bijna ten einde dus ja, dan is het gedaan ermee . . . maar tegen dan ben ik ze misschien wel moe gezien, er zijn er waar je steeds terug kan naar kijken . . . alleen doe ik dat niet want die vliegt dan dadelijk van de harde schijf !  Delete en gedaan !

Nog een heel fijne woensdag en geniet  nog maar van de vrije tijd en van het leven in het algemeen, ik zal dat ook wel doen en tussendoor even aan mijn klein snoeperijtje proeven, en mijn brood uitproberen, we komen er wel doorheen als is het nu wel even druk !



Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!