donderdag . . .

 


Voorspellingen zeggen dat het een mooie zonnige dag zal worden, al kan het al wel iets veranderen tegen de avond aan maar dan zitten we meestal toch naar tv te kijken.  Als we de zon al te zien krijgen zoals gisteren dan ben ik dik tevreden en een wandeling zat er gisteren nog niet in maar misschien vandaag al wel ?!

Gisteren was ik laat opgestaan, was eerst in de avond naar bed getrokken maar kon de slaap niet vinden en dan besloot ik maar wat langer op te zitten en te puzzelen.  Nadien trok ik weer naar bed toe en viel als een blok in slaap, al wat ik gedronken had was water, dus daarvan kon het zeker niet komen !  met het gevolg dat ik vandaag dus iets langer dan normaal in bed lag maar het was toch een verkwikkende slaap en dat helpt ook altijd !

'k Heb al snel voor eten gezorgd en dan alles wat beginnen op te ruimen, om dadelijk de ruiten te kunnen poetsen, immers als de zon daarop zit dan doe ik dat niet graag want die weerkaatsingen allemaal dat stoort en doet vaak pijn aan de ogen.  Dus dat was dan ook al uit de voeten, daar was ik al gerust van.  Na de middag had ik me toch even rustig in de zetel gezet omdat ik zo'n opgeblazen gevoel had in mijn buik, ik weet niet wat het is de laatste dagen maar ik voel me steeds zo dik en nochtans ben ik op de weegschaal gaan staan en die zegt niks abnormaal, dus is het eerder een gevoel dat ik heb.

In de week zei mijn kapper : als ik u was dan ging ik wandelen want het lijkt me goed weer, wel dat is er nog niet van gekomen maar vandaag wel als ze het me tenminste toestaan.  Gisteren heb ik wat opgeruimd, ge kent dat wel, potten waarin de bloemen uitgeput zijn na een zomer bloeien en dergelijke dingen meer staan hier nog en ik wou eens een grote kuis erin houden.  Alle potten had ik zo droog mogelijk gezet dus stof zou er wel zijn maar dat gaf niet, ik moest me nog douchen en normaal doe ik dit 's morgens wel maar nu dus uitgesteld omdat ik dit zinnens was.  En ja hoor alles kwam er heel gemakkelijk uit en ik had er weinig moeite mee, het was gewoon de tijd nemen om eraan te beginnen.  Dat dit alles stof met zich mee brengt is de normaalste zaak van de wereld en toen ik alles wat staan had zoals ik het wou zien staan, toen ging ik een douche nemen en dat deed deugd, dat kan je wel geloven.

'k Had voordien ook nog even in de zetel gezeten, al was dat even toch ook al 45 minuten geworden, zo goed was het daar in het zonnetje.  Maar zoals je weet was er ook nog een douche en daarna heb ik ervoor gezorgd dat er toch wel nog wat te eten viel ook.  Veel keuze was er al niet meer in huis maar geen nood, we gaan morgen of zo wel eens winkelen want er is niet meer voldoende cola in voorraad voor wie dorstig is.  Zelf drink ik daar zelden of nooit van maar de anderen die hier komen zijn wel fan van een frisdrank, alhoewel dat er ook is met zoetstof in de plaats van volle suiker, wat toch al iets gezonder is.

Nadat ik had gegeten was het mijn beurt om te wachten totdat ze me kwamen halen om op bezoek te gaan bij de echtgenoot, wat niet lang op zich liet wachten en weldra waren we gekomen tot op een punt waar we alweer naar huis toe reden.  De avond was dan al gevallen, alles donker op de baan en dat is iets wat ik steeds probeer te vermijden, om net dan in het verkeer te moeten lopen op de straat.  Geen nood, ik werd bijna aan de deur afgezet en daarna ben ik in de zetel beland, het was een lange dag en ik hoopte maar dat ik die avond ook goed de slaap zou vinden zonder dat ik weer moest op staan, net zoals de voorbije dagen.

En dit was het verhaal van woensdag en hoe hij toch vrij gevuld was ook, geniet nog van jullie donderdag en van het mooie weer !!!



Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!