dinsdag . . . vandaag naar de kapper !!!


Inderdaad, we zijn vandaag reeds dinsdag en de tijd vliegt snel gebruik hem wel, dat indachtig zijnde ging ik gisteren maar winkelen, het weer was nog mooi en de zon scheen nog, dus best daarvan profiteren.  Want vandaag kan het reeds gedaan zijn met dat mooie weer en net nu wil ik naar de kapper gaan !  Ja, dan maar de paraplu mee nemen zeker om toch nog droog naar huis te kunnen, ik ga immers steeds te voet er naartoe, een kleine wandeling kan geen kwaad.

En wat ik kreeg van onze dochters voor mijn verjaardag was zoals altijd iets nuttig, dat is vandaag nog gebleken.  Ik kreeg zo een kleine caddy eigenlijk, weten jullie wat ik bedoel, zo een boodschappentas met een stok en wieltjes eronder om te gaan winkelen dus.  Ik had reeds laten verstaan dat ik steeds te veel moest dragen aan mijn boodschappen en ja, een goede verstaander heeft maar een half woord nodig !  Ach, het is goed bedoeld natuurlijk maar één nadeel heeft het wel, als ik dadelijk wanneer ik de straat uit kom waar de Delhaize is, daar het zebrapad oversteek dan kom ik aan het einde van dat kleine stukje in een gedeelte waar alleen een hele hoop kleine steentjes liggen, zo van die grijze, en daar doorheen stappen is vaak toch niet zo eenvoudig, en ook daar ondervond ik dus dat die wieltjes echt wel wegzakken in die steentjes en dat het geheel dus niet meer mee wil en . . . loodzwaar begint te wegen.  Maar tegen dan ben je er net weer uit en kom je op de rijbaan, niet van de grote baan maar wel van een zijstraat . . . en daar gaat het dan weer prima natuurlijk !  Ook op het gras vond ik dat ik vrij goed ermee verder kon stappen.  En ik was natuurlijk ook benieuwd hoe mijn boodschappen er thuis zouden uit zien want daar zat dan wat fruit bij ook nog ?!

Al bij al viel dat vrij goed mee, ik had het water onderin gezet, dat weegt het zwaarste, samen met die bus met wasmiddel voor donkere kledij, en dat was dus goed eruit gekomen ook.  Ik neem dan ook van die grote potten met blauwe bessen mee voor mijn ontbijt en ook die bleken de rit goed doorstaan te hebben.  Alleen denk ik dan dat ik voor wat zoetigheid zoals een taart, toch maar best een andere boodschappentas voorzie om er deftig mee naar huis te geraken.  Ik meen dat dit toch nog iets gevoeliger is, zeker als het zo een taart is met slagroom er bovenop en wat strooisel met nootjes en suiker, die bresilliennetaart zou het wel erg krijgen onderweg mocht ik die hebben meegebracht.

Maar ik laat hieronder zien wat ik heb gekregen en welke in houd ik mee naar huis toe nam, ik had ze echt niet gans gevuld maar zo tot aan de rand waar je ze kan naar beneden klappen, 'k had wel de rits goed dicht gedaan zodat die niet ging open staan, ik moest zo maar eens dat karretje laten vallen onderweg, je weet maar nooit, soms met haastig over te steken en zulke dingen zou dat wel kunnen gebeuren !

Al wat ik nu, het is nog maandag, moet doen is die groenten snijden om in te vriezen, in kleine porties, want dat moet ik nog leren allemaal !  Ondertussen heb ik nu al soep gemaakt voor morgen, kwestie van toch ook even gerust te kunnen zijn om wat te eten voordat ik naar de kapper ga !

Nog een heel fijne dag vandaag wens ik iedereen toe en hopelijk komt het zonnetje er ook wel eens door, het kan nog mooi worden ook ?  Dat hopen we tenminste !


Dit is uit mijn tas gekomen allemaal, niet alles is even zwaar, dat fruit is licht en ook het brood maar de andere stukken die wegen echt wel door !


En dit is de nieuwe tas met wieltjes eronder, je ziet wat een grote overslag er nog aan is, daar kan ook nog wel wat in verborgen worden !


En zo ziet ze er in haar geheel uit, met een stevige basis en een goed handvat zodat het zeker niet uit je handen schiet.


Hier nog een bloempje gekregen bij het bezoek van een vriendin waarmee ik een hele namiddag heb zitten praten hier bij ons, bedankt iedereen !





 


Reacties

  1. wat een lieve en mooie attentie van je vriendin Chris. Dat zal deugd doen met al die beslommeringen die nu op je afkomen! En een fris kapsel kan ook wonderen doen... Doe het daar maar stap na stap op je eigen tempo want zo te zien is elke dag goed gevuld! Hartelijke groet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn dagen zijn heel zeker goed gevuld, ik doe iedere dag wel wat anders en is het niet wassen en strijken dan ben ik hier nog tussendoor bezig met ook alles proper te houden. Maar ge weet wel wat te doen als ge alles zelf wil doen en dat dan ook te voet nog moet doen, daar kruipt tijd in en energie maar zolang ik dat kan doen blijf ik het doen, dat is mijn ontspanning samen met wat spullen naar huis toe komen die je de volgende dagen kan gebruiken, ik moet ook eten en koken en dat allemaal, ik doe dat wel graag maar toch. Vandaag heb ik ons terras opgeruimd, de potten waarin geen planten meer zaten maar nog wel die potgrond, wel die heb ik in een grote plastieken zak gedaan en gezorgd dat er geen stukken van bloempotten meer tussen zitten, in de grote bakken gebruik ik dat om over de grote gaten te leggen en zo het water meer te laten afvoeren, die stukken zijn immers steeds gebogen ! Zo slibt dat onderaan niet dicht en worden de wortels niet zo snel rot onderin als er al wat blijft staan. Dan heb ik mijn plantenbak met kruiden in verplaatst zodat ik onder dat alles ook eens degelijk kon poetsen, daar wat mee bezig geweest en zojuist de bakken en potten naar de kelder gebracht en daar boven op het grote rek gezet, dat weegt niet zwaar en kan daar best staan uit de weg voor alles. Ik had met die vierkante bak wel wat last maar ja, dat nemen we erbij, mijn trapje stond daar te kort op en ik had geen ruimte genoeg om degelijk te kunnen bewegen, dan dat maar verschoven zodat het goed stond en toen lukte het wel. Met twee hadden we dat niet nodig gehad maar alleen moet je steeds proberen je plan te trekken, ook al gaat het soms wel eens moeilijk. En nu seffens ga ik mijn PMD-zak buiten zetten zodat ik dat niet vergeet zoals de vorige keer, toen was het reeds tijd om te gaan slapen, voor mij toch, en toen wou ik niet meer naar buiten gaan, en die zak bleef staan, was al van de dag ervoor klaar gezet en toch nog te laat om hem buiten te zetten, ge moet het maar kunnen. Ik was toen zo moe dat ik weer in slaap ben gevallen in de zetel maar dat is tegenwoordig meer gewoonte dan uitzondering, het is wel gans anders geweest voordien . . . ! Nog snel de vaatwasser klaar zetten zodat ik daar straks ook niet meer hoef aan te denken .

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!