zaterdag en weekend . . . en droger !

 


Zo lui als deze poes ben ik gisteren zeker niet geweest, ik dacht veel te doen maar heb gedaan wat ik in mijn gedachten moest doen om het weekend in te gaan.  Eerder op de week had ik gewassen maar de strijk moest wachten omdat we ook nog andere dingen te doen hadden.  Op donderdag was het hier alle hens aan dek omdat het maar bleef regenen en de regen overal overstromingen veroorzaakte.  

En je wil toch ook tussendoor een stand van zaken weten over de streek waar je woont, dus we zetten op tijd en stond de tv aan wanneer er een extra nieuwsuitzending was over de watersnood.  Daar kregen we allerlei beelden te zien die niet zo fraai waren en waren wat verontrust, ook hier kwam er water in de ondergrondje garage en dat werd met vereende krachten weer naar buiten geholpen.  Zelf kwam ik een beetje te laat om te helpen met werken, ik wist wel dat er een plasje stond maar dat het zoveel zou worden daar had ik helemaal niet aan gedacht.  Gewoon omdat ik in de voorbije maanden ook al eens wat water had gezien daar in die hoek dus ja, ik was met mijn werk hier in huis bezig en als je dan niet naar beneden moet gaan dan krijg je dat niet te zien !

Vandaag is de ganse parkeerruimte proper gemaakt door een firma en dat was nodig ook, vlak na de middag was dit blijkbaar reeds gedaan en daarna werden weer auto's toegelaten in de ondergrondse garage.  
Zelf dacht ik dan van nog mijn ruiten hier te kuisen, al zou ik ze maar alleen langs de binnenzijde doen, maar ik heb ze laten staan zoals ze zijn, ik weet het wel, er zijn veel vliegenstrontjes op de ruit gedaan door de vliegen natuurlijk maar ze zullen er ook wel af geraken wanneer ik eens door bijt en volop de spons erover veeg !  Maar dat hou ik voor dagen dat het mooier weer is dan vandaag, al mogen we vandaag ook weer niet klagen.  En ik weet ook wel dat ik het warm heb van alles te strijken maar zelf loop ik over van de warmte als ik zulke dingen doe, mijn zweet is gauw gereed en ik ben echt geen luierik want stil zitten is niet mijn ding, ik moet met iets bezig zijn, al is het met lezen of puzzelen, dan ben ik al tevreden.

En nu wil ik nog iedereen een heel fijn weekend toewensen, hopelijk geraken die mensen die water hebben binnen in hun huis gehad, nu wat tijd gegund om dit alles weer proper te maken, nieuwe dingen aan te kopen die moeten dienen om de oude "verdronken" stukken te vervangen, ik wens ze goede moed toe en heb eigenlijk nog nooit zulke dingen meegemaakt.  Maar toch leeft een mens danig met die mensen die het ongeluk hadden bij de watersnood veel van hun spullen te verliezen, mijn hart bloedt als ik zulke dingen zie, maar ik ben dan ook een gevoelig mens.  Ik hoop maar dat ze die slag goed te boven komen al zal het voor sommige wel echt erg zijn als ze in hun portefeuille moeten duiken om alles te betalen !  Of zoals het tegenwoordig gaat : om hun bankkaart boven te halen of nog beter, om online te betalen, dat doe ik tegenwoordig echt wel vaak.

Geniet van het weekend en we hopen dat ook de waterstand overal zal zakken zodat er geen overstromingen meer kunnen gebeuren op dit moment.




Reacties

  1. We zijn heel blij dat we van die water ellende gespaard zijn Chris want de beelden ervan zijn hallucinant je wil dat nooit meemaken! Ik gebruik de laatste tijd ook meer het shoppen on line maar geen kleren die moet ik passen en mezelf erin zien want soms staat iets prachtig op de pop maar als je het zelf aanhebt is het een grote flop! Het begint hier al aardig warm te worden zelfs niet om erin te zitten en nog minder te liggen. Wat een rare zomer en wat een raar jaar!
    Maar houd jullie daar maar goed en gezond en hopelijk zonder waterschade!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier bij ons is de oprit naar de autostrade zelfs nog gans afgesloten van aan het industriepark. Van aan het rond punt, waar wij niet zover vanaf wonen, is de baan onder water omdat de Winge nog altijd buiten haar oevers staat en dat is overal een probleem waar ze door heen stroomt. Maar hier zijn ook talloze beken en beekjes waarin het water hoog staat, ik ben nog geen poolshoogte gaan nemen maar dat komt wel in de komende dagen. Ik wil met eigen ogen zien tot waar het water staat in de Winge want die is voor de helft toegegroeid en ze zouden ze beter wat sneller weer goed zichtbaar maken. De begroeiïng is dan ook helemaal over het water, van op de baan, waar je gewoon over het riviertje rijd kon je eerder zelfs niet zien hoe hoog ze staat. Wij hebben vandaag wel even van de zon genoten, eerst mijn voorkant wat opgewarmd maar al vrij snel met mijn rug naar de zon gaan zitten in een stoel met een hoge rug omdat ik niet wil dat die rug helemaal verbrand wordt door de zon ! Ik had me wel goed ingesmeerd maar toch ben je zonder te weten al snel rood als je niet op past.
      Wat je daar zegt over kleding kopen, ik kan het ook niet zonder te passen in de winkel, als ik het zou bestellen weet ik zo dat het dadelijk weer terug wordt gezonden en dan heb ik nog niks dus maar naar de winkel. Of dat gedruppel hier in onze nieuwbouw ook komt door wateroverlast, weet ik zelf niet echt, het zou kunnen komen van het dak ergens maar dat weet je maar nooit. Als we er allemaal op tijd eens gaan naar kijken zullen we zeker zijn dat er niks erg aan de hand is, ook vandaag druppelde het vlak naast onze parkeerplaats nog steeds even snel naar beneden, dus ja, waar komt dat van, dat weten we ook niet, er lopen zoveel buizen overal. En nu ga ik seffens een dutje doen denk ik, eerst nog alles afsluiten en daarna naar bed toe. Slaap lekker !!!

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!