woensdag . . .

 


We zijn inderdaad reeds woensdag en zitten dan ook in de helft van de week, straks gaan we weer naar enkele dagen het weekend in, wat vliegt de tijd toch snel, het is net of mijn dag is korter geworden tegen vroeger ?!

Maar dat is niet echt zo, de dagen zijn even lang en je moet niet meer gaan werken, dus ook je dagelijkse werk in huis is gedaan en je hebt nog tijd te over om andere dingen te doen ook !  Soms speelt die gedachte wel doorheen je hoofd en vertelt je leugens toch maar niet verder !  Je moest je schamen, het was nog geeneens 14u30 toen je al de kamers, badkamer, toilet, hal en dergelijke gekuist had !  Ja, ik weet het, ik was vrij vroeg begonnen ook, op het moment dat de echtgenoot de deur achter zich dicht trok was ik al bezig en ja, ik heb doorgezet.

In de voormiddag heb ik gezorgd dat dit gedeelte van de woning ook reeds gestofzuigd was, ik wou daar zelf mee bezig zijn omdat ik anders niet genoeg controle heb in mijn hoofd.  Ja, de living heeft de echtgenoot gedaan en ondertussen heb ik al wat weg gezet, omhoog gezet of weer op zijn plek doen belanden, eender hoe je het maar bekijkt.  Opgeruimd was die ene kamer reeds van in de vroege voormiddag, ook mijn keuken was reeds afgewassen, alles lijkt weer wat properder maar voor hoe lang vraag ik me dan steeds af.  Het mocht wel eens allemaal gedaan worden ook, ik kon het niet meer blijven aanzien dat er allerlei papieren lagen hier en daar dus ja, opruimen dus.  Tevens ook goed voor wat beweging.

Toen de echtgenoot vertrok kwam hij even terug naar binnen : kom nu eens kijken, hier is iemand die hier wil komen wonen !  Ueh, wat zegt die nu ?  Ja, ik ging kijken en wie was daar te zien : de pauw die aan de voordeur stond.  Hij zal gedacht hebben : ik ben daar al even niet meer geweest en dan wil ik poolshoogte nemen van wat daar gaande is !
Zelf ging ik toen naar de slaapkamers om die rolletjes wat hoger op te trekken, anders kan ik in die inham van de ramen niet goed poetsen, dan is die onderste metalen stang steeds in de weg . . . en wat bleek, toen zat hij daar voor het raam naar mij te kijken.  En ik steeds beleefd, ik wuifde naar hem, iets wat ik ook iedere morgen doe !
Heb ik dat nog niet verteld, wel iedere morgen doe ik de lamellen open die ons wat afschermen van de buren en dan kijk ik meestal naar buiten, doe de schuifdeur open en als de pauw er zit op het rode dak, dan roept hij meestal eens.  Ik heel beleefd als altijd, ik wuif met mijn hand en dan is hij tevreden, tenminste, zo denk ik er dan over en ik zie dan ook dat hij weer verder doet met zijn toilet.  Hij is een fiere pauw, wat denkt ge niet, een mooi dier die geen vlieg kwaad doet, al denk ik dat hij ook wel een vliegje lust als die te kort in zijn buurt komt !

Ja, we zitten hier in een omgeving wat je steeds bekeken wordt, door die meneer pauw, al stoort hij niet, je hoort hem bijna altijd en zeker als er ergens in de buurt wat lawaai wordt gemaakt, daar reageert hij telkens op !

Maar nu nog even terug naar gisteren, toen dacht ik opeens : man zorg dat je ergens kan gaan schuilen want het gaat regenen.  Ik had gezien dat het hier dichterbij donker werd en dat het in de verte weer licht was, je zag de scheiding echter vrij snel al niet meer en toen vielen de eerste druppels, wat later was het even hozen en dan werd het weer rustig.  We hadden onze regenbui weer gehad voor vandaag, misschien komen er nog wel maar ik hoopte toen dat de echtgenoot ergens was kunnen gaan schuilen, hij had wel een paraplu mee genomen dacht ik maar toch.

'k Heb ook nog onze terrasdeur vierkant open gezet en van daaruit een beeld geschoten van de regen, ook hier is de regen dus nat maar ja, die is alweer zo goed als voorbij, er zal wel weer wat moeten opgekuist worden maar dat is voor later, misschien regent het straks nog wel eens en dan was het vergeefse moeite.  En morgen is er ook nog een dag en ook dan moet er nog wat gepoetst worden, de doen ons best om het proper te houden maar droog is hier hier nooit erg lang.

Nog een heel fijne dag wens ik iedereen toe en geniet ervan wanneer het droog is !









Reacties

  1. Intussen zit die regen er hopelijk al weer op. Voor mij mag het ophouden met regenen wat een kwakkelzomer! Hoe tof dat jij wakker wordt met een pauw in de buurt. IK vind ze mooie vogels en zeker als ze hun staart open zetten! Zo te zien heb je je draai al gevonden in jullie nieuw appartement Chris en hopelijk went jou men zich ook stilaan aan de nieuwe plek! Nog een goeie avond en morgen gezond weer op!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!