Woensdag . . . vandaag naar de kapper . . . !

 


Ik hoop maar dat de woensdag wat beter is dan de dinsdag, over die dag kunnen we echt niet veel vertellen, alleen dat het geregend heeft en tussendoor was het wel even droog ook.  Maar veel naar buiten gaan zat er toch niet in.  En we klagen niet maar we stellen dat gewoon maar vast, of er ook veel regen gevallen is weet ik echt niet, een mens zou dat moeten kunnen meten op de plekken waar je zelf het ziet regenen om daarover een oordeel te vellen.

Maar de week is weeral in de helft en ik begin de dag met een bezoek aan de kapper, 'k heb eerst wel ontbeten maar veel meer zal er zeker niet gedaan worden.  En wat we zullen eten op de middag is nog maar de vraag, we zien wel, ik moest nog wat vlees halen bij de beenhouwer maar dat is ook doordat het regende, gewoon achterwege gebleven.  Komt daar nog bij dat de echtgenoot nog weigert om de wagen naar binnen te rijden, we hebben daar ondergronds een staanplaats maar voor hem brengt het te veel last met zich mee.  Hij is bang dat hij weer eens ergens tegenaan rijdt en dat is ook best mogelijk dat dit erin zit.  Maar ja, een parkeerplaats die vrij veel geld heeft gekost geef je niet zo maar op, dat is je eigendom en je weet nooit wat er buiten met je wagen gedaan wordt.  Daar staat hij dicht tegen de rijbaan aan en er passeren vele mensen die niet steeds goede bedoelingen hebben . . . 

We dachten dan ook naar de markt te rijden in onze vroegere woonplaats, dus ja, dat zal er dan ook niet van komen want daarvoor hebben we de wagen nodig, we zien wel hoe het weer in de namiddag is en nemen dan een besluit.  Steeds dat dadelijks gekibbel over wat kan en wat niet, de echtgenoot wil gewoon niet luisteren naar wat goed voor hem is, dan moet hij maar voelen heb ik gezegd.  Hij denkt dat in het rusthuis alles naar zijn zin zal zijn maar dat is helemaal niet zo, ook daar moeten bepaalde regels gevolgd worden en zijn er dingen die je zeker niet mag doen.  Ik ga hier geen voorbeelden geven van wat er steeds in zijn hoofd om gaat maar het is een stijfkop met eigenzinnige ideeën die kant noch wal raken en ja, daar moet je toch paal en perk aan stellen wil het leefbaar blijven.  Steeds dat tegenwringen als een mens iets zegt of doet en alles maar proberen in zijn voordeel te gebruiken, het kan niet steeds zijn zin zijn dat er gedaan wordt, er zijn regels in een samenleving en die dienen gevolgd te worden, ook wanneer je ergens in een home verblijft.  Als hij niet voorzichtig is in zijn uitlatingen dan vliegt hij nog achter slot en grendel en dat zou wel eens de druppel kunnen zijn die zijn ego doet overlopen !!!

Het is steeds schipperen tussen, wat doen we hiermee en wat doen we daar mee, hoe regelen we dit en wat doen we met alles andere, ach, het is niet gemakkelijk maar ik klaag niet, ik heb er zelf voor gekozen om voor hem te zorgen.

Alleen hoop ik maar dat ik hier niet steeds opgesloten zit tussen die vier muren, dat ik ook eens een wandeling kan doen, hij gaat op pad en zondigt tegen God en gebod, zo plaste hij gewoon in de garage beneden tegen de muur ergens in een hoekje, als dat zou geweten zijn wie dat was dan zou het er wel stinken maar ooit komt dat wel eens uit.  Ik ken hem, hij doet maar waar hij zin in heeft maar de gevolgen zijn voor anderen, zo denkt hij dan maar dat is net verkeerd, je kan beter binnen de lijnen kleuren dan wordt je nog voor vol aangezien, nu is dat helemaal al zoek als je zulke dingen weet !  Het zijn niet allemaal fraaie dingen die ik hier neerzet maar het is de waarheid, ik vertel geen leugens maar ik wil iedereen verwittigen dat het met zulke mensen omgaan geen lachertje is en dat je daarover toch twee keren nadenkt voor je daaraan begint !

Nog een heel fijne dag voor iedereen met hopelijk ook een straaltje zon, al is het maar heel even, het zou zo'n deugd doen !



Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!