vrijdag en einde van de week . . .

 


Een heel fijne vrijdag voor iedereen, ach vandaag staat er niet echt veel op mijn eigen programma, wel ga ik in de voormiddag naar de pedicure en in de namiddag wil ik genieten, eender op welke manier maar ik wil echt wel eens niets doen wat me niet zint !  Mijn eigen zin doen dus eigenlijk !

Gisteren was weer een dag van een vergissing, niet zo erg eigenlijk, ik stond een dag te vroeg bij de pedicure, verdorie, die man van mij zit daar steeds maar over te zagen dat ik dit nog moet doen en dat ik ook dat in de agenda heb geschreven en wat dat is en hoe en waarom en waar dat is, mensen zo'n vraagstaart soms is niet meer te verdragen !  Maar geen nood, ik stond dus te vroeg bij de pedicuren maar die is maar een goed kwartier van ons af waar we nu wonen, dus erg veel heb ik er niet aan verloren, ik heb er een kleine wandeling voor gedaan en dan weer terug naar huis toe.  'k Was vertrokken iets na halfelf, gewoon om te zien hoe lang ik erover deed eigenlijk en toen ben ik bij haar even binnen geweest, een kleine kennismaking gedaan en daarna weer terug naar huis toe . . . en ik was iets voor elven terug binnen in huis.  Dus erg ver van waar we wonen is het echt niet.  Vandaag zal ik die wandeling nog maar eens doen maar nu zal ik er blijven ook totdat alles gedaan is.

Gisteren heb ik nog gewerkt in de living, alles goed opgeruimd en daarna alles gepoetst ook nog, een paar van die viltjes waren onder de poten van de stoelen uit en daar heb ik nieuwe op geplakt, dat was dus ook weeral gedaan.  Het poetsen was vlot verlopen, zeker nu dat ik alleen in huis was, het werkt toch steeds beter als er niemand in de weg loopt !  De echtgenoot die was wandelen, ik had hem gezegd van dat maar vlak na de middag te doen omdat ik dan ging kuisen en hij wil steeds graag zijn eigen commentaar geven maar dat is net wat ik goed kan missen.  Hij wil gewoon telkens zeggen hoe ik het moet doen en waarom ook, ik weet wel wat ik moet doen en hoe ik het moet doen ook maar die commentaar is er net dat beetje te veel aan, dus ja, ik wil hem dan het huis uit.

Zo verging het me ook toen ik terug thuis was van de pedicure, hij moest weten langs waar ik gegaan was en vertelde het hem met naam en toenaam van de straten en pleintje langs waar ik was gegaan.  Dat moest hij allemaal niet weten want dat kon hij toch niet onthouden, hij wil me gewoon zijn weg die hij steeds neemt uitleggen maar daar heb ik geen boodschap aan, alleen wil hij dat niet begrijpen en zit steeds letterlijk te dicteren hoe ik dat moet doen. 

Zo had hij eerder ook een kapper voor me uitgezocht, die kapper die kon me gestolen worden, ik heb dat adres wel genoteerd en ook zijn andere gegevens, mocht deze die ik heb gekozen niet meevallen.  Ik wil er eentje waar ik niet te ver moet voor stappen en ook iemand die verstaat wat ik wil zeggen hoe dat haar moet liggen of hoe ik het wil dat het gedaan wordt.  Maar neen, hij wil dan steeds zeggen hoe en wat en wat ben ik daar nu mee, het is net of hij is met een klein kind bezig en dat ben ik helemaal niet.  Had hij me niet gedwongen om ons appartement te verkopen waar we eerder woonden, dan had ik nu niet al die dingen moeten zoeken en doen maar ik laat me niet de les spellen ! 

Al dat gedoe verstikt me gans en ik kan niet meer doen wat ik wil doen maar ik ga weer vaker op pad gaan en ook naar Leuven toe, eender hoe hij daar op reageert, ik trek mijn plan wel.  Vroeger zei hij steeds dat ik best iedere week eens naar de stad zou trekken en dat heb ik ook een tijd gedaan, gewoon omdat het nodig was omdat we bepaalde dingen moesten vervangen en ik die niet vond in eigen omgeving.  Dan is de stad steeds handig, nu wil ik er naartoe om weg te vluchten van al dat moeten en om eens mijn zin te doen en rond te lopen om naar de winkels te kijken waar ik normaal spullen kocht toen we nog op ons andere appartement woonden.

En vandaag begint ook het weekend, straks ga ik me rustig in de zetel zetten, ik wil genieten van de avond, eender wat die voor ons nog in petto heeft.

Een heel fijn weekend wens ik iedereen toe en als het even kan ook een dagje met zon, al weet ik niet zo zeker of dat er ook wel zal in zitten !



Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!