donderdag . . .

 


'k Wens iedereen een heel fijne donderdag toe, de morgen was fris maar de dag zal wel weer wat warmte brengen, de zon zal schijnen en dan is het weer genieten, eender van wat, zal het een wandeling worden ?!

Gisteren was een vrij rustige dag, ik heb ook eens wat kunnen uitblazen en daar ben ik niet rouwig om.  Vandaag hernemen de werkzaamheden van alledag al hoef ik niet echt veel te doen.  Zelfs niet aan het eten, wel aardappelen schillen en zorgen dat ze gekookt zijn maar het vlees ligt klaar en aardappelen koken duurt ook niet eeuwig, groenten staan klaar en ja, veel meer valt er niet meer aan te doen.  Deze week heb ik dus eens geen soep gekookt, ik dacht met die warmte smaakt dat toch niet zo lekker als wanneer het iets frisser is en ja, zo gaat het dus ook.  

Op andere dagen zit ik vaak met een overladen maag na het eten en dat is niet echt gezond te noemen, ik ga me morgen vroeg eens op de balans zetten om te zien hoe het saldo nu is !  Dan maar hopen dat er ook nog iets vanaf is gegaan, al denk ik van niet maar warm weer doet bij mij de kilo's ook wel weg smelten, al zal dat eerder liggen aan het drinken dat je iets of wat toch nog meer doet en ook wanneer je nog wat zwaardere arbeid krijgt te doen zoals poetsen allerhande.

Wat ik me wel heb voorgenomen dat is dat mijn keuken eens terug zou moeten onder handen genomen worden want ik zie overal maar vingers op staan en je veegt die tussendoor wel weg maar dan staan er op andere plekken weer nieuwe !  Zo gaat dat meestal toch wel en ik ben niet iemand die graag de godganse dag staat te poetsen, ik wil er ook wel van genieten als de kans zich voordoet.  Nu is dat zo een mooie kans voor mezelf wanneer het mooi weer is, dan wil ik de zon zien en erin gaan zitten ook, tenminste als ik het allemaal kan verdragen want dat is nog wel wat anders.  Eens wanneer je nog wat ouder wordt dan valt dat meestal niet meer zo mee, maar genieten doe ik er wel van, tot op bepaalde hoogte en daarna is het me te veel en geef ik het snel weer op, ik pas me aan op het moment zelf.

Ondertussen ben ik op zoek naar een nieuwe kapper, ik heb er eentje gezien in de buurt en die staat me wel aan, al heb ik er nog geen enkel werk van gezien.  Het idee alleen al dat het niet ver is en ik er naartoe kan trekken, te voet en zonder eigen vervoer staat me wel aan.  Het is ook centraal gelegen en ik zie dat wel zitten om daar naartoe te trekken.  Voor een ander die ook goed lijkt te zijn, moet ik wel de grote baan hier oversteken en dat zint me niet zo, zeker niet mocht het wat minder goed weer zijn of wanneer het regent, er staan wel lichten om over te steken maar toch.

En verder doen we zoals we gewoon zijn, simpel mensen in een gewoon appartement maar ik wil me wel gedragen zoals het hoort, geen grote chic maar gewoon deftig en verzorgd, meer moet dat niet zijn.  Ook de pedicure heb ik gebeld maar kreeg geen antwoord, niks ingesproken maar ik zal deze avond nog eens proberen, misschien is ze dan thuis van het werk, ze doet dit misschien in bijberoep ?!  Dus nog wat verder zoeken, de andere die ik ook wel goed zag zitten die vroeg echt wel veel te veel om mijn voeten te verzorgen, daar pas ik voor, ik ben geen rijke stinkerd die zoveel daar wil aan uitgeven !

Nog een heel fijne dag wens ik iedereen toe en geniet ook maar van het mooie weer, ik ga dat ook nog vast en zeker doen, tot morgen !





Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!