vrijdag . . .


We hopen allemaal dat ook de zon samen met dit beeld vandaag zal doorbreken.  Ook gisteren werd niet veel regen en minder wind voorspeld maar toch vielen er nog druppels, niet echt veel maar genoeg om het even nat te maken !  Als het even kan dan willen we ook wel eens genieten van de zonnestralen op onze huid, of is dat te veel gevraagd na een maand die vol was met regen ?!

Daarom ook dit zonnige beeld hiervoor, in de hoop dat ze zich hierboven niet vergissen en weer wat regen naar ons toe sturen, we krijgen ook het weekend dat weldra begint en dan wil een mens toch wel eens iets anders zien dan die nattigheid.  Maar zoals bij vele mensen, schijnt ook in mijn hart vaak de zon, zeker wanneer ik mooie beelden zie of mooie dingen kan beleven, en veel hoeft dat niet te zijn.  Zo ga ik bijna iedere morgen naar buiten om mijn bloemen te begroeten, ik spreek er niet echt tegen maar ik bekijk ze, zie of ze nog nat genoeg staan, zal wel zijn met die regen!, loop even rond over het terras en kom daarna weer opgefrist naar binnen, figuurlijk en letterlijk dan wel te verstaan !  Mijn planten die groeien zelfs goed op ons terras ook al krijgen ze niet zo vaak de zon te zien als we wel zouden willen !

Alleen die ene tomatenplant, ik weet niet wat die scheelt maar daar zit tijdens de nacht blijkbaar iets aan wat een deel van de bladeren van de plant afvreet en ik heb reeds alles gecontroleerd, tenzij het van die kleine zwarte slakken zouden zijn, een rups heb ik niet gevonden !  Of zo een dikke vette made die in de potgrond zat verscholen, je weet maar nooit, goed in het oog houden en hopen dat het stopt wanneer het mooi weer wordt en niet meer regent.  Want je weet het of weet het niet, die tomatenplanten kunnen slecht regen verdragen op hun bladeren, dat er eens een druppel water erop valt kan niet echt kwaad maar toch beter van niet !

In de namiddag kreeg ik het idee niet meer uit mijn hoofd om mijn ramen te lappen, ja, ik heb ermee gedaan, al begin ik nu wel te twijfelen of ik die ene wel langs de binnenkant heb gedaan, ze leek me toch proper, eigenlijk zijn ze nu overal terug proper.  En mocht ik toch nog wat opmerken dan zijn die ook weer snel gepoetst, ze blinken als nooit tevoren en ik heb ze dan ook met een nieuw product gepoetst, eens iets anders uitproberen kan geen kwaad.

Nadien ben ik nog even met een dweil in de omgeving van die ramen over de vloer geweest, kwestie van dat laatste spatje water toch ook weg te hebben alsook het stof dat je toch vaak aan je voeten hebt hangen als je rond loopt.  Als ik dan morgen nog eens alles weer deftig kan stofzuigen dan kunnen we er weer voor een week of wat tegen totdat we weer het lumineuze idee in ons hoofd krijgen om de vloer ook nog te doen.  Maar dat is nu echt wel voor later, op dit moment doen we verder zoals we bezig zijn en verwelkomen de zon, hier was ze wel al aan het schijnen maar echt met tussenpozen, ik hoop maar dat ze in de komende dagen wat langer van zich laat zien !

En ik vermoed dat er in het weekend ook wel weer eens gewassen moet worden, het beddengoed staat wekelijks op ons programma, kwestie van weer geen allergische reactie te krijgen als we langer wachten, maar de rest zal ook wel eens mogen gedaan worden, al doe ik dat vaak tussendoor ook wanneer er zo nog wat stukken liggen die bij die bepaalde was kunnen gevoegd worden.  We zien wel wat er tegen het weekend ligt en ook als het zondag is ben ik er niet vies van om een wasje te doen, zeker als we tegelijk nog kunnen buiten genieten van wat zon.  Het opvouwen en strijken laat ik dan meestal voor de dag erna of voor op een dag dat er wat minder zon schijnt . . . in de hoop dat we die in het komende weekend dan ook te zien krijgen !!!

Nog even geduld en we zullen wel zon krijgen, is het vandaag niet dan komt ze morgen wel en ook in de komende dagen zal de temperatuur al wat hoger omhoog gaan, toch ook iets om naar uit te kijken !

Rest er nog om jullie allemaal een fijn weekend toe te wensen en blijf vooral genieten, van te werken is er nog nooit iemand rijk geworden maar het geeft wel voldoening als je het goed hebt gedaan !







Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!