woensdag . . .

 


Oef, even uitblazen want de vorige dagen waren echt wel druk, wat eerder niet voorzien was gebeurde tussendoor toch en ja, dan heb je wat meer werk dan gedacht en duurt het langer eer alles weer terug in zijn normale doen valt.

Op maandag hadden we bezoek verwacht, eigenlijk was het een afspraak en die komen we meestal wel na zoals ze zijn, tenzij er wat onverwachts opduikt.  Maar die was gepland na de middag en zou als laatste rond 16u kunnen arriveren maar ik kreeg al vlak na de middag een telefoontje met de mededeling dat hij onderweg was, mooi zo, dan hadden we toch nog iets van onze namiddag !  De man arriveerde hier, deed waarvoor hij gekomen was en alles was vrij vlug uit de voeten gedaan, ook gewoon omdat we alles hadden voorzien wat ze ons gevraagd hadden om op voorhand te doen en ja, dat was dus vlot verlopen.

Toen hadden we het erover wat hij nu eerst ging doen, de echtgenoot bedoel ik dan.  Wel ik stelde voor om eerst een bestelling op te halen en daarna te gaan wandelen, de namiddag was immers nog niet voorbij.  Maar hij nam er zijn tijd voor en deed eerst zijn wandeling en reed daarna die bestelling halen maar bleef nogal lang weg volgens mij.  Hij had nog een tussenstop gehad vertelde hij later en was daarna verder gereden.  Maar toen ik de bestelling nakeek bleek er anderhalve kilo gevogeltegehakt te ontbreken.  Hij nam al dadelijk de telefoon en zei dat tegen degene die de telefoon opnam in de winkel en vroeg of ze nog anderhalve kilo konden klaar zetten, hij zou het komen halen.  Waarop hij antwoordde dat hij wel een half uur daarvoor onderweg was en hij hoopte dan ook dat we winkel dan nog niet gesloten was.  Normaal ging die pas rond 18u30 dicht, hij had dus nog echt wel de tijd.

Iets nadat hij weer was vertrokken kreeg ik hier in huis telefoon of hij al onderweg was want ze wilden dat ook wel brengen, maar het was dus niet nodig want waar hij ondertussen reeds was weet ik ook niet.  Wij hebben een akkoord gemaakt dat we nooit een telefoon in de auto opnemen, ook niet handenvrij voor de bestuurder want het leidt meestal toch steeds af van het rijden zelf en dat willen we vermijden.  Ook als de passagier een telefoon beantwoord is de ander meestal wel aan het meeluisteren, daarom net doen we het niet uit principe, ze moeten maar wat wachten totdat ik kan antwoorden is ons antwoord dan.

En ja, hij was vrij snel weer terug, ik was er verbaasd over dat hij hier terug binnen stond op vrij korte tijd, al was er vrij veel verkeer onderweg.  Gelukkig had ik in de voormiddag alles voorzien voor ons eten en zodoende had ik dat nu maar klaar te maken.  Op het menu stonden : gebakken aardappelen met witloof en mayonaise, met daarbij een kippenworst, wat hij net voordien had gehaald van de winkel.  Dat het smaakte hoef ik zeker niet te vertellen ? 

Nadien heb ik me in de zetel neergezet en heb een boekje genomen om wat in te lezen totdat het tijd was voor het nieuws en toen was de rust hier weergekeerd.

Op dinsdag moest dan al dat gehakt nog worden klaar gemaakt ook, ik wil dat invriezen maar in de vorm van gehaktbrood en ook in frikadellen, dikke dan wel te verstaan.  Echt veel werk is daar niet aan want meestal doet het vuur of de oven wel het werk maar je moet het wel zelf klaar zetten in een schotel.  Alles was gedaan voor de middag en zodoende had ik nog een weinig tijd over om ook een wandeling te maken, het zonnetje scheen en dat deed nog steeds deugd en doet en mens naar buiten trekken . . .

Nog een fijne woensdag en geniet maar van aangename temperaturen want die zullen in de komende dagen wel even een duik maken als je de weergoden mag geloven !  De herfst is in het land en dat laat zich tussendoor wel voelen ook, de nachten worden kouder maar dat is de normale gang van zaken, nog een fijne dag verder !

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!